Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia]
Michał Szymajda ⚫ 10.02.2020 ⚫
6k


![Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia] Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/2020020919540384980327101572795301484407274070205800644608o.jpg_60-60.jpg)
![Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia] Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/2020020919542384793911101572795307134404461381391635972096o.jpg_60-60.jpg)
![Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia] Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/202002091954238474324310157279530508440120200685617676288o.jpg_60-60.jpg)
![Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia] Koleje Słowackie pokazały nowy elektryczny zespół trakcyjny od Skody [zdjęcia]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200209195423interiernovejelektrickejjednotkyzeleznicnejspolocnostislovenskozsskpocasjejpredstaveniavrusnovomdepevrutkyvrutky6februar2020fotositamilofabian676x450.jpg_60-60.jpg)
Pierwszy z 25 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych RegioPanter został zaprezentowany szerszej publiczności przez Koleje Słowackie. Wkrótce zacznie obsługiwać połączenia kolejowe, także do polskiego Zwardonia.
Prezentacja pierwszego z czteroczłonowych RegioPanter miała miejsce 6 lutego. Przetarg na dostawę 25 zespołów trakcyjnych wygrała Škoda Transportation w konsorcjum z miejscowym niewielkim producentem taboru: ŽOS Trnava. Pojazdy różnią się nieco wyglądem od wyprodukowanych do tej pory RegioPanter. W słowackim pojeździe inne są np. oprawy reflektorów czołowych.
Za 25 ezt Słowacy zapłacą łącznie 160 milionów euro. W przetargu czesko-słowackie konsorcjum pokonało, nie bez problemów, Stadlera, który chciał produkować dla ZSSK pojazdy w Polsce.
Nowe regionalne pojazdy są przeznaczone do pracy na wszystkich zelektryfikowanych liniach Słowacji do prędkości 160 km/h i pod siecią trakcyjną dwóch napięć: 3 kV i 25 kV. 12 sztuk trójczłonowych ezt będzie miało długość 80 metrów i pojemność 247 miejsc, a druga wersja, czteroczłonowa o długości 106 metrów, pomieści 343 osoby. Człony w obu przypadkach osadzone są na dwóch osobnych wózkach, a nie tak jak np. w Impulsach czy Elfach: na wózkach Jacobsa.
Pierwotnie ezt miały być gotowe do wyjazdu z pasażerami już w marcu 2020, regularne połączenia zaczną wykonywać jednak dopiero od czerwca. Zobaczymy je także w Polsce, z uwagi na to, że na kursach z Żyliny dotrą przez Czadcę do Zwardonia. Z Żyliny będą kursować także do Trenczyna i Liptowskiego Mikulaszu. Więcej na temat pojazdów pisaliśmy tutaj.
Za 25 ezt Słowacy zapłacą łącznie 160 milionów euro. W przetargu czesko-słowackie konsorcjum pokonało, nie bez problemów, Stadlera, który chciał produkować dla ZSSK pojazdy w Polsce.
Nowe regionalne pojazdy są przeznaczone do pracy na wszystkich zelektryfikowanych liniach Słowacji do prędkości 160 km/h i pod siecią trakcyjną dwóch napięć: 3 kV i 25 kV. 12 sztuk trójczłonowych ezt będzie miało długość 80 metrów i pojemność 247 miejsc, a druga wersja, czteroczłonowa o długości 106 metrów, pomieści 343 osoby. Człony w obu przypadkach osadzone są na dwóch osobnych wózkach, a nie tak jak np. w Impulsach czy Elfach: na wózkach Jacobsa.
Pierwotnie ezt miały być gotowe do wyjazdu z pasażerami już w marcu 2020, regularne połączenia zaczną wykonywać jednak dopiero od czerwca. Zobaczymy je także w Polsce, z uwagi na to, że na kursach z Żyliny dotrą przez Czadcę do Zwardonia. Z Żyliny będą kursować także do Trenczyna i Liptowskiego Mikulaszu. Więcej na temat pojazdów pisaliśmy tutaj.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |