Partnerzy serwisu:

Kolejna stacja PKP LHS do modernizacji systemu srk

PKP LHS 03.11.2016 51

Kolejna stacja PKP LHS do modernizacji systemu srk
Kolejna stacja PKP LHS do modernizacji systemu srkFot. Rynek Kolejowy
Sławków LHS – to kolejna stacja po Zamościu Bortatyczach LHS, na której niebawem rozpocznie się modernizacja systemu srk. PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa i KZA Przedsiębiorstwo Automatyki i Telekomunikacji z siedzibą w Lublinie podpisały w tej sprawie umowę.
– Inwestycje w poprawę bezpieczeństwa to nasz priorytet. W tym przypadku możemy ponadto usprawnić funkcjonowanie stacji końcowej, a zatem również zwiększyć przepustowość linii, która ma unikalne znaczenie dla wymiany handlowej Polski ze Wschodem. Stąd decyzja o kolejnej modernizacji – mówi Prezes Zarządu PKP LHS Zbigniew Tracichleb.

– Zaplanowane prace pozwolą PKP LHS na zdalne sterowanie urządzeniami srk na całej linii szerokotorowej. W sposób oczywisty poprawi to bezpieczeństwo ruchu kolejowego, jak i warunki pracy załóg. Jesteśmy dumni, że tę inwestycję zrealizuje spółka ze 100% polskim kapitałem – dodaje Marcin Augustowski, prezes zarządu KZA Przedsiębiorstwa Automatyki i Telekomunikacji.

Umowa na modernizację na stacji Sławków LHS dotyczy m.in. budowy budynku nastawni wraz z infrastrukturą towarzyszącą, zabudowy komputerowych urządzeń srk i urządzeń przejazdowych dla przejazdów kat. A zlokalizowanych w stacji i zabudowy blokady liniowej Sławków LHS – Bukowno LHS. W ramach porozumienia powstaną również: oświetlenie stacji, elektryczne ogrzewanie rozjazdów, system telewizji przemysłowej oraz rezerwowe źródło zasilania.

Sławków to najważniejsza i największa pod względem ilości przyjmowanych i wysyłanych ładunków stacja PKP LHS. Potrzeba przebudowy urządzeń srk na system nowej generacji (komputerowy) wynika z dążenia do poprawy bezpieczeństwa prowadzenia ruchu pociągów na przyległym szlaku i pracy manewrowej w stacji oraz dojazdach do bocznic. Zabudowane komputerowe urządzenia srk zapewnią pełną kontrolę niezajętości torów i rozjazdów.

Dzięki modernizacji ograniczona zostanie konieczność ruchu pieszego w obszarze stacji, a tym samym poprawi się bezpieczeństwo pracy. Dzięki systemowi komputerowemu skróci się czas obsługi pociągów, co pozwoli ograniczyć zużycie paliwa, a zatem zmniejszyć koszty.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony