Partnerzy serwisu:

Kolejna lokomotywa ET41 z PKP Cargo przypomni o przeszłości

inf. prasowa, oprac. ms 04.07.2018 96

Kolejna lokomotywa ET41 z PKP Cargo przypomni o przeszłości
ET41 w historyczych barwachFot. PKP Cargo
PKP Cargo przywróciło historyczne barwy kolejnej lokomotywie. Prezentacja odnowionej lokomotywy ET41-153 odbędzie się w najbliższą sobotę, 7 lipca, na terenie Zakładu Napraw Taboru Spółki PKP Cargotabor w Ostrowie Wielkopolskim.
– To już 15. lokomotywa odmalowana w historyczne barwy przez PKP Cargo. Tym razem chodzi o lokomotywę elektryczną ET41-153, której przywrócono zieloną malaturę z okresu lat 90. ubiegłego wieku, z obowiązującym wówczas charakterystycznym żółtym czołem. To także trzeci pojazd tej serii, któremu w trosce o zachowanie historii polskich kolei przywrócono tradycyjne barwy. Wcześniej były to ET41-001 i ET41-186, a każda z nich różni się kolorystyką w zależności od epoki, którą reprezentuje – informuje Krzysztof Losz, rzecznik prasowy PKP Cargo.

ET41-153 to dwuczłonowa lokomotywa elektryczna, która została wyprodukowana w 1981 r. w Zakładach Przemysłu Metalowego H. Cegielski w Poznaniu. Jest przeznaczona do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. Pracę w służbie PKP rozpoczęła 7 sierpnia 1981 r. w lokomotywowni Stargard Szczeciński, skąd po 12 latach trafiła do lokomotywowni Szczecin Port Centralny, a od 4 sierpnia 1999 r. miejscem jej stacjonowania jest Wrocław. W ciągu 37 lat pracy przejechała 1 452 840 km, a od ostatniej naprawy rewizyjnej – 367 173 km. W zakładzie w Ostrowie Wielkopolskim przeszła naprawę główną (Poziom P5).

– PKP Cargo konsekwentnie przywraca historyczne barwy wybranym egzemplarzom lokomotyw. Ale malatura to nie wszystko, łączymy te prace także z naprawami naszych lokomotyw, w przypadku lokomotywy ET41-153 była to naprawa główna – powiedział Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.

Zakład Napraw Taboru w Ostrowie Wielkopolskim jest jednym z 15 zakładów działających w PKP Cargotabor. Specjalizuje się w naprawie i modernizacji lokomotyw elektrycznych serii EU07, ET41 oraz ET22. Pierwsze naprawy lokomotyw serii EU07 na poziomie P5 połączone z gruntowną modernizacją rozpoczęto tu w 2012 r. otwierając tym samym nowy etap w historii zakładu. Do tej pory ostrowski zakład opuściło 6 zmodernizowanych lokomotyw EU07. Kolejnym ważnym etapem w historii zakładu było rozpoczęcie w 2016 r. napraw głównych lokomotyw serii ET41 na poziomie P5 wraz z ich modernizacją. Łącznie oddano do eksploatacji 24 odnowione pojazdy ET41. W 2018 r. ofertę poszerzono o naprawy lokomotyw serii ET22 na poziomie P4.

Miłośnicy kolei, którzy chcieliby zobaczyć odnowioną lokomotywę ET41-153, mogą to zrobić w sobotę 7 lipca, w godzinach od 11.00 do 14.00, na terenie zakładu PKP Cargo w Ostrowie Wielkopolskim, który mieście się przy ul. Ks. Skorupki 2b.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Podziel się ze znajomymi:
 
 
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony