Partnerzy serwisu:

Koleje Śląskie kupią cztery dodatkowe Elfy II

inf. prasowa/Rynek Kolejowy 04.01.2017 3,7k

Koleje Śląskie kupią cztery dodatkowe Elfy II
Rys. KŚ/Pesa
Koleje Śląskie skorzystają z prawa opcji zakupu czterech dodatkowych pojazdów, które przewiduje umowa zawarta w październiku ubiegłego roku – poinformował przewoźnik.
W ubiegłym roku Koleje Śląskie i Urząd Marszałkowski podpisały z Pesą umowę na zakup nowych Elfów. Umowa dotyczy dostawy 13 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z opcją rozszerzenia tego kontraktu o sześć kolejnych składów. W październiku informowaliśmy, że jest prawie pewne, że operator skorzysta z tej opcji. Ostatecznie KŚ zdecydowały się dokupić cztery jednostki. Będą to trzy pojazdy 2-członowe o łącznej wartości ok. 35 mln zł brutto oraz jeden pojazd 3-członowy za ok. 13,5 mln zł brutto. Cena obejmuje także wykonanie pierwszego przeglądu 3. poziomu utrzymania.

W ramach zamówienia podstawowego umowa z Pesą obejmuje 13 elektrycznych zespołów trakcyjnych. 10 z nich zakupiło województwo śląskie, pozostałe 3 Koleje Śląskie. Łączna wartość zamówienia wynosi ok. 206 mln zł brutto, w tym ok. 167,4 mln zł pochodzi z budżetu województwa śląskiego, a ok. 38,6 mln zł to pieniądze przewoźnika. Więcej na temat nowych pociągów pisaliśmy tutaj.

Przewoźnik miał czas na złożenie deklaracji o skorzystaniu z prawa opcji do końca 2016 roku. Województwo śląskie może potwierdzić dodatkowy zakup do końca 2017 roku, możliwy jest więc jeszcze zakup dwóch kolejnych pociągów. Koszt jednego pociągu wynosi ok. 16,7 mln zł brutto. Pieniądze na ten cel zostały zapisane w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2030.

O dalszych planach rozwojowych Kolei Śląskich opowiedział "Rynkowi Kolejowemu" prezes spółki Wojciech Dinges. Wywiad można przeczytać tutaj (część I) oraz tutaj (część II).
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Pesa
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony