Kolejne bezprzedziałowe wagony po modernizacji w taborze PKP Intercity
inf. pras. ⚫ 09.12.2021 ⚫
7,2k

Fot. PKP Intercity
PKP Intercity odebrało 2 pierwsze z puli 125 wagonów modernizowanych przez Konsorcjum Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”.
Przedmiotem podpisanej w grudniu ubiegłego roku umowy z konsorcjum Pesy i ZNTK Mińsk Mazowiecki jest wykonanie naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 125 wagonów typu 111A i 141A do typu 111A-20 (wersja 111AMM-20) oraz ich późniejszych przeglądów technicznych na trzecim poziomie utrzymania. Wartość całego zamówienia to 540,4 mln zł brutto. Konsorcjum oddało właśnie 2 pierwsze zmodernizowane wagony a w perspektywie kolejnych dwóch tygodni przekaże kolejnych 6 wagonów. Wszystkie pojazdy trafią do PKP Intercity do czerwca 2023 roku.
Po modernizacji wagony stają się pojazdami bezprzedziałowymi drugiej klasy. Są identyczne jak zmodernizowane w poprzednich miesiącach wagony 111A20, a więc posiadają te same fotele, stoliki, gniazdka do ładowania telefonów czy półki na bagaż. Są klimatyzowane, posiadają automatyczne drzwi wejściowe.
Pierwsze z unowocześnionych pojazdów wejdą do eksploatacji wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy 2021/2022, czyli od 12 grudnia br. W pierwszej kolejności zmodernizowane wagony wzmocnią zestawienia pociągów IC Mieszko, IC Malczewski oraz IC Boznańska. W dalszej kolejności następne odebrane wagony będą systematycznie włączane do pociągów TLK, dzięki czemu ich kategoria podwyższy się na IC.
Dostawa 125 zmodernizowanych wagonów to jeden z kilku projektów, które dla PKP Intercity realizuje Pesa z ZNTK Mińsk Mazowiecki. W ostatnim czasie zrealizowało ono dostawy na wartość 310 mln brutto z umowy, której przedmiotem była modernizacja 60 wagonów typu Combo. Natomiast w listopadzie ubiegłego roku przewoźnik odebrał ostatnie ze zmodernizowanych 125 pojazdów typu 111A-20 z umowy wartej blisko 470 mln zł brutto.
Po modernizacji wagony stają się pojazdami bezprzedziałowymi drugiej klasy. Są identyczne jak zmodernizowane w poprzednich miesiącach wagony 111A20, a więc posiadają te same fotele, stoliki, gniazdka do ładowania telefonów czy półki na bagaż. Są klimatyzowane, posiadają automatyczne drzwi wejściowe.
Pierwsze z unowocześnionych pojazdów wejdą do eksploatacji wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy 2021/2022, czyli od 12 grudnia br. W pierwszej kolejności zmodernizowane wagony wzmocnią zestawienia pociągów IC Mieszko, IC Malczewski oraz IC Boznańska. W dalszej kolejności następne odebrane wagony będą systematycznie włączane do pociągów TLK, dzięki czemu ich kategoria podwyższy się na IC.
Dostawa 125 zmodernizowanych wagonów to jeden z kilku projektów, które dla PKP Intercity realizuje Pesa z ZNTK Mińsk Mazowiecki. W ostatnim czasie zrealizowało ono dostawy na wartość 310 mln brutto z umowy, której przedmiotem była modernizacja 60 wagonów typu Combo. Natomiast w listopadzie ubiegłego roku przewoźnik odebrał ostatnie ze zmodernizowanych 125 pojazdów typu 111A-20 z umowy wartej blisko 470 mln zł brutto.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |