Partnerzy serwisu:

Kolejne zakupy PKP Intercity. Szuka dostawcy 46 nowych lokomotyw

Jakub Madrjas 23.05.2022 10,6k

Kolejne zakupy PKP Intercity. Szuka dostawcy 46 nowych lokomotyw
Mat. ilustracyjneRys. Newag
PKP Intercity przygotowuje się do kolejnego przetargu taborowego. Spółka właśnie zapytała producentów o warunki wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych. Będzie to tabor w zupełności klasyczny – o prędkości do 160 km/h i z jednym systemem zasilania.
PKP Intercity skierowało do producentów taboru zaproszenie do złożenia informacji (RFI) dotyczącej warunków wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej V=160 km/h. Spółka jednocześnie zastrzega, że zapytanie nie stanowi elementu jakiegokolwiek postępowania o udzielenie zamówienia i nie jest zobligowane do wyboru którejkolwiek oferty.

Jak czytamy w ogłoszeniu, PKP Intercity będzie chciało kupić 46 nowych lokomotyw elektrycznych o następującej ramowej charakterystyce:
  • Prędkość eksploatacyjna: min. V= 160 km/h
  • Dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski dla pojazdu zgodnego z obecnie obowiązującymi TSI;
  • Układ osi Bo’Bo’
  • Budowa pojazdu modułowa;
  • Zasilanie z sieci trakcyjnej 3kV DC;
  • Minimalny okres eksploatacji: 30 lat;
  • Trakcja wielokrotna – minimum 2 pojazdy;
  • Minimalny przebieg pomiędzy przeglądami P1 – 25 000 km;
  • Minimalny czas do wykonania naprawy P4 – 60 miesięcy;
  • Moc ciągła – min. 5 MW;
  • ETCS L2 baseline 3 z STM z radiotelefonem GSM-R;
  • System diagnostyki pokładowej;
  • Przeciwpożarowy system alarmowy;
  • Monitoring CCTV;
  • Prędkościomierz elektroniczny z rejestratorem prawnym;
  • System lokalizacji GPS;
  • System łączności pokład/ziemia;
  • Moduł komunikacyjny GSM/LTE/5G do wymiany danych
Chodzi zatem o tabor absolutnie klasyczny, zbliżony do dostarczonych ostatnio Griffin. W ramach inwestycji taborowych PKP Intercity do 2030 roku chce jednak kupić aż 162 lokomotyw elektrycznych i 16 hybrydowych. Nie posuwa się jednak do przodu ogłoszony prawie rok temu przetarg na wozy wielosystemowe, do którego akces zgłosili m. in. Chińczycy we współpracy z FPS, ani postępowanie na "hybrydy". Spółka zapowiada też zakup taboru hybrydowego, elektryczno-spalinowego, ale to również na razie pieśń przyszłości.

PKP Intercity planuje wprowadzić do ruchu 18 nowych lokomotyw już w 2024 roku, a kolejne w 2025 (18 sztuk) i 2026 (10) roku. Spółka zakłada zamówić utrzymanie pojazdów do pierwszej naprawy P4 włącznie. Na składanie informacji producenci mają tydzień, do 31 maja. 
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Przetargi
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony