Partnerzy serwisu:

Kolejny odcinek linii Kutno – Sierpc po remoncie. Koniec sygnalizacji kształtowej

Kasper Fiszer 24.08.2022 3,4k

Kolejny odcinek linii Kutno – Sierpc po remoncie. Koniec sygnalizacji kształtowej
Stacja kolejowa w Płockufot. Lichen99 CC BY-SA 3.0 pl
Zakończyły się utrudnienia dla podróżnych związane z remontem krótkiego odcinka linii kolejowej nr 33. Zarządca infrastruktury zapowiada jednak kolejne prace na tej łączącej Kutno z Płockiem i Sierpcem trasie. Ma ona znaczenie w regionalnym ruchu pasażerskim i – przede wszystkim – w towarowej obsłudze płockiej rafinerii.
Przez ostatnie trzy tygodnie – od 1 do 20 sierpnia – podróżujący pociągami Kolei Mazowieckich i PKP Intercity na odcinku Płock – Sierpc musieli liczyć się z pewnymi utrudnieniami. Z powodu robót torowych wprowadzona została bowiem autobusowa komunikacja zastępcza. To kolejny w ostatnich latach przypadek organizacji transportu zastępczego w związku z robotami infrastrukturalnymi prowadzonymi na linii nr 33 Kutno – Brodnica pomiędzy Kutnem a Sierpcem.

Wymiana krótkiego odcinka torów i starych semaforów kształtowych

– Roboty związane były z wymianą nawierzchni toru na blisko kilometrowym odcinku na szlaku Płock – Sierpc – mówi Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Efektem realizacji zadania jest podniesienie prędkości kursowania pociągów pasażerskich z 60 do 80 km/godz. Zadanie zrealizowało Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury z Warszawy.

Krajowy zarządca infrastruktury prowadzi równolegle także dwa inne przedsięwzięcia dotyczące trasy łączącej węzeł Kutno z Płockiem i Sierpcem. Na szlaku Kutno – Florek montowana jest nowa półsamoczynna blokada liniowa (element poprawiający bezpieczeństwo prowadzenia ruchu kolejowego). Na stacji Płock-Trzepowo remontowana jest sygnalizacja świetlna oraz sieć zasilania urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Niedawno w Łącku semafory kształtowe zostały zaś zastąpione śwetlnymi. – W 2023 r. podobny zakres prac planowany jest na stacji Płock-Radziwie – zapowiada nasz rozmówca.

Do Płocka 100 km/godz. Będzie szybciej?

W ciągu ostatnich pięciu lat PLK wyremontowały dużą część infrastruktury na linii nr 33, zlecając jednak prace w ramach mniejszych zamówień, a nie w ramach jednego dużego projektu modernizacyjnego. – W latach 2017 – 2020 przeznaczyliśmy blisko 60 mln zł na prace pomiędzy Kutnem a Płockiem – podsumowuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Kwota ta pozwoliła na podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 100 km/godz. To z kolei przełożyło się na skrócenie czasu przejazdu o ok. 10 min. Dzięki m.in. modernizacji 21 obiektów inżynieryjnych usprawniony został też ruch towarowy do rafinerii PKN Orlen w Płocku.

PLK wciąż rozważają przy tym kompleksową modernizację trasy pomiędzy Kutnem a Sierpcem. Trwa przygotowywanie studium wykonalności dużej inwestycji, na razie więc nie jest pewne, jaki miałby być ostateczny kształt przedsięwzięcia. Jednym z analizowanych scenariuszy jest budowa nowej towarowej obwodnicy Płocka. – Wybór wariantu preferowanego do realizacji planowany jest na czwarty kwartał przyszłego roku – dodaje Przemysław Zieliński. Zaznacza, że ostateczna decyzja o rozpoczęciu przedsięwzięcia będzie uzależniona od dostępności środków finansowych.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony