Partnerzy serwisu:

Kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 8 w świętokrzyskim

Martyn Janduła 04.05.2017 54

Kolejny etap modernizacji linii kolejowej nr 8 w świętokrzyskim
Stacja KozłówFot. Paweł Marynowski / Wikimedia Commons / CC-BY-SA-3.0
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują kolejne prace na linii nr 8. Trwa cały czas przetarg na opracowanie projektu przebudowy odcinka dwutorowej, zelektryfikowanej linii na odcinku między Skarżyskiem-Kamienną a Kozłowem. Swój udział zgłosiło siedmiu oferentów.
Projektant wyłoniony w drodze przetargu (kryterium jego wyboru będzie w 60% cena, w 20% termin wykonania zamówienia, a „dodatkowe wsparcie kluczowego personelu zespołu projektowego” stanowić będą 20%) zajmie się linią nr 8 pomiędzy kilometrem 144,4 a 260,6. Prace projektowane dotyczą dwóch odcinków: Skarżysko Zachodnie – Sitkówka Nowiny oraz Sitkówka Nowiny – Kozłów.

Budżet zamawiającego w tym przetargu to 25,09 mln zł brutto. Oferty złożyło 7 firm. Najtańsza pochodzi od IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo – 17 mln zł brutto. Firma zadeklarowała skrócenie czasu prac projektowych w sumie o 60 dni. Warto jednak odnotować, że kryterium to jest zbieżne u każdego oferenta. Udział w przetargu wzięli również Safege S.A.S. – 18,97 mln zł brutto, Mosty Katowice – 21,96 mln zł brutto, CE Project Group z Krakowa – 17,84 mln zł, konsorcjum Multiconsult Polska oraz Transprojekt Gdański – 18,17 mln zł, MGGP z Tarnowa – 18,3 mln zł oraz konsorcjum TPF oraz Getinsa-Payma z Madrytu – 17,82 mln zł.

Od momentu podpisania umowy wyłoniony wykonawca projektu będzie zajmował się inwestycją przez prawie 5 lat, ponieważ w jego rękach będzie również nadzór nad pracami w terenie.

Prace tam, gdzie dotąd ich nie było

Co obejmie projekt? Na części dwutorowej linii, na wskazanych odcinkach, trzeba będzie wymienić wyeksploatowane podkłady drewniane (tam gdzie one jeszcze się znajdują, ponieważ poszczególne odcinki linii przechodziły już wymianę nawierzchni w ostatnich latach) na podkłady betonowe. Tam, gdzie przekroczono iloczyn ruchu konieczna będzie przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i podniesienie ich kategorii. Na całym szlaku odbędzie się wymiana sieci trakcyjnej, także nad torami stacyjnymi. Istotne będzie zaprojektowanie przebudowy wiaduktu w kilometrze 153,6. Odwodnienie będzie odbudowane wszędzie tam, gdzie to konieczne. W planie jest przebudowa 39 obiektów inżynieryjnych, m.in. 15 mostów, 11 wiaduktów.

Ponadto projekt przebudowy peronów na stacjach: Kielce, Jędrzejów, Suchedniów oraz na pozostałych stacjach i przystankach na wskazanych odcinkach ma uwzględnić ich dostosowanie do wymagań TSI, czyli także ich podniesienie i zabudowę m.in. wind dla niepełnosprawnych. Przebudowane zostaną również m.in. kładka dla pieszych w Łącznej oraz przejście pod torami w Sitkówce Nowiny. Bezpieczniej będzie dla pieszych dzięki nowym przejściom pod torami w Suchedniowie i Jędrzejowie. Wykonawca dokumentacji przewidzi też wymianę blokad liniowych na dwukierunkowe i, tam gdzie to niezbędne, wprowadzenie „nowoczesnych urządzeń srk”.

Nowe perony i trochę szybciej

W konsekwencji przygotowania dokumentacji zostaną wykonane prace budowlane, dzięki czemu skróceniu ulegnie czas przejazdu o 4 minut oraz utrzymana zostanie przepustowość, jaką dla linii założono konstrukcyjnie. Dla odcinka Kielce – Kozłów projektowana – nowo budowana i remontowana infrastruktura – ma spełniać wymagania dla osiągnięcia prędkości 140 km/h (dla pociągów towarowych 100 km/h), co jest nowością. Zwycięzca przetargu opracuje projekt budowlany dla rewitalizacji, postara się też o potrzebne decyzje środowiskowe. Przygotuje też materiały przetargowe konieczne do wyłonienia wykonawcy robót budowlanych.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony