Koleje Śląskie nie wożą pasażerów, bo brakuje pieniędzy
Gazeta Wyborcza ⚫ 11.03.2014 ⚫
263
Archiwum RK
Komentarze:
2014-03-11 15:00:48 Autor: g0sc123
---.fucio.net
Znowu pismaki czepiają się bez powodu? Przecież za czasów ŚZPR tak własnie te pociągi kursowały, czemu więc teraz by miało być inaczej?
2014-03-11 15:01:18 Autor: mk
---.ip.netia.com.pl
A co się dziwić temu że KŚ woli jeździć "służbowo" jak stanowisko vice prezesa KŚ zajmuje była dyrektor ŚZPR w którym całodzienny postój w Cieszynie czy Wiśle był normą...
2014-03-11 15:02:29 Autor: pipen
---.static.sitel.net.pl
Się tak zastanawiam czy w zamian za KŚ za chwilę będzie startował do przetargu o obsługe linii na śląsku z powodu niewydolności finansowej - PKP IC, jak w Bieszczadach ... ??
2014-03-11 15:08:08 Autor: Pn11
---.ip.netia.com.pl
Jak czeski motorak przyjeżdża na swoją lokalkę, to zapieprza tam do 23 aż miło tworząc godzinny (lub dwu-) takt. U nas niedasie. Przystanki na żądanie też niedasie. No i zatrzymanie na przystanku złożonym z kilku płyt chodnikowych i tablicy z nazwą to rzeczywiście potworny koszt dla PLK.
2014-03-11 15:09:51 Autor: aa
---.58.199.92
Dofinansowanie bezpośrednio do PLK!!!!! To jedyny sposób na uzdrowienie takich patologii
2014-03-11 15:17:15 Autor: aa
---.58.199.92
Pn11: A jak byś sobie wyobrażał połączenia z przystankiem na żądanie? To nie autobus, który może odjechać z przystanku przed czasem. Rozkład trzeba byłoby układać albo zakładając, że dany pociąg nie zatrzyma się nigdzie po drodze ( a że znajdą się ludzie wysiadający na przystankach na żądanie to taki pociąg będzie wiecznie opóźniony destabilizując całą sieć przesiadek) albo nałożyć mu bardzo duże rezerwy czasowe na stacjach węzłowych, ale czy to napewno jest dobre rozwiązanie?
2014-03-11 15:36:08 Autor: md
---
A w Austrii dało się wprowadzić przystanki na żądanie i wszystko działa, pociągi się nie spóźniają. Jechałem i widziałem.
2014-03-11 15:47:59 Autor: sb
---.internetdsl.tpnet.pl
ten zjazd mógłby nawet bez zatrzymania być dostępny, jako pociąg ze stacji a do b - bez pośrednich...
2014-03-11 15:52:44 Autor: KK_CTA_USA
---.208.29.20
Przystanki na żądanie istnieją też (choć sa rzadkością) w USA jako "flag stop". Dawniej (100 lat temu) były to nawet przystanki z semaforem uruchamianym przed podróżnego.
Nic nie stoi na przeszkodzie nawet bez takich przystanków, by pociąg jechał jako pośpieszny od-do. Niech chociaż zabierze kilka osób w relacji bezpośredniej niż jedzie pusto. Puste "esy" są czasem koniecznością na liniach gdzie pociagów jest mnóstwo. Ale np na Wadowice-Bielsko gdzie ledwie co jeździ, albo do Cieszyna, to kpina urzędników z podatników. Triumf głupoty nad zdrowym rozsadkiem jak z filmów Barei. Pamiętam jak w 2000r jeździły 4 pary Wadowice Spytkowice,a do tego jedna para S z czego ostatni pociąg z Wadowic ruszał po 17 w godzinach szczytu i mógł byc połaczeniem do Krakowa - ale po co?
Nic nie stoi na przeszkodzie nawet bez takich przystanków, by pociąg jechał jako pośpieszny od-do. Niech chociaż zabierze kilka osób w relacji bezpośredniej niż jedzie pusto. Puste "esy" są czasem koniecznością na liniach gdzie pociagów jest mnóstwo. Ale np na Wadowice-Bielsko gdzie ledwie co jeździ, albo do Cieszyna, to kpina urzędników z podatników. Triumf głupoty nad zdrowym rozsadkiem jak z filmów Barei. Pamiętam jak w 2000r jeździły 4 pary Wadowice Spytkowice,a do tego jedna para S z czego ostatni pociąg z Wadowic ruszał po 17 w godzinach szczytu i mógł byc połaczeniem do Krakowa - ale po co?
2014-03-11 16:06:28 Autor: Mih
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@aa: położona tuż przy polskiej granicy linia Hanušovice - Dolni Lipka może być przykładem. Praktycznie wszystkie przystanki po drodze to "zastavka na znameni". I jeszcze skomunikowania z obu stron udaje się trzymać.
2014-03-11 16:07:57 Autor: wkurwiony
---.tktelekom.pl
A miało być tak dobrze jak miały spełniać się zyczenia gdy tylko do zlobu dojdą ks a tu dalej syf mało poc lub linie zaorane i ciągle brak kasy i koszty słyszę a kur.. pr ich nie miały
2014-03-11 16:16:44 Autor: Feves
---.172.252.69
Według mnie pobieranie opłaty za postój na zdewastowanych, zapuszczonych i nie remontowanych od nowości przystankach, na których szczytem nowości jest harczący megafon, jest bez sensu. Ewentualna NIEWIELKA opłata powinna być pobierana jedynie na wyremontowanych przystankach i stacjach.
2014-03-11 16:25:12 Autor: laik
---.opera-mini.net
Normalnie w głębokim betonie co po niektórzy tu żyją. Przy przystankach na żądanie robi się tak, że np. prędkość na linii to 80km/h więc rozkład układa się na 70km/h jeśli na przystanku brak zatrzymania to jedzie 70km/h jeśli są zatrzymania to jedzie 80km/h jeśli są częste zatrzymania to jedzie forsownie + rezerwa i na pewno zmieści się w rozkładzie.
2014-03-11 17:03:46 Autor: g0sc123
---.fucio.net
A wiecie co tak naprawdę jest zabawne? Ten sam ŚZPR uparł się od nowego rozkładu obsługiwać _wszystkie_ możliwe przystanki. I np. KŚ ślicznie obsługują przystanki, na których od ćwierć wieku nie widziano wsiadającego czy wysiadającego pasażera. I tam jakoś koszty postojów czy energii trakcyjnej nie mają dla KŚ znaczenia. Za to tutaj najwyraźniej postanowili zadbać o publiczną kasę :/
2014-03-11 17:33:26 Autor: ET
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A czemu tu się dziwić ? Przecież w KS są ci sami ludzie z Raciborskiej. No to jak może być lepiej ? Nawet ostatnio brud w pociągach ten sam.
2014-03-11 17:57:49 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
Jak zwykle u nas byle co sie gada.
Zatrzymywanie i ruszanie kosztuje sporo i są do tego konkretne wyliczenia zaleznie od pojazdu i żadne wasze złośliwości tego nie zmieną. Jak jesteście tacy mądrzy to znajdzie kogoś kto za to zapłaci konkretnie na konto w PLN. Widać Marszałek nie zamiaruje a nawet pełny co mało prawdopodobne pociąg tych kosztów nie pokryje.
Nie jestem fanem koleji śmiesznych ale czasami trzeba odrobiny obiektywnego spojrzenia.
Zatrzymywanie i ruszanie kosztuje sporo i są do tego konkretne wyliczenia zaleznie od pojazdu i żadne wasze złośliwości tego nie zmieną. Jak jesteście tacy mądrzy to znajdzie kogoś kto za to zapłaci konkretnie na konto w PLN. Widać Marszałek nie zamiaruje a nawet pełny co mało prawdopodobne pociąg tych kosztów nie pokryje.
Nie jestem fanem koleji śmiesznych ale czasami trzeba odrobiny obiektywnego spojrzenia.
2014-03-11 18:26:27 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Trako
Tym razem bez niekonstruktywnej krytyki ;) Owszem, nie musi się zatrzymywać wszędzie, ale - jak to wyżej napisał @ sb - nie powinno być "eSek". Zauważ, że taki pociąg służbowy z Czechowic do Cieszyna również kosztuje (dostęp do infry za sam przejazd, konduktor pewnie również w nim już jedzie i mu "godziny lecą", plus spalanie - bo tam chyba tylko SZT jeżdżą). Zatem gdy jedzie jako S koszty są, a - z założenia - nie ma szans na jakiekolwiek wpływy z biletów. "Ujawnienie" takiego podsyłu w formie pociągu przyspieszonego (np. postoje tylko w Zabrzegu, Chybiu i Zebrzydowicach, gdzie i tak musi stanąć, bo jest zmiana czoła) dawałoby szansę na choćby mizerne, ale jednak, przychody w postaci biletów.
Tym razem bez niekonstruktywnej krytyki ;) Owszem, nie musi się zatrzymywać wszędzie, ale - jak to wyżej napisał @ sb - nie powinno być "eSek". Zauważ, że taki pociąg służbowy z Czechowic do Cieszyna również kosztuje (dostęp do infry za sam przejazd, konduktor pewnie również w nim już jedzie i mu "godziny lecą", plus spalanie - bo tam chyba tylko SZT jeżdżą). Zatem gdy jedzie jako S koszty są, a - z założenia - nie ma szans na jakiekolwiek wpływy z biletów. "Ujawnienie" takiego podsyłu w formie pociągu przyspieszonego (np. postoje tylko w Zabrzegu, Chybiu i Zebrzydowicach, gdzie i tak musi stanąć, bo jest zmiana czoła) dawałoby szansę na choćby mizerne, ale jednak, przychody w postaci biletów.
2014-03-11 18:28:53 Autor: wojtus
---.183.136.239.dsl.dynamic.t-mobile.pl
"Koleje Śląskie znów zasłaniają się kosztami, małą liczbą pasażerów i tym, że stan torów nie pozwala na szybkie i konkurencyjne względem transportu samochodowego połączenie."
Taa stan torów nie pozwala na to, a jeszcze najbardziej na odcinku Czechowice - Zebrzydowice który jest częścią E65, o maksymalnej prędkości 120 km/h.
Poza tym to kolej powinna konkurować z transportem autobusowym a nie tylko samochodowym.
Taa stan torów nie pozwala na to, a jeszcze najbardziej na odcinku Czechowice - Zebrzydowice który jest częścią E65, o maksymalnej prędkości 120 km/h.
Poza tym to kolej powinna konkurować z transportem autobusowym a nie tylko samochodowym.
2014-03-11 18:29:37 Autor: #
---.adsl.inetia.pl
^^^ Przy dziesiątkach, a wkrótce setkach milionów złotych jakie łącznie zmarnowano/zgubiono/wyprowadzono (niepotrzebne skreślić) z KŚ, to te koszty kilku dodatkowych zatrzymań składu na przystankach pośrednich to jest w skali działalności spółki NIC. Jak tak bardzo się troszczysz o te koszty, to zacząć należy od przewietrzenia biur spółki - starczy na całodobowe kursowanie i zatrzymywanie się składów na linii do Cieszyna.
2014-03-11 18:47:27 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@Trako: Współczuję niewdzięcznej pracy, mam nadzieję, że chociaż ŚZPR dobrze płaci? Bo przecież nikt za darmo nie próbowałby tuszować oczywistej dla czytelników RK głupoty KŚ?
Co do kosztów zatrzymywania, postoju i ruszania - wiemy, że takie są. I rozumiemy z Twojej wypowiedzi, że to fotel polecił się zatrzymywać na określonych stacjach a inne pomijać? Stwierdził: "wiem, że na przystanku A od ćwierć wieku nie widziano pasażera, na stacji B zaś jedynym stałym pasażerem jest jeden dyżurny ruchu; wiem nawet, że gmina nie chce tych pociągów ale zatrzymujcie się tam kilkadziesiąt razy na dobę - może ktoś w kolejnym ćwierćwieczu na tym przystanku wsiądzie, więc za to zapłacę"? A o wspominanej w artykule linii powiedział: "nie zatrzymujcie się tam, bo nie zapłacę za to"?
Co do kosztów zatrzymywania, postoju i ruszania - wiemy, że takie są. I rozumiemy z Twojej wypowiedzi, że to fotel polecił się zatrzymywać na określonych stacjach a inne pomijać? Stwierdził: "wiem, że na przystanku A od ćwierć wieku nie widziano pasażera, na stacji B zaś jedynym stałym pasażerem jest jeden dyżurny ruchu; wiem nawet, że gmina nie chce tych pociągów ale zatrzymujcie się tam kilkadziesiąt razy na dobę - może ktoś w kolejnym ćwierćwieczu na tym przystanku wsiądzie, więc za to zapłacę"? A o wspominanej w artykule linii powiedział: "nie zatrzymujcie się tam, bo nie zapłacę za to"?
2014-03-11 19:15:31 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Na marginesie linii z Czechowic do Cieszyna - dobra rada dla KŚ (o dziwo, prawda?). Połączcie niektóre pociągi rel. Katowice - CD (p. Oświęcim) z rel. CD - Cieszyn. Koszt nikły (o ile nie zerowy), a szanse na nieduży choć wzrost liczby pasażerów. O ile z Katowic do Cieszyna pewnie nikt nimi nie pojedzie i tak (BusBrothers dzieli i rządzi niepodzielnie), ale są szanse na przyciągnięcie ludzi nie tolerujących przesiadek (nawet gdy są dobre skomunikowania) choćby już z Oświęcimia, czy nawet Mysłowic. Plus wszelkie relacje pośrednie. SZT, które jeżdżą między Czechowicami i Cieszynem są i tak powiązane obiegami z ruchem między Czechowicami, Oświęcimiem i Katowicami, więc w czym problem, by im planowo połączyć relacje? Przynajmniej niektórym.
2014-03-11 19:43:51 Autor: Trako
---.gliwice.vectranet.pl
g0sc123
ŚZPR nie istnieje już pare lat. Pozatym nigdy z tym nie miałem nic wspólnego. Typowy internetowy polak paranoik jak ktoś ma inne zdanie nie płynie jak reszta z falą to napewno za kase tajne spiski i wogle dużo by mówić.
Tak samo jest teraz ze sprawą Ukrainy jak ktoś ma gdzieś ich Krym i to jacy tam akurat złodzieje wzieli sie za władze nie chce z szabelkom na moskwe na pewno pisze z ambasady Rosji jest agantem KGB albo komunistą żydem i tym podobne.
A co do tematu jak S jedzie to znaczy że Marszałek nie chce zapłacić za niego jak za pociąg jest przykład z Gliwice-Katowice że czasami można. Dlatego spółka nie może mnożyć kosztów hamowanie i rozruch to są duże koszty najtaniej sie jedzie z rozbiegu i tyle żadne gadanie tego nie zmieni. Jak ktos chce by to był pociąg to niech sie zgłosi do Sekuły bo tam to jest do zdecydowania.
ŚZPR nie istnieje już pare lat. Pozatym nigdy z tym nie miałem nic wspólnego. Typowy internetowy polak paranoik jak ktoś ma inne zdanie nie płynie jak reszta z falą to napewno za kase tajne spiski i wogle dużo by mówić.
Tak samo jest teraz ze sprawą Ukrainy jak ktoś ma gdzieś ich Krym i to jacy tam akurat złodzieje wzieli sie za władze nie chce z szabelkom na moskwe na pewno pisze z ambasady Rosji jest agantem KGB albo komunistą żydem i tym podobne.
A co do tematu jak S jedzie to znaczy że Marszałek nie chce zapłacić za niego jak za pociąg jest przykład z Gliwice-Katowice że czasami można. Dlatego spółka nie może mnożyć kosztów hamowanie i rozruch to są duże koszty najtaniej sie jedzie z rozbiegu i tyle żadne gadanie tego nie zmieni. Jak ktos chce by to był pociąg to niech sie zgłosi do Sekuły bo tam to jest do zdecydowania.
2014-03-11 20:37:18 Autor: martel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dla kogo powstały KŚ? Widocznie jak na samym początku, zaspokoić zachcianki kompletnych kretynów ówczesnych władz województwa śląskiego i nic poza tym.
Ta spółka powinna jak najszybciej zniknąć z powierzni ziemi bo tylko to jej pozostało aby nie doprowadzić do linczu jej zarządców.
Ta spółka powinna jak najszybciej zniknąć z powierzni ziemi bo tylko to jej pozostało aby nie doprowadzić do linczu jej zarządców.
2014-03-11 20:52:20 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ martel
Założenia powołania do życia KŚ może i były dobre, ale wykonanie jakie jest wszyscy doskonale widzimy.
@ Trako
Jeżeli wg Ciebie rok z niewielkim hakiem (dokładnie 1 rok, 2 miesiące i 11 dni) to jest "parę lat", to gratuluję "przedniej" znajomości tematu. Śląski ZPR został zlikwidowany z dniem 1 stycznia 2013 r., ale de facto likwidował się jeszcze dłużej (np. sprzedawał zbędny majątek, złom, itp.). Tylko sekcja w Częstochowie już wcześniej była przeniesiona "pod jurysdykcję" Łodzi, o ile dobrze kojarzę, to od początku sierpnia 2012.
Tyle od strony oficjalnej/formalnej. Bo tak naprawdę zabetonowany do cna eks-ŚZPR istnieje nadal i ma się dobrze. Nazywa się - również oficjalnie/formalnie - Koleje Śląskie i ma gdzie indziej siedzibę. Ale "trzęsą" nim nadal te same osoby, co kiedyś zakładem PR. Z jakim skutkiem - nieźle widać. Niestety...
Założenia powołania do życia KŚ może i były dobre, ale wykonanie jakie jest wszyscy doskonale widzimy.
@ Trako
Jeżeli wg Ciebie rok z niewielkim hakiem (dokładnie 1 rok, 2 miesiące i 11 dni) to jest "parę lat", to gratuluję "przedniej" znajomości tematu. Śląski ZPR został zlikwidowany z dniem 1 stycznia 2013 r., ale de facto likwidował się jeszcze dłużej (np. sprzedawał zbędny majątek, złom, itp.). Tylko sekcja w Częstochowie już wcześniej była przeniesiona "pod jurysdykcję" Łodzi, o ile dobrze kojarzę, to od początku sierpnia 2012.
Tyle od strony oficjalnej/formalnej. Bo tak naprawdę zabetonowany do cna eks-ŚZPR istnieje nadal i ma się dobrze. Nazywa się - również oficjalnie/formalnie - Koleje Śląskie i ma gdzie indziej siedzibę. Ale "trzęsą" nim nadal te same osoby, co kiedyś zakładem PR. Z jakim skutkiem - nieźle widać. Niestety...
2014-03-11 20:58:42 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Trako
Na potwierdzenie a propos Śląskiego ZPR - otóż jeszcze w sierpniu 2013 jednostka tytułująca się Śląskim Zakładem Przewozów Regionalnych sprzedawała złom:
http://www.przewozyregionalne.pl/przetarg/sprzedaz-zlomu-i-metali-kolorowych-prek2a-250052013
To nie jest nawet rok, a gdzie te Twoje "parę lat"?
Na potwierdzenie a propos Śląskiego ZPR - otóż jeszcze w sierpniu 2013 jednostka tytułująca się Śląskim Zakładem Przewozów Regionalnych sprzedawała złom:
http://www.przewozyregionalne.pl/przetarg/sprzedaz-zlomu-i-metali-kolorowych-prek2a-250052013
To nie jest nawet rok, a gdzie te Twoje "parę lat"?
2014-03-11 22:44:12 Autor: SBL
---.dynamic.chello.pl
Tak na prawdę problem by zniknął gdyby taki DH jeździł przez te 7 h do Goleszowa jako skomunikowanie Kat-Wisła...i zuruck.... nawet jeśli by się miał tylko na dwóch stacjach zatrzymać.
2014-03-11 23:24:40 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@G o r a l: Masz rację, u podstaw stworzenia KŚ leżał bardzo dobry zamysł. Niestety, później pod naciskiem POlityków (tu podziękowania należą się zwłaszcza p. Pierzchale) dobrze rokujący twór oddano we władanie ŚZPR. Ze skutkami niestety jeszcze długo będziemy się zmagać - przynajmniej do momentu ogłoszenia i rozstrzygnięcia przez UMWŚ _uczciwego_ przetargu na długoletnią obsługę przewozów...
I nie dawaj rad KŚ - fotel już rok temu wypowiedział się na temat jakichkolwiek rad. Chyba pamiętasz?
@Trako: Wbrew pozorom fotel nie ma zbyt wielkiego wpływu na konkretne połączenia...
I zasadnicza kwestia: nie jestem Polakiem, nie próbuj mnie obrażać.
I nie dawaj rad KŚ - fotel już rok temu wypowiedział się na temat jakichkolwiek rad. Chyba pamiętasz?
@Trako: Wbrew pozorom fotel nie ma zbyt wielkiego wpływu na konkretne połączenia...
I zasadnicza kwestia: nie jestem Polakiem, nie próbuj mnie obrażać.
2014-03-11 23:36:46 Autor: g0sc123
---.fucio.net
@SBL: Lepiej zapłacić PLK za postój w stacji i drużynie za pilnowanie składu niż jeździć. Przy jeżdżeniu zawsze istnieje ryzyko przewiezienia pasażerów :(
2014-03-12 08:03:45 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Usunąć siedliska i wstawić leżanki dla bezdomnych.
Na stacjach zapraszać do środka na odpoczynek i na posiłek dla regeneracji ciała.
Prysznic mile widziany i sklep z używaną odzieżą też wstawić.
Na stacjach zapraszać do środka na odpoczynek i na posiłek dla regeneracji ciała.
Prysznic mile widziany i sklep z używaną odzieżą też wstawić.
2014-03-12 09:07:27 Autor: Czesiek
---.tktelekom.pl
RB z Gorlitz do Drezna też ma przystanki na żądanie i jakośto wszystko działa i nikt nie narzeka.
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |