Partnerzy serwisu:

Koleje Wielkopolskie nie wydzierżawią czterech ezt. Nikt nie chciał ich pożyczyć

Michał Szymajda 29.05.2019 3,6k

Koleje Wielkopolskie nie wydzierżawią czterech ezt. Nikt nie chciał ich pożyczyć
EN57 Feniks w poznańskim FPSFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Przetarg Kolei Wielkopolskich na dzierżawę czterech ezt nie udał się. Nie zgłosił się żaden oferent, który chciałby spółce pożyczyć elektryczne pojazdy zdolne pojechać z prędkością przynajmniej 120 km/h.
Przetarg KW ogłosiły w marcu. Przewoźnik chce posiadać rezerwę taborową w momencie w którym posiadane przez niego Elfy z Pesy, zaczną przechodzić naprawy i przeglądy poziomu P4, połączone z modernizacją. Oczywiście nie wszystkie na raz, ale partiami.

– Taboru nam starczy, ale chcieliśmy posiadać rezerwę na wypadek nieoczekiwanych zdarzeń. Sytuacja jest świeża i dopiero będziemy się naradzać co zrobimy dalej. Możliwe, że powtórzymy przetarg, bądź poszukamy innych rozwiązań – powiedział Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolski.

Przewoźnik poszukiwał na rynku pojazdów, które oferowały by nieco wyższy komfort przejazdu (klimatyzacja, system informacji pasażerskiej, toalety w obiegu zamkniętym) i parametry trakcyjne niż EN57. W grę wchodziły np. zmodernizowane EN57 z silnikami asynchronicznymi, ale takich pojazdów KW nikt nie zaoferował. W ostateczności KW mogą w tej sytuacji zwrócić się do Arrivy RP, która użycza już jej obecnie cztery pojazdy spalinowe. Ich pojemność jest jednak mniejsza niż oczekiwana w zakończonym właśnie przetargu (przynajmniej 160 osób).

Pierwsze Elfy 2 z przewoźnik ma zacząć otrzymywać , zgodnie z ustaleniami z marca 2019, wczesną jesienią 2019. Łącznie wielkopolski urząd marszałkowski zamówił 10 oraz, w ramach innego przetargu, kolejne 5 pojazdów (z opcją na zakup dwóch kolejnych). Wszystkie dostawy są opóźnione.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony