Kolejni przewoźnicy we Wspólnym Bilecie
inf. pras. ⚫ 04.10.2019 ⚫
2,8k

Fot. Patryk Farana
Kolejni przewoźnicy samorządowi: Koleje Śląskie i Koleje Małopolskie dołączają do Wspólnego Biletu, będącego propozycją szczególnie atrakcyjną dla pasażerów podróżujących na dłuższych trasach oraz wybierających podróże z przesiadkami, realizowane pociągami różnych przewoźników – informuje PKP SA.
We Wspólnym Bilecie, dostępnym dla pasażerów od grudnia 2018 roku, uczestniczą: PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Przewozy Regionalne (Polregio), Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, a od niedawna również Koleje Małopolskie i Koleje Śląskie. Wspólny Bilet jest dostępny we wszystkich okienkach kasowych przewoźników uczestniczących we wspólnej inicjatywie, a na podróże pociągami części przewoźników także przez Internet, w systemie Bilkom.
Dzięki Wspólnemu Biletowi pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić w jednym okienku bilet na podróż, w trakcie której przesiadają się do pociągów innych przewoźników, niezależnie od trasy przejazdu. Cena za przejazd wyliczana jest w oparciu o jedną, nową taryfę. Oznacza to dodatkowo oszczędność w kosztach podróży. – Koleją podróżuje więcej pasażerów, którzy są coraz bardziej zadowoleni z komfortu podróży pociągami. Podróżni oczekują od przewoźników nie tylko nowoczesnych i dobrze wyposażonych pociągów, lecz także rozwiązań podnoszących jakość usług kolejowych i przyjaznej, dobrze skonstruowanej oferty. Wspólny Bilet jest właśnie wyjściem naprzeciw tym oczekiwaniom – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury cytowany w komunikacie.
– Wspólny Bilet to usługa, która łączy polską kolej. To również projekt pionierski, gdyż nikt przed nami nie wyszedł z taką propozycją współpracy do przewoźników i z taką ofertą do pasażerów. A na ich zadowoleniu i komforcie podróży zależy nam przede wszystkim. Gdy Wspólny Bilet startował w grudniu 2018 roku nie mieliśmy wątpliwości w słuszność i innowacyjność tego projektu. Dziś to się potwierdza – dodaje Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA.
Jak przypomina PKP SA, podstawą Wspólnego Biletu jest jedna taryfa obowiązująca u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że sposób naliczenia ceny biletu opiera się na prostej zasadzie: „im dalej jedziesz, tym mniej płacisz za kolejne kilometry pokonywanej trasy”. Dzięki temu Wspólny Bilet to propozycja szczególnie atrakcyjna dla pasażerów podróżujących na dłuższych trasach oraz wybierających podróże z przesiadkami, realizowane pociągami różnych przewoźników. Warto podkreślić, że Wspólny Bilet to nowa, dodatkowa oferta, a pasażerowie w dalszym ciągu będą mogli korzystać np. z promocji oferowanych przez przewoźników w regionach i na konkretnych trasach.
Inicjatorem wdrożenia Wspólnego Biletu było Ministerstwo Infrastruktury, a od strony technicznej za jego przygotowanie odpowiedzialna jest spółka PKP Informatyka, która zintegrowała proces sprzedaży biletów. Niedawno spółka PKP Intercity wprowadziła też wzajemną sprzedaż biletów z Kolejami Śląskimi i Kolejami Małopolskimi. Tym samym w kasach PKP Intercity można kupić bilety na przejazdy pociągami Kolei Śląskich lub Kolei Małopolskich, a w kasach tych samorządowych przewoźników pasażerowie kupią bilety na podróże dalekobieżne realizowane przez PKP Intercity.
Dzięki Wspólnemu Biletowi pasażerowie kolei w Polsce mogą kupić w jednym okienku bilet na podróż, w trakcie której przesiadają się do pociągów innych przewoźników, niezależnie od trasy przejazdu. Cena za przejazd wyliczana jest w oparciu o jedną, nową taryfę. Oznacza to dodatkowo oszczędność w kosztach podróży. – Koleją podróżuje więcej pasażerów, którzy są coraz bardziej zadowoleni z komfortu podróży pociągami. Podróżni oczekują od przewoźników nie tylko nowoczesnych i dobrze wyposażonych pociągów, lecz także rozwiązań podnoszących jakość usług kolejowych i przyjaznej, dobrze skonstruowanej oferty. Wspólny Bilet jest właśnie wyjściem naprzeciw tym oczekiwaniom – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury cytowany w komunikacie.
– Wspólny Bilet to usługa, która łączy polską kolej. To również projekt pionierski, gdyż nikt przed nami nie wyszedł z taką propozycją współpracy do przewoźników i z taką ofertą do pasażerów. A na ich zadowoleniu i komforcie podróży zależy nam przede wszystkim. Gdy Wspólny Bilet startował w grudniu 2018 roku nie mieliśmy wątpliwości w słuszność i innowacyjność tego projektu. Dziś to się potwierdza – dodaje Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA.
Jak przypomina PKP SA, podstawą Wspólnego Biletu jest jedna taryfa obowiązująca u wszystkich przewoźników kolejowych, którzy wprowadzili tę ofertę. Taryfa ma charakter degresywny, co oznacza, że sposób naliczenia ceny biletu opiera się na prostej zasadzie: „im dalej jedziesz, tym mniej płacisz za kolejne kilometry pokonywanej trasy”. Dzięki temu Wspólny Bilet to propozycja szczególnie atrakcyjna dla pasażerów podróżujących na dłuższych trasach oraz wybierających podróże z przesiadkami, realizowane pociągami różnych przewoźników. Warto podkreślić, że Wspólny Bilet to nowa, dodatkowa oferta, a pasażerowie w dalszym ciągu będą mogli korzystać np. z promocji oferowanych przez przewoźników w regionach i na konkretnych trasach.
Inicjatorem wdrożenia Wspólnego Biletu było Ministerstwo Infrastruktury, a od strony technicznej za jego przygotowanie odpowiedzialna jest spółka PKP Informatyka, która zintegrowała proces sprzedaży biletów. Niedawno spółka PKP Intercity wprowadziła też wzajemną sprzedaż biletów z Kolejami Śląskimi i Kolejami Małopolskimi. Tym samym w kasach PKP Intercity można kupić bilety na przejazdy pociągami Kolei Śląskich lub Kolei Małopolskich, a w kasach tych samorządowych przewoźników pasażerowie kupią bilety na podróże dalekobieżne realizowane przez PKP Intercity.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |