Partnerzy serwisu:

Koleje Wielkopolskie bez pojazdów spalinowych. Jednak za drogo

Martyn Janduła 28.08.2017 3,4k

Koleje Wielkopolskie bez pojazdów spalinowych. Jednak za drogo
Fot. Koleje Wielkopolskie
W toku postępowania przetargowego Koleje Wielkopolskie chciały zakupić dla spółki cztery spalinowe zespoły trakcyjne. Mimo wpłynięcia w przetargu dwóch ofert, przetarg unieważniono.
Tydzień temu (22.08.) poznaliśmy oferentów w przetargu na dostawy dla spółki Koleje Wielkopolskie czterech spalinowych zespołów trakcyjnych do wykonywania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich. Zamawiający zaznaczył, że pojazdy muszą być wyprodukowane i dopuszczone do eksploatacji po 1 stycznia 2015 roku, jednak muszą spełniać w pełnym zakresie wymogi TSI obowiązujące po 31 maja 2017 roku.

Do zamawiającego wpłynęły dwie oferty – Pesy i Newagu. Tańszy okazał się Newag, bo zaoferował dostawę pojazdów za 68,855 mln zł brutto, Pesa zaś za 71,34 mln zł. Drugi producent lepiej jednak wypadał pod kątem parametrów technicznych, o czym pisaliśmy tutaj. Koleje Wielkopolskie przeznaczyły na zamówienie 63,96 mln zł brutto. Teraz już wiadomo, że postępowanie to nie doczeka się pozytywnego rozstrzygnięcia. Spółka poinformowała o unieważnieniu przetargu ze względu na przekroczenie budżetu. – Zamawiający nie może zwiększyć kwoty na zamówienie – czytamy w dokumencie.

Koleje Wielkopolskie chciały aby zamawiane pojazdy dwuczłonowe o maksymalnej długości 45 metrów były w stanie rozpędzić się do 120 km/h. Na pokład powinny zabierać minimum 190 pasażerów, z czego 125 z nich znajdzie w środku miejsce siedzące (20 z nich na miejscach uchylnych). W środku miały znaleźć się również 4 miejsca na rowery. Pojazdy mają być wyposażone w instalację i urządzenia pokładowe Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem ERTMS/ETCS wersja 3.3.0. lub wyższej
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony