Partnerzy serwisu:

Kolejny etap przebudowy lokomotywowni PKP Intercity we Wrocławiu za nami [zdjęcia]

Michał Szymajda 06.04.2022 3,2k

arrow
arrow
Kolejny etap przebudowy lokomotywowni PKP Intercity we Wrocławiu za nami [zdjęcia]
Fot. PKP Intercity
Kolejny etap przebudowy lokomotywowni PKP Intercity we Wrocławiu za nami [zdjęcia]
Kolejny etap przebudowy lokomotywowni PKP Intercity we Wrocławiu za nami [zdjęcia]
Kolejny etap przebudowy lokomotywowni PKP Intercity we Wrocławiu za nami [zdjęcia]
Kolejny etap przebudowy lokomotywowni PKP Intercity we Wrocławiu za nami [zdjęcia]
Zakończył się I i II etap przebudowy elementów hali lokomotywowni na stacji Wrocław Główny. Podczas prac firma Mostostal Warszawa zmodernizowała kanały rewizyjne. Wartość całego kontraktu wynosi blisko 30 mln zł brutto.
Przedmiotem umowy z Mostostalem Warszawa jest przebudowa kanałów rewizyjnych i posadzek w hali lokomotywowni na stacji postojowej we Wrocławiu. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na pierwszy kwartał 2023 roku, kiedy to minie 20 miesięcy od podpisania umowy pomiędzy wykonawcą a PKP Intercity. W obiekcie należącym do narodowego przewoźnika wykonywane są bieżące i awaryjne naprawy oraz przeglądy techniczne pojazdów trakcyjnych od pierwszego do czwartego poziomu utrzymania. Inwestycja podniesie standard utrzymania taboru i ergonomii pracy. Po przebudowie poprawi się również gospodarka wodna obiektu.

– Stacja postojowa we Wrocławiu jest jednym z naszych strategicznych obiektów o dużym znaczeniu dla codziennego ruchu pociągów PKP Intercity. Jej rozbudowa ma istotny wpływ na siatkę połączeń i jej rozwój w województwie dolnośląskim. Inwestycje, takie jak ta we Wrocławiu przyczyniają się do podnoszenia jakości świadczonych przez PKP Intercity usług i poprawiają komfort pracy załogi – powiedział Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity.

W zakres przeprowadzanych robót wchodzi między innymi: wykonanie nowych kanałów rewizyjnych z elementów prefabrykowanych (pogłębienie kanałów, wykonanie wyjść awaryjnych) wraz z nowym torowiskiem oraz posadzkami betonowymi, instalacja oświetlenia w kanałach rewizyjnych, instalacja wentylacji nawiewnej w kanałach rewizyjnych, instalacja kanalizacji (pompy odwadniające, kanalizacja deszczowa, kanalizacja technologiczna) oraz instalacja gniazd wtykowych w kanałach.

Co jeszcze dla kolei robi Mostostal?

– Przebudowa hali lokomotywowni na stacji Wrocław Główny to jedno z ważnych zadań, które Mostostal Warszawa realizuje dla polskich kolei. Budujemy ekologiczną myjnię dla pociągów, również zlokalizowaną we Wrocławiu, a także przeprowadzamy generalny remont zabytkowego Dworca PKP Gdańsk Główny. Potwierdzamy naszą pozycję sprawnej firmy budowlanej, która realizuje również inwestycje kolejowe – ocenił Jorge Calabuig Ferre, wiceprezes zarządu Mostostalu Warszawa.

Przebudowa jest współfinansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 dla projektu „Kolej na dobre połączenia - unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity". Łącznie z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 PKP Intercity pozyskało 653 730 052,05 zł dotacji.

Inwestycje w nowoczesne, przyjazne środowisku stacje postojowe

Aby zapewnić wysoki standard obsługi nowoczesnego taboru, do 2030 roku PKP Intercity zainwestuje 2,6 mld zł w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne. Unowocześnienie infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów. Po zakończeniu inwestycji będą one podzielone na trzy kategorie, dostosowane do odpowiedniego standardu uwzględniającego potrzeby taborowe w danej lokalizacji pod kątem realizacji rozkładu jazdy. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 52 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi na terenie całej Polski.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony