Partnerzy serwisu:

Kolejne kłopoty PKP Intercity. Ponad połowa lokomotyw Husarz nie wyjechała na tory

Jakub Madrjas 08.04.2019 261

Kolejne kłopoty PKP Intercity. Ponad połowa lokomotyw Husarz nie wyjechała na tory
fot. Mateusz Kaczmarek, sm42.pl
Z dziesięciu nowoczesnych lokomotyw EU44 Husarz w ten weekend w ruchu były tylko trzy lub cztery. Przewoźnik zapewnia, że to przejściowe problemy, a do końca tygodnia prawie cała flota wróci do ruchu.
Do Redakcji “Rynku Kolejowego” dotarły w weekend bardzo niepokojące informacje o wyłączeniu z ruchu nawet siedmiu lokomotyw EU44 Husarz. Dziewięć lat temu PKP Intercity kupiła dziesięć nowoczesnych elektrowozów Siemensa z rodziny Eurosprinter. To jedyne pojazdy trakcyjne przewoźnika, które mogą przekraczać zachodnią granicę, dlatego obsługują pociągi do Niemiec bez konieczności zmiany lokomotywy. Ich prędkość maksymalna to 200 km/h.

Według naszych informacji w miniony weekend wyłączonych z ruchu było sześciu lub siedem z dziesięciu Husarzy. Z tego względu trzeba było odwoływać pociągi w części relacji, z kolei inne składy, z powodu konieczności wymiany lokomotyw (np. EN Metropol miał zmieniać lokomotywę dwukrotnie, by na końcowym odcinku do granicy Czech mieć wymaganą łączność przez GSM-R).

Spore utrudnienia

Jak informuje rzeczniczka spółki Agnieszka Serbeńska, w związku z brakiem sprawnych lokomotyw EU44 w sobotę, 6 kwietnia pociąg EIC 57000/1 (54) relacji Gdynia Główna – Berlin Hauptbahnhof kursował w skróconej relacji Gdynia Gł. – Rzepin. Od stacji Rzepin zapewniono zastępczą komunikację autobusową.

Również w drodze powrotnej za pociąg EIC 75000/1 (55) relacji Berlin Hauptbahnhof – Gdynia Główna na odcinku Berlin Hauptbahnhof – Rzepin kursowała zastępcza komunikacja autobusowa. Oprócz tego część pociągów kursujących do i z Niemiec było opóźnionych; pociągi są opóźnione również dzisiaj.

– PKP Intercity w sobotę i w niedzielę wdrożyło niestandardowe obiegi lokomotyw EU44 w celu zoptymalizowania ruchu tych pojazdów trakcyjnych, a tym samym minimalizowania opóźnień oraz skutków odwołań pociągów na niemieckich odcinkach – zapewniła przedstawicielka przewoźnika.

Do końca tygodnia prawie cała flota wróci na tory

PKP Intercity nie podaje dokładnie, ile lokomotyw było sprawnych w ciągu weekendu. – Dzisiaj przywracana jest standardowa obsługa połączeń międzynarodowych lokomotywami EU44. W tej chwili w eksploatacji jest już 6 lokomotyw EU44, jutro będzie ich 7, a do końca tygodnia przewoźnik będzie dysponował prawie całą flotą tych pojazdów trakcyjnych – informuje Agnieszka Serbeńska.

Jak informuje, pozostałe lokomotywy są “wyłączone do planowych i bieżących czynności przeglądowo-naprawczych”. Nie poznaliśmy odpowiedzi na pytanie, czemu elektrowozy zostały wyłączone na przeglądy jednocześnie; zwykle takie działania są prowadzone kolejno, by nie powodować utrudnień.

Darty stoją, Gamy wróciły do ruchu

To nie jedyne problemy z taborem trakcyjnym PKP Intercity. Z ruchu w dalszym ciągu wyłączonych jest siedem z dwudziestu składów Dart, co może utrudnić obsługę ruchu szczególnie w szczycie Wielkanocnym. Według nieoficjalnych informacji, Pesa naprawiła pierwszy skład i obecnie jest on testowany.

Do ruchu wróciły za to lokomotywy Gama. Przez ponad pół roku połowa z dziesięciu lokomotyw spalinowych z Pesy była wyłączona z powodu problemów z silnikami. Według informacji Pesy, problemy udało się rozwiązać, a w ruchu jest osiem lokomotyw. Naprawa ostatniej potrwa do maja; do tego jedna Gama jest w naprawie powypadkowej.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony