Partnerzy serwisu:

Kolejny etap modernizacji wrocławskiego zaplecza PKP Intercity

Michał Szymajda 12.07.2022 2,8k

Kolejny etap modernizacji wrocławskiego zaplecza PKP Intercity
Fot. PKP Intercity
Po niedawno zakończonym pierwszym i drugim etapie przebudowy hali lokomotywowni na stacji Wrocław Główny trwają kolejne prace modernizacyjne. Wartość całego kontraktu wynosi blisko 30 mln zł brutto.
Z początkiem kwietnia zakończył się pierwszy i drugi etap modernizacji, w których odnowiono m.in. kanały rewizyjne. W trzecim etapie zakres prac obejmuje kolejne elementy hali. Zakończenie prac planowane jest na pierwszy kwartał 2023 roku. Wykonawcą prac jest Mostostal Warszawa.

W I i II etapie modernizację przeszły kanały rewizyjne oraz posadzki w hali lokomotywowni. Zakres wykonanych prac objął m.in.: wykonanie nowych kanałów rewizyjnych z elementów prefabrykowanych (pogłębienie kanałów, wykonanie wyjść awaryjnych) wraz z nowym torowiskiem oraz posadzkami betonowymi, instalację oświetlenia w kanałach rewizyjnych, instalację wentylacji nawiewnej w kanałach rewizyjnych, instalację kanalizacji (pompy odwadniające, kanalizacja deszczowa, kanalizacja technologiczna) oraz instalację gniazd wtykowych w kanałach.

Co powstanie w ramach III etapu prac?

Obiekt ma duże znaczenie dla PKP Intercity – na wrocławskiej stacji postojowej wykonuje się bieżące i awaryjne naprawy taboru oraz przeglądy techniczne pojazdów trakcyjnych od pierwszego do czwartego poziomu utrzymania. Dzięki zakończeniu III etapu modernizacji obiektu poprawi się jego gospodarka wodna oraz podniesiony zostanie standard utrzymania taboru i ergonomia pracy zatrudnionych specjalistów.

We Wrocławiu powstanie także nowoczesna myjnia. Będzie ona obiektem całorocznym, służącym do mycia zewnętrznego pociągów. Wyposażona będzie w oczyszczalnię ścieków z obiegiem zamkniętym wody technologicznej oraz portale samojezdne ze szczotkami i dyszami wzdłuż linii toru. Ponadto na dachu pomieszczenia zamontowane zostaną panele fotowoltaiczne. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest jeszcze w tym miesiącu.

Wielkie inwestycje w bazy obsługowe PKP Intercity

Program inwestycyjny PKP Intercity zapewnia nam nowe i zmodernizowane wagony, lokomotywy, jak również elektryczne zespoły trakcyjne. Nie mniej ważne są zaplecza techniczne – takie jak lokomotywownia we Wrocławiu, które pozwalają na utrzymanie parku taborowego w sprawności technicznej i jego efektywną eksploatację, co przyczynia się do systematycznego rozwoju oferty połączeń – powiedział Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Przebudowa jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 dla projektu „Kolej na dobre połączenia - unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”. PKP Intercity na przedmiotowy projekt pozyskało 515 206 885,51 zł dotacji z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Łącznie z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 PKP Intercity pozyskało 1 010 972 287,48 zł dotacji.

Aby zapewnić wysoki standard obsługi nowoczesnego taboru, do 2030 roku PKP Intercity zainwestuje 2,6 mld zł w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 52 mniejszymi i większymi stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi na terenie całej Polski.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony