Koleje Śląskie wracają do Bohumina
Przemysław Brych ⚫ 11.03.2023 ⚫
5,4k

Fot. Patryk Farana
Koleje Śląskie od marca 2021 z powodu pandemii Covid 19 zawiesiły połączenia na odcinku Chałupki – Bohumin. Z upływem czasu w miarę zdejmowania restrykcji połączenia KŚ nie wróciły do rozkładu jazdy, co tłumaczone było zmianami prawnymi dotyczącymi wjazdu pojazdów szynowych do Republiki Czeskiej. Teraz jest jednak przełom w tej sprawie.
O tym, że Koleje Śląskie nie przywróciły swoich kursów regionalnych do Bohumina pisaliśmy kilkukrotnie Teraz rzecznik Kolei Śląskich Maciej Zaręba poinformował "Rynek Kolejowy", że odbyło się pięć spotkań ze stroną czeską w sprawie przywrócenia połączeń.
- Od 11 czerwca do 9 grudnia 2023 r. planujemy uruchomić trzy pary połączeń kolejowych w relacji Bohumin – Chałupki – Bohumin. Obsługę taborową i maszynistów zapewnią odpłatnie Koleje Czeskie. Drużyna konduktorska i taryfa przewozowa będą zapewnione przez Koleje Śląskie – dodaje rzecznik prasowy Kolei Śląskich. Połączenia będą realizowane podobnie jak w przypadku połączeń Cieszyn – Czeski Cieszyn szynobusami, czyli popularnymi motoraczkami.
Od grudnia relację do Bohumina mają przejąć jednostki serii 21WEa, wtedy też składy pojadą w wydłużonych relacjach do Katowic. - Obecnie negocjujemy warunki handlowe i finansowe uruchomienia połączeń we wskazanej dacie – mówi Maciej Zaręba.
Jak się dowiadujemy, całkowite koszty uruchomienia polskich jednostek w Czechach mają wynieść ok 1,5 mln zł. Najbardziej kosztowne jest przeprowadzenie testów na torze w Velimiu w środkowych Czechach oraz wieloetapowy proces dostosowania urządzeń łączności do niedawno zmienionych norm czeskich. Ponadto konieczne jest uzyskanie przez maszynistów certyfikatu podstawowej znajomości języka czeskiego.
- Od 11 czerwca do 9 grudnia 2023 r. planujemy uruchomić trzy pary połączeń kolejowych w relacji Bohumin – Chałupki – Bohumin. Obsługę taborową i maszynistów zapewnią odpłatnie Koleje Czeskie. Drużyna konduktorska i taryfa przewozowa będą zapewnione przez Koleje Śląskie – dodaje rzecznik prasowy Kolei Śląskich. Połączenia będą realizowane podobnie jak w przypadku połączeń Cieszyn – Czeski Cieszyn szynobusami, czyli popularnymi motoraczkami.
Od grudnia relację do Bohumina mają przejąć jednostki serii 21WEa, wtedy też składy pojadą w wydłużonych relacjach do Katowic. - Obecnie negocjujemy warunki handlowe i finansowe uruchomienia połączeń we wskazanej dacie – mówi Maciej Zaręba.
Jak się dowiadujemy, całkowite koszty uruchomienia polskich jednostek w Czechach mają wynieść ok 1,5 mln zł. Najbardziej kosztowne jest przeprowadzenie testów na torze w Velimiu w środkowych Czechach oraz wieloetapowy proces dostosowania urządzeń łączności do niedawno zmienionych norm czeskich. Ponadto konieczne jest uzyskanie przez maszynistów certyfikatu podstawowej znajomości języka czeskiego.
Komentarze:
Rozkład jazdy

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |