Partnerzy serwisu:

Koleje Rosyjskie zamówiły nowe lokomotywy do obsługi polsko-rosyjskich przejść granicznych

Michał Szymajda 28.01.2020 165

Koleje Rosyjskie zamówiły nowe lokomotywy do obsługi polsko-rosyjskich przejść granicznych
Fot. Transmaszholding
RŻD zamówiły 5 ciężkich spalinowych lokomotyw uniwersalnych do prowadzenia pociągów przez polsko-rosyjską granicę w obwodzie kaliningradzkim.
Koleje Rosyjskie zdecydowały się na zakup pięciu ciężkich, sześcioosiowych spalinowych lokomotyw serii TEM18DM. Stanowi ona rozwinięcie lokomotywy TEM18M, a te pochodzą od znanych w Polsce Tamar (TEM2 lub SM48). Do TEM18DM dodano lepsze wyposażenie, na które składa się wydajny system ogrzewania i klimatyzacji kabin, systemy monitoringu i telemetrii oraz mikroprocesorowy system sterowania pojazdem (choć praca maszynisty wciąż opiera się na tradycyjnych dźwigniach i nastawniku) i zaawansowane systemy bezpieczeństwa aktywnego. Dodano hamulec elektryczny, a pojazd napędza silnik 1-PD4D o mocy 1200 KM.

Zastosowanie lokomotyw nie zmieniło się od czasu Tamar: choć dedykowana jest pracy manewrowej z ciężkimi pociągami, to może być także lokomotywą liniową, mogącą pociągnąć skład z prędkością do 100 km/h. Koleje Rosyjskie wyjaśniają, że nowe lokomotywy są potrzebne z uwagi na rosnący ruch przez kolejowe przejście graniczne Mamonowo – Braniewo i Żeleznodrożnyj – Skandawa, czyli między Obwodem Kaliningradzkim a Polską. Są także potrzebne z uwagi na konieczność wymiany starszych spalinowozów.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony