Partnerzy serwisu:

Koleje Ukraińskie podpisują memorandum o współpracy z chińskim gigantem CRRC

Michał Szymajda 21.01.2020 31

Koleje Ukraińskie podpisują memorandum o współpracy z chińskim gigantem CRRC
Ukraińska ciężka lokomotywa w KarpatachFot. Michał Szymajda
20 stycznia Ukrzaliznycia podpisała memorandum dotyczące współpracy z chińskim gigantem kolejowym CRRC, który zajmuje się zarówno inwestycjami kolejowymi, jak i produkcją taboru. CRRC może także otworzyć linię kredytową na zakup swoich produktów, co w wypadku Ukraińców ma niebagatelne znaczenie.
W ramach podpisanego memorandum strony planują wymianę doświadczeń i lepszą współpracę w celu dalszego otwarcia na pociągi tranzytowe z Kraju Środka, przez Azję, Ukrainę, do Europy. Uzgodnione mają zostać inwestycje, które podniosą atrakcyjność magistral Wschód – Zachód, przy czym CRRC może być zainteresowane inwestycjami w likwidację wąskich gardeł na ukraińskiej sieci kolejowej. Zwłaszcza tych z nich, po których jeżdżą wagony z kontenerami.

– Na początku 2020 roku pierwszy, szerokotorowy na całej trasie, pociąg kontenerowy Chiny – Polska przejechał przez nasze terytorium do Sławkowa, wcześniej przez Ukrainę przejechały już podobne pociągi na Słowację, Węgry i do Niemiec. Wspólnie z CRCC planujemy zidentyfikować potencjalne wąskie gardła w infrastrukturze na trasie Chiny – Unia Europejska i opracować plan działania w celu ich usunięcia – powiedział Jewhen Krawcow, prezes Kolei Ukraińskich.

Warto przypomnieć, że w październiku 2019 CRRC lobbowało już mocno na Ukrainie, próbując zainteresować swoimi elektrowozami nie tylko państwowego przewoźnika UZ, ale także operatorów prywatnych. Plan Ukraińców zakłada zakup do 200 nowoczesnych elektrowozów do 2027 r. W maju 2019 roku CRRC powołało spółkę, która zajmuje się organizowaniem kredytów na zakup produkowanego przez siebie taboru, głównie z myślą o dostawach taboru do Europy. Ukraińcy, którym brakuje pieniędzy na nowe pojazdy, mogą być żywo zainteresowani linią kredytową na pozyskanie tanich chińskich elektrowozów. W 2012 Chińczycy dostarczyli Kolejom Białoruskim 12 dwuczołonowych silnych elektrowozów BKG1, wzorowanych na pojazdach Prima, które produkował Alstom.

W podpisaniu memorandów ze strony ukraińskiej brali udział minister infrastruktury Władysław Kryklij i prezes Kolei Ukraińskich Jewhen Krawcow. 



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony