Koleje Wielkopolskie kupują 6-letniego Linka z Pesy
Michał Szymajda ⚫ 30.09.2021 ⚫
7k

SA139 008 jeździł już w barwach KWfot. MS, Rynek Kolejowy
Urząd marszałkowski województwa wielkopolskiego przystał na ofertę Pesy, która chciała sprzedać dwuczłonowego spalinowego Linka. Pojazd jeździł już wcześniej w Kolejach Wielkopolskich i ponownie trafi do tego samorządowego operatora.
Urząd marszałkowski poszukiwał jednego dwuczłonowego spalinowego zespołu trakcyjnego. Warunkiem była jego produkcja po 2014 roku. Pesa złożyła jedną ofertę w przetargu, z Linkiem. Producent z Bydgoszczy chce otrzymać za niego 9,5 mln zł netto (11,685 mln zł brutto). Taki był też budżet przeznaczony na zamówienie.
SA139 008 wyprodukowany został w Bydgoszczy w 2015 roku z przeznaczeniem dla niemieckiego operatora Regentalbahn, który jednak kontrakt, w porozumieniu z Pesą, anulował. Pracował już w Kolejach Wielkopolskich, Kolejach Dolnośląskich i Polregio. Jego właścicielem dotąd pozostawała Pesa.
Koleje Wielkopolskie eksploatują już dwa SA139, których właścicielem jest urząd marszałkowski. Pojazd z numerem 008 będzie trzecim. Wraz z nim urząd marszałkowski zamówił instruktaż techniczny w zakresie utrzymania pojazdu, gwarancję, oprogramowanie oraz dokumentację techniczną oraz licencję na oprogramowanie.
Flota spalinowych pojazdów KW powiększyła się w tym roku o cztery spalinowe Impulsy 2, wyprodukowane przez Newag, o czym piszemy tutaj. To jedyne własne pojazdy przewoźnika, reszta należy do samorządu województwa.
SA139 008 wyprodukowany został w Bydgoszczy w 2015 roku z przeznaczeniem dla niemieckiego operatora Regentalbahn, który jednak kontrakt, w porozumieniu z Pesą, anulował. Pracował już w Kolejach Wielkopolskich, Kolejach Dolnośląskich i Polregio. Jego właścicielem dotąd pozostawała Pesa.
Koleje Wielkopolskie eksploatują już dwa SA139, których właścicielem jest urząd marszałkowski. Pojazd z numerem 008 będzie trzecim. Wraz z nim urząd marszałkowski zamówił instruktaż techniczny w zakresie utrzymania pojazdu, gwarancję, oprogramowanie oraz dokumentację techniczną oraz licencję na oprogramowanie.
Flota spalinowych pojazdów KW powiększyła się w tym roku o cztery spalinowe Impulsy 2, wyprodukowane przez Newag, o czym piszemy tutaj. To jedyne własne pojazdy przewoźnika, reszta należy do samorządu województwa.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |