Partnerzy serwisu:

Kolejne dwa Flirty dołączyły do parku taborowego Kolei Mazowieckich

inf. pras 30.11.2020 3,3k

Kolejne dwa Flirty dołączyły do parku taborowego Kolei Mazowieckich
fot. KM
Dzisiaj odbyły się odbiory kolejnych, fabrycznie nowych, pięcioczłonowych pojazdów typu Flirt zamówionych przez Koleje Mazowieckie.
Dwa odebrane pojazdy zostały wyprodukowane w ramach drugiego zamówienia na dostawę 12 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi tras na Mazowszu. Sześć pojazdów z pierwszego zamówienia obsługuje trasę Warszawa – Działdowo. Nowe pociągi zostaną wdrożone do eksploatacji od nowej edycji rozkładu jazdy pociągów KM, tj. od 13 grudnia tego roku, i będą woziły pasażerów na trasie Łowicz – Warszawa – Celestynów.

Aktualnie Koleje Mazowieckie posiadają już 15 z 30 zamówionych jednostek. W kolejnych tygodniach planowane jest przekazanie przewoźnikowi pozostałych 3 pojazdów i tym samym nastąpi zakończenie realizacji drugiej umowy wykonawczej. Spółka Stadler Polska rozpoczęła także realizację trzeciej umowy z Kolejami Mazowieckimi na dostawę kolejnych 12 EZT Flirt, które mają zostać przeznaczone do obsługi trasy Skierniewice – Warszawa – Mińsk Mazowiecki.

Warto zaznaczyć, że wszystkie pojazdy dla Kolei Mazowieckich powstają w siedleckim zakładzie firmy Stadler na Mazowszu przy zaangażowaniu lokalnych pracowników i udziale lokalnych dostawców. Aby podkreślić ten fakt, składy zostały opatrzone znakiem „Flirt – wyprodukowano na Mazowszu”.

Jak przypominają KM, pojazdy Flirt to elektryczne zespoły trakcyjne najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne, z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Pociągi osiągają prędkość 160 km/h. Posiadają wewnętrzny i zewnętrzy monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami ułatwiającą wejście na pokład, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych  i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy Flirt są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony