Partnerzy serwisu:

Kolejne EU07A za chwilę w PKP Intercity

Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 05.06.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2014-06-05 10:35:55 Autor: oko
---.dynamic.chello.pl
Ciekawe ile by mogło kosztować opracowanie nowego, realistycznego cennika, który by umożliwił zapełnienie pociągów i odwrócił tendencję powszechną u "zwykłego człowieka": pociąg to drogo a ekspres to bardzo drogo? I czy nie byłyby to dobrze wydane pieniądze?
2014-06-05 10:52:02 Autor: Tomnord15
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

Tomnord15
Moim zdaniem wszystkie siódemki powinny być tak zmodernizowane. No ale to kwestia pieniędzy.
2014-06-05 11:17:03 Autor: gosc
---.30.113.218.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
a jak cenowo sztoi nowa sztuka elektrowozu z pesy/newagu?

kto sie orientuje jak sie ma oplacalnosc moderny siodemek do nowych sztuk loków?
2014-06-05 11:43:10 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
@Tomnord15

Trollu jeden ! PICek kupuje pociągi a piszesz że pieniądzy brak.
2014-06-05 11:45:59 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na pewno sa na 160 v - a ile pamiec mnie nie myli to mialy byc na 140v a ten poslizg 2 mc z terminem - to dlaczego.
2014-06-05 11:52:17 Autor: sląsk
---.leon.com.pl
Wnioskując, to katastrofa w Szczekocinach zmusiła IC, aby zamówić nowy tabor na 160km/h. Ciekawe co by było dziś gdyby nie doszło do katastrofy z taborem IC?
2014-06-05 12:02:32 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@azs
Taki sam bankrut jak PR, tylko sztucznie dotowany przez państwo. Właśnie ogłaszają przetarg na kredyty obrotowe, tak wypłacalny jest PIC pod rządami katarskich lotników
Maciej G
2014-06-05 13:03:08 Autor: sphinx2
---.internetia.net.pl
@gosc
"a jak cenowo sztoi nowa sztuka elektrowozu z pesy/newagu?
kto sie orientuje jak sie ma oplacalnosc moderny siodemek do nowych sztuk loków?"

Nowa lokomotywa jest 2,5 raza droższa.
2014-06-05 13:10:54 Autor: siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

siemens
Dawno trzeba było zamówić takich lokomotyw i działać na szybszych liniach bo klient ucieka. Aj, ucieka !!! A tu z Pendolino nie wiadomo co będzie. Choć dobrze by było by się dogadano bo wstyd jak ch...ra na całą Europę.

Łódź - Warszawa, opinia już tak zszargana, że ciężko będzie odrobić stratę. Inne też słabo bo rozkłady co raz śmieszniejsze.
2014-06-05 13:14:15 Autor: siemens
---.dynamic.gprs.plus.pl

siemens
W odpowiedzi na post Tomnord15:
"Moim zdaniem wszystkie siódemki powinny być tak zmodernizowane. No ale to kwestia pieniędzy."
Pewnie masz rację. Tylko pytanie gdzie będą jeździć? Mało jest szlaków na 160. A zmiany w przepisach dotyczące obsady jednoosobowej przy prędkości 160 w powijakach. Koszta podwójne obsady są sporym kryterium przy wypuszczeniu pociągu na 160. Tym bardziej, że nie raz nie dwa na całej trasie przebiegu takich "szybkich" kilometrów jest znacznie mniej niż pół drogi. Więc za co płacić pomocnikom?

Mamy jeszcze sporo do zrobienia w tej kwestii.
2014-06-05 13:41:57 Autor: CM
---.play-internet.pl
Obie lokomotywy widziane na Nadodrzu dzisiaj okolo 11-tej, w kierunku WGA.
2014-06-05 15:39:40 Autor: MichałM
---.dynamic.chello.pl
Zaraz ktoś powie, że trzeba było przystosować wszystkie EU07 do 160km/h i kupić nowe wagony, a nie Pendolino:-)
2014-06-05 16:42:21 Autor: życzliwy durniom
---.dynamic.chello.pl
To jest tak oczywiste MichałM że nawet ty na to wpadłeś ... Nikt normalny nie kupuje pociągów na 250 km/h kiedy nie ma i długo nie będzie dla nich torów ....
2014-06-05 17:17:49 Autor: Nieżyczliwy durniom
---.31.169.64.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A jak za 5 lat wprowadzą 230-250 km/h na CMK to będziesz krzyczał: Idioci?
2014-06-05 17:20:42 Autor: życzliwy durniom
---.dynamic.chello.pl
To wtedy "za 5 lat" powinno się pomyśleć o takich pociągach a nie teraz.Pomyśleć bo czy jest sens kupować toto dla kilkudziesięciu ( a co może nie ?) kilometrów na CMK ????
2014-06-05 17:31:06 Autor: Nieżyczliwy durmiom
---.158.217.101.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Pociągi nie kupuje się na 5 lat, ale na 30.
A jak jeździsz autem w mieście,życzliwie zapytam, to kupujesz je z prędkością maksymalną 50 km/h? Czy może jednak z liczniku masz 180 km/h, choć na drogach możesz jeździć tylko 140 km/h?
2014-06-05 17:59:50 Autor: Racjonalizator
---.blast.pl
Będziemy mieć 2 kolejne loki (w ogólnym rozrachunku to 1) dostosowane do V=160. Ok, jest kroczek do przodu. Ale czy ktoś może wytłumaczyć, dlaczego ED74 (też V=160) po naprawie i przemalowaniu a'la Pendolino nadal stoją bezczynnie w Krakowie-Prokocimiu? (zresztą te przed naprawą też stoją...).

Po wymianie "tramwajowych" siedzeń na takie jakie są w wagonach klasycznych (np. 111Arow, 141A-FPS lub 168A) mogłyby śmigać na TLK po liniach z V=160 (CMK, Terespol, Poznań, Gdynia).

Ponawiam więc pytanie: Dlaczego PKP IC - mając tabor na V=160 - go nie używa?
2014-06-05 18:13:14 Autor: Synth
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Do RK

Nie piszcie że zostały tylko rama i wózki a reszte przebudowano bo to nie prawda. Całe pudło jest ze starej siódemki, tyle że zmieniono układ żaluzji i okna z boku oraz czołowe. Na czole są dwa zamiast trzech i to wszystko. Także nie jest tak że lokomotywe kompletnie przebudowano.

Czołowe okna zmieniano już jak lokomotywy były jeszcze w malowaniu budyniowym, na trzech elektrowozach. Montowano też nowe raflektory i pantografy połówkowe.

Ciekawe ile jeszcze siódemki będą służyć. Z pendolino nie wyszło, nowych lokomotyw nie ma wcale, a siódemki jeźdżą i jeżdżą jak kible w PR-ach.
2014-06-05 19:26:21 Autor: Nieżyczliwy ignorantom
---.168.207.37
@Racjonalizator:
"Ale czy ktoś może wytłumaczyć, dlaczego ED74 (też V=160) po naprawie i przemalowaniu a'la Pendolino nadal stoją bezczynnie w Krakowie-Prokocimiu? (zresztą te przed naprawą też stoją...)."

Od korekty mają jeździć.
2014-06-05 19:39:55 Autor: ...
---.adsl.inetia.pl
"A zmiany w przepisach dotyczące obsady jednoosobowej przy prędkości 160 w powijakach."

Słyszałeś że gdzieś dzwonią, tylko nie wiesz w którym kościele....
Kolejny mądrala... litości....

Dla tak wyposażonych lokomotyw jak EU07A czy EP09 nic się nie zmieni.
2014-06-05 20:47:21 Autor: BR232-092
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Na WAWELA jedną sztukę :P i te biedne 3 wagony. A drugą na BGE.
2014-06-05 20:47:59 Autor: Dedete
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post siemens:
"Pewnie masz rację. Tylko pytanie gdzie będą jeździć? Mało jest szlaków na 160. A zmiany w przepisach dotyczące obsady jednoosobowej przy prędkości 160 w powijakach. Koszta podwójne obsady są sporym kryterium przy wypuszczeniu pociągu na 160. Tym bardziej, że nie raz nie dwa na całej trasie przebiegu takich "szybkich" kilometrów jest znacznie mniej niż pół drogi. Więc za co płacić pomocnikom?

Mamy jeszcze sporo do zrobienia w tej kwestii."
Największym zagrożeniem dla szybkich pociągów jest sama PLK, niestety...
Wawa-Poznań, Gdańsk - Poznań....zwłaszcza ta druga trasa w sam raz na EU07A + nowe wagony..... Swoją drogą głupotą będzie dalsze łączenie (po remoncie Wro-Poznań) nowego tabory (tlk mieszko) i starego (tlk sielawa).....

I
2014-06-05 21:22:39 Autor: życzliwy nieżyczliwym durniom
---.dynamic.chello.pl
Nie kumam nieżyczliwy o co ci chodzi z tym autem ale ty sam pewnie tego nie wiesz.Nie kupuje się szybkich pociągów jak nie ma torów do dużych prędkości.Skoro jest 160 km/h to prawie - Pendolino jest zupełnie zbędne.A skoro już jest to niech jeździ nawet te 160 km/h choć jego zakupu nie da się logicznie i mądrze uzasadnić.Jak kiedyś zacznie jeździć 200 km/h czy więcej to wszyscy będziemy się cieszyć ale to jest sfera gdybania bo nikt nie wie kiedy to będzie.A w realu póki co (i jeszcze długo) wystarczą zmodernizowane EU07A i oby było ich jak najwięcej bo kolej nie kończy się na CMK ...
2014-06-06 02:14:33 Autor: do pana wyżej
---.168.207.37
Tak, tak. Modernizujmy siódemki na 160, no i kupujmy wagony na Vmax 200. To po co w takim razie modernizacja CMK przeprowadzana od ładnych kilku lat? Po to żeby jeździć tam 160, 200 czy może 230? Jak sobie odpowiesz na to pytanie, to daj znać.
2014-06-06 08:52:31 Autor: ep09-047
---.free.aero2.net.pl
Jeden powinien jechać na wawelu do Węglińca a drugi do Gdynii gdzie by czas jazdy by się skrócił. Gdy infrastruktura będzie zrobiona pod 160 km/h Intercity będzie brakować takich loków. Pomalutku, powoli powinni po 2, 3 sztuki EU07EP07 oddawać do Oleśnicy na naprawę główna. IC powinno isc w tym kierunku. A propo kiedy prezesa w końcu odwołają. Na zachodzie już by wyleciał. Żadnych sukcesów. Wstyd panie Marcinie.
2014-06-06 09:16:38 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post Synth:
"Do RK

Nie piszcie że zostały tylko rama i wózki a reszte przebudowano bo to nie prawda. Całe pudło jest ze starej siódemki, tyle że zmieniono układ żaluzji i okna z boku oraz czołowe. Na czole są dwa zamiast trzech i to wszystko. Także nie jest tak że lokomotywe kompletnie przebudowano.

Czołowe okna zmieniano już jak lokomotywy były jeszcze w malowaniu budyniowym, na trzech elektrowozach. Montowano też nowe raflektory i pantografy połówkowe.

Ciekawe ile jeszcze siódemki będą służyć. Z pendolino nie wyszło, nowych lokomotyw nie ma wcale, a siódemki jeźdżą i jeżdżą jak kible w PR-ach."
Ale to prawda jest. Pudło z pierwotnej EU07 zostało mocno przebudowane.
Opis zmian jest zamieszczony w kwartalniku Pojazdy Szynowe nr. 3 z 2012 roku.
Szkielet pudła EU07A wygląda tak:
https://plus.google.com/u/0/photos/108617115965283581279/albums/6021708036171979537
Oprócz widocznej wymiany wszystkich blach poszyciowych dokonano wielu zmian w strukturze nośnej np.:
"(...) Zabudowa zamodelowanego układu urządzeń na dotychczasowym obiekcie wymagała likwidacji dwóch przegród przedziału stanowiących jednocześnie podporę dachów przedstawioną na rys. 4. Ich funkcję w konstrukcji przejęły nowo zaprojektowane poprzecznice górne. Zmieniono również ich usytuowanie wzdłużne w celu umożliwienia bezkolizyjnego pionowego montażu wyposażenia. W wyniku tego zmieniono również długości dachów odejmowalnych. Na rys. 5 przedstawiono pudło lokomotywy ze zdemontowanymi blachami poszycia i zamontowanymi nowymi poprzecznicami."
Pzdr.
2014-06-06 10:20:03 Autor: życzliwy nieżyczliwym durniom
---.dynamic.chello.pl
@ do pana wyżej

Wczytaj się w ostatnie zdanie.Wczytaj się ze zrozumieniem.Dalej problem ? To pomogę.Polska kolej to nie tylko CMK.I wszędzie tam jeżdżą i będą jeździć EU07 a sa modernizacje do prędkości wyższych niż 125 km/h.Modernizuje się CMK i co z tego wynika ? Kiedy tam się normalnie rozkłądowo będzie jeździć 200 i więcej ? I na jakiej długości ??? Czy jedna zmodernizowana linia uzasadni zakup para - Pendolino ? W normalnym świecie nie.Nawet po modernizacji do Krakowa to będzie super kabaret : owo para - Pendolino najpierw będzie przez chwilę gnało 200 km/h żeby potem wlec się od Kozłowa z połową tej prędkości ... Wszystko ma swoje miejsce i czas.Jak będą szybkie tory to będzie miejsce dla Pendolino a miejsce dla zmodernizowanych EU07 już jest i dalej będzie bo te szybkie składy nie zbawią kolei.Jak zrozumiesz co jest napisane nie dawaj znać,szkoda mojego czasu.
2014-06-06 18:14:51 Autor: żuczek malinowy
---.dynamic.chello.pl
Dziś obie siódemki były w Opolu.
2014-06-06 23:46:01 Autor: Engineer
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post Nieżyczliwy durmiom:
"Pociągi nie kupuje się na 5 lat, ale na 30.
A jak jeździsz autem w mieście,życzliwie zapytam, to kupujesz je z prędkością maksymalną 50 km/h? Czy może jednak z liczniku masz 180 km/h, choć na drogach możesz jeździć tylko 140 km/h?"
Tu się z Tobą zgodzę: "pociągi nie kupuje się na 5 ale 30 lat"... ja dodam, nawet wiecej niż 30.

Ale...

Idąc za Twoim przykładem o samochodach, zapytam tak: po co mi Mercedes na 140 km/h czy 180 km/h, gdy nie stac mnie na paliwo i ubezpieczenie OC/AC... Ponadto zaznaczasz, że będę jeździł po mieście gdzie jest 50 km/h.
Malo tego - po co mi wyscigowy Mercedes, skoro dróg szybkiego ruchu i dobrej nawierzchni do wykorzystania jego osiagów jak na lekarstwo.
Kupuję tańsze "czinkłeczento" żeby jeździć po mieście 50 km/h (zgodnie z wcześniejszymi założeniami i zamierzonym przeznaczeniem do jazdy po mieście) z mniejszymi wydatkami na utrzymanie (eksploatacja, ubezpieczenia i paliwo), a nie Mercedesa, który będzie stał przez 5 lat w krzakach.

Analogicznie po co mi Pendolino stojące w krzakach i przynoszące wyraźne straty zamiast zysków.

Za każdy dzień postoju spółka płaci grube pieniądze, choćby na ubezpieczenie i utrzymanie tego prestiżowego i nie uniwersalnego taboru. A za 5 lat postoju trzeba będzie znowu wybulić kasę na przygotowanie do jazdy...

Pociąg to nie samochód, który stoi w garażu czy na podwórku i czeka na lepsze czasy.

Teraz tak: zarówno Twoje jak i moje dywagacje sprowadzają się do jednej zgodnej kwestii, a mianowicie:

jak się coś kupuje to z myślą szerszego wykorzystania w bliższej czy dalszej przyszłości.

no i madrze.

Z tym, że niekoniecznie mądre jest kupować Mercedesa, który puści mnie w skarpetach z torbami, do tego stojąc nie uzywany i gnijąc pod chmurką.

Lepiej kupić tańszego uniwersalnego Opla (RailJet), ktory tez ma takie lub minimalnie mniejsze osiągi i mogę go dowolnie używać w dowolnych konfiguracjach za mniejsze pieniądze i ciągle w ruchu.
2014-06-07 00:08:10 Autor: Engineer
---.adsl.inetia.pl
W odpowiedzi na post MichałM:
"Zaraz ktoś powie, że trzeba było przystosować wszystkie EU07 do 160km/h i kupić nowe wagony, a nie Pendolino:-)"
Dokladnie tak, zdecydowanie lepiej inwestować w zdrowy tabor w ciągłym ruchu za mniejsze pieniądze,

niz ładować grubą kasę w coś co przez 5 lat będzie stało w krzakach i pustoszyło kieszenie.

Siódemki już dawno miały być dostosowywane do standardu EU07A, no chyba że zamiast tego mozna by kupić fabrycznie nowe Griffiny z Gliwic, czy Gamy z Pesy, albo nawet dokupić następną partię Husarzy, a do wszystkich wymienionych opcji dokupić u Cegielskiego wagony, tworząc w ten sposób inny prestizowy i co najwazniejsze uniwersalny wariant pociągu dużych predkości.

Na koniec dodam to co już padło od kilku osób na forum: Polska kolej to nie tylko CMK - i to chyba najlepsza puenta do mojej wypowiedzi. EU07A na 160 na pewno się przydadzą.
2014-06-08 12:52:18 Autor: EMD
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A ta lokomotywa z katastrofy EP 09 035 zostaa fizycznie już skasowana czy jeszcze gdzieś dogorywa?
2014-07-15 17:38:03 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
No właśnie, bo krąży legenda, że w Pafawagu było 1 pudło do dziewiątki...
2014-12-15 06:01:26 Autor: gupta
---.242.150.183
kontaktna bezpieczny i niezabezpieczone pożyczki.
pożyczyć z 3000 dolarów do 5.000,000 dolarów.
wybierać withine 1 rok do 30 lat jako czas z spłaty.
na Informacje e-mail.
guptasuresh@qq.com
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony