Kolejny etap modernizacji linii 18. Prace obejmą stację Toruń Główny
Michał Szymajda ⚫ 07.10.2020 ⚫
4,2k

Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe planują kontynuację modernizacji linii nr 18 z Kutna do Torunia. Właśnie ogłosiły przetarg na prace związane głównie z torowiskiem i srk na kilku fragmentach linii.
PKP PLK, w ramach zadania „zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Ostrowy – Toruń Główny – etap IV w ramach zadania inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej nr 18 na odcinku Kutno – Toruń Główny” oczekują wykonania robót na kilku odcinkach od kilometra 11 do 109 linii.
Wymianę nawierzchni z wymianą podtorza zaplanowano na szlaku Włocławek – Włocławek Brzezie oraz na samej stacji Włocławek Brzezie. Wymianę szyn z podkładami (z drewnianych na strunobetonowe, tam gdzie takich prac dotąd nie przeprowadzono) zaplanowano także na szlaku Nieszawa Waganiec – Aleksandrów Kujawski, Aleksandrów Kujawski – Otłoczyn, na stacji Otłoczyn, na szlaku Otłoczyn – Toruń Główny oraz najistotniejsze: na stacji Toruń Główny, gdzie wymieniona zostanie istotna część torów i rozjazdów, bardzo duże zmiany obejmą też w zakresie automatyki na stacji. Prace obejmą też niektóre zadania z branży srk, związane nie tylko z wymianą lub przebudową układu rozjazdów, ale także z zasilaniem urządzeń, czy dobudową nowych urządzeń sterowania, a także z naprawą odwodnienia. Po wykonaniu prac torowych trzeba będzie wyregulować sieć trakcyjną tam gdzie dojdzie do zmiany położenia m.in. rozjazdów.
PLK ocenia, że koszt prac wyniesie 58,5 mln zł netto. Prace w uprzednim projektowaniem mają potrwać 29 miesięcy. Kryterium wyboru oferty w przetargu jest wyłącznie cena. Oferty można przedstawiać PLK do 2 listopada 2020.
Prace na linii 18 prowadzone są od kilku lat. O ostatnich informowaliśmy tutaj. Niestety wciąż nie udało się osiągnąć dzięki nim imponującego czasu przejazdu z 2015 roku, gdy najszybsze pociągi IC kursowały pomiędzy Warszawą a Bydgoszczą w czasie około 3 godzin. Obecnie taka podróż trwa około 40 minut dłużej.
Wymianę nawierzchni z wymianą podtorza zaplanowano na szlaku Włocławek – Włocławek Brzezie oraz na samej stacji Włocławek Brzezie. Wymianę szyn z podkładami (z drewnianych na strunobetonowe, tam gdzie takich prac dotąd nie przeprowadzono) zaplanowano także na szlaku Nieszawa Waganiec – Aleksandrów Kujawski, Aleksandrów Kujawski – Otłoczyn, na stacji Otłoczyn, na szlaku Otłoczyn – Toruń Główny oraz najistotniejsze: na stacji Toruń Główny, gdzie wymieniona zostanie istotna część torów i rozjazdów, bardzo duże zmiany obejmą też w zakresie automatyki na stacji. Prace obejmą też niektóre zadania z branży srk, związane nie tylko z wymianą lub przebudową układu rozjazdów, ale także z zasilaniem urządzeń, czy dobudową nowych urządzeń sterowania, a także z naprawą odwodnienia. Po wykonaniu prac torowych trzeba będzie wyregulować sieć trakcyjną tam gdzie dojdzie do zmiany położenia m.in. rozjazdów.
PLK ocenia, że koszt prac wyniesie 58,5 mln zł netto. Prace w uprzednim projektowaniem mają potrwać 29 miesięcy. Kryterium wyboru oferty w przetargu jest wyłącznie cena. Oferty można przedstawiać PLK do 2 listopada 2020.
Prace na linii 18 prowadzone są od kilku lat. O ostatnich informowaliśmy tutaj. Niestety wciąż nie udało się osiągnąć dzięki nim imponującego czasu przejazdu z 2015 roku, gdy najszybsze pociągi IC kursowały pomiędzy Warszawą a Bydgoszczą w czasie około 3 godzin. Obecnie taka podróż trwa około 40 minut dłużej.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |