Partnerzy serwisu:

Koleje Ukraińskie wyremontowały dwie linie kolejowe do polskiej granicy

Michał Szymajda 17.02.2023 11,4k

arrow
arrow
Koleje Ukraińskie wyremontowały dwie linie kolejowe do polskiej granicy
Fot. fb Ołeksandra Kubrakowa
Koleje Ukraińskie wyremontowały dwie linie kolejowe do polskiej granicy
Koleje Ukraińskie wyremontowały dwie linie kolejowe do polskiej granicy
Koleje Ukraińskie wyremontowały dwie linie kolejowe do polskiej granicy
Koleje Ukraińskie wyremontowały dwie linie kolejowe do polskiej granicy
Koleje Ukraińskie wyremontowały dwie linie kolejowe do polskiej granicy
Ołeksandr Kubrakow, wicepremier Ukrainy, wizytował efekty prac ukraińskich kolejarzy przy granicy z Polską. W ciągu zaledwie kilku miesięcy Ukrzaliznycia przeprowadziła remont odcinków Sambor – Chyrów, Chyrów – Niżankowice (granica z Polską) oraz Chyrów – Starżawa – granica państwa.
– Łącznie wyremontowaliśmy prawie 70 kilometrów torów i 10 mostów. Po remoncie jest infrastruktura dworcowa i perony pasażerskie w Chyrowie, Niżankowicach i w Starżawie. Na wykonanie wszystkich prac potrzebowaliśmy niecałego roku. To rekordowe tempo – powiedział Kubrakow.

– Dzięki realizacji tych projektów znacząco zwiększymy przepustowość naszej zachodniej granicy, a w szczególności jej kluczowego kierunku – Polski. Uzyskaliśmy nowe możliwości dla transportu towarów, mamy dodatkowe szlaki logistyczne dla pomocy międzynarodowej na Ukrainę oraz przyspieszenie praktycznej integracji Ukrainy z rynkiem europejskim – powiedział Kubrakow.

Co ważne – odcinek niemal od granicy z Polską przez Starżawę do Chyrowa odbudowano w standardzie „europejskim” (położono 9 kilometrów toru o szerokości 1435 mm), więc po linii wciąż będą mogły w przyszłości bez przeszkód pojechać pociągi z Sanoka i Zagórza. Oczywiście, o ile urząd marszałkowski Podkarpacia będzie chciał takie uruchomić, a PLK naprawi odcinek od Ustrzyk do Krościenka, do granicy państwowej. Z kolei na linii 102, od Chyrowa po Niżankowice, położono tor ze splotem, po którym mogą jeździć pociągi o rozstawie osi 1520 i 1435 mm (niestety o splocie od Przemyśla do Niżankowic, przy okazji remontu, nie pomyśleli Polacy, którzy położyli tor 1435 mm) Od Chyrowa do Sambora jest nowy tor szeroki.

Minister przypomniał, że w 2022 r. zakończono przebudowę i elektryfikację odcinka Kowel – Izów – granica z Polską. – Zamiana trakcji na tym odcinku na elektryczną znacznie usprawnia logistykę między Ukrainą a Polską, a liczba par pociągów kursujących dziennie do krajów europejskich może w przyszłości osiągnąć 14 – powiedział Kubrakow. Niestety, PKP LHS nie ma planów elektryfikacji fragmentu polskiego odcinka do Hrubieszowa, więc zmiana lokomotywy i tak jest potrzebna.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Wojna Rosja - Ukraina
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony