Partnerzy serwisu:

Koleje Wielkopolskie będą kupować dłuższe niż dotąd pociągi

Michał Szymajda 04.07.2016 342

Koleje Wielkopolskie będą kupować dłuższe niż dotąd pociągi
Czteroczłonowe Elfy są za krótkie na przyszłe potrzeby przewoźnikaFot. Koleje Wielkopolskie
W rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” prezes Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowicz ocenił potrzeby taborowe przewoźnika przed zwiększeniem pracy eksploatacyjnej zaplanowanej przez Województwo Wielkopolskie na koniec 2017 roku.
30-procentowy wzrost pracy eksploatacyjnej samorządowego przewoźnika zgodnie z umową pomiędzy Kolejami Wielkopolskimi a Urzędem Marszałkowskim nastąpi od rozkładu jazdy 2017/2018. Do realizacji rozkładu jazdy operator będzie potrzebował nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.

– Biorąc pod uwagę przewidywany obowiązującą umową wzrost pracy eksploatacyjnej, niezbędne jest pozyskanie dodatkowych pojazdów. Prowadzimy z organizatorem przewozów rozmowy i mamy nadzieję na ich pozytywne sfinalizowanie, tak, aby w ramach obecnej unijnej perspektywy finansowej 2014-2020 pozyskać 10-12 elektrycznych pojazdów trakcyjnych o nieco większej pojemności, niż eksploatowane obecnie czteroczłonowe Elfy z Pesy – powiedział Włodzimierz Wilkanowicz.

Nie tylko tabor

Prezes KW mówił też o bazie utrzymaniowej, która będzie rozbudowywana. – Staramy się konsekwentnie realizować modernizację i rozbudowę podstawowego Punktu Utrzymania Taboru w Zbąszynku, a także planujemy budowę nowego centrum serwisowego dla pojazdów spalinowych w Wągrowcu. Łącznie przewidywane nakłady to kilkadziesiąt milionów złotych.

Koleje Wielkopolskie czekają na ruch PKP PLK

Włodzimierz Wilkanowicz odpowiedział także na pytanie dotyczące koniecznych prac na sieci PKP PLK, które pomogłyby operować KW na wielkopolskich torach. Jego zdaniem, jedną z pięt achillesowych historycznie ukształtowanego układu sieci kolejowej w Wielkopolsce jest brak stacji postojowych i torów odstawczych z prawdziwego zdarzenia.

– Przy zwiększeniu zakresu przewozów, szczególnie w rejonie aglomeracji poznańskiej, problem ten może stanowić dość istotny czynnik ograniczający ich rozwój. Natomiast z punktu widzenia biznesowego, niezależnie od przyszłych decyzji organizatora przewozów w zakresie obsługi poszczególnych odcinków, istotne znaczenie ma zakończenie modernizacji odcinka linii E59 Poznań – Rawicz – Wrocław i Poznań – Szczecin, modernizacja linii 354 z Poznania w kierunku Piły oraz rewitalizacja linii 272 Poznań – Kluczbork. Prowadzone są również analizy rewitalizacji, czy modernizacji pozostałych odcinków, jak choćby linii nr 14 na odcinku Krotoszyn – Leszno – Głogów.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony