Partnerzy serwisu:

Koleje Rosyjskie zakończyły elektryfikację magistrali kolejowej do granicy z Chinami

Michał Szymajda 22.03.2021 133

arrow
arrow
Koleje Rosyjskie zakończyły elektryfikację magistrali kolejowej do granicy z Chinami
Fot. RŻD
Koleje Rosyjskie zakończyły elektryfikację magistrali kolejowej do granicy z Chinami
Koleje Rosyjskie zakończyły elektryfikację magistrali kolejowej do granicy z Chinami
Koleje Rosyjskie zakończyły elektryfikację magistrali kolejowej do granicy z Chinami
Koleje Rosyjskie zakończyły elektryfikację magistrali kolejowej do granicy z Chinami
RŻD zakończyły oficjalnie elektryfikację 365-kilometrowego odcinka linii kolejowej Karymskaja – Zabajkalsk. To odcinek, który odchodzi od Kolei Transsyberjskiej do granicy z Chinami. Dzięki temu łatwiej i szybciej transportowane będą towary z i do Państwa Środka.
Oficjalne wydarzenia związane z zakończeniem prac nad elektryfikacją magistrali miało miejsc 22 marca 2021 roku w formule on-line. Tego dnia, przynamniej oficjalnie, oddano do ruchu odcinek Borzja – Zabajkalsk w Kraju Zabajkalskim.

– Gratuluję wszystkim pracownikom kolei i mieszkańcom Kraju Zabajkalskiego pomyślnej realizacji tej inwestycji, w której zaangażowanych było pół tysiąca osób. Przyczyni się ona do rozwoju tego regionu – powiedział minister transportu Federacji Rosyjskiej Witalij Sawjelew. Prezes RŻD (Kolei Rosyjskich) Oleg Bieloziorow dodał, że elektryfikacja pozwoli na znaczny wzrost liczby pociągów uruchamianych po linii i na wyeliminowanie zamiany lokomotyw na krótkim odcinku od stacji Karymskaja na Kolei Transsyberyjskiej do granicy z Chinami. To ma ułatwić wymianę handlową z tym krajem.

Na ostatnim 117-kilometrowym odcinku linii, który elektryfikowano, zawieszono łącznie 340 kilometrów sieci trakcyjnej (nad dwoma torami i torami stacyjnymi), zbudowano dwie podstacje trakcyjne i 4 stacje transformatorowe, zmodernizowano urządzenia sterowania ruchem kolejowym i podniesiono parametry samych torów. Koszt realizacji tego etapu wyniósł 9,3 mld rubli. To, w przeliczeniu, prawie 500 mln złotych. Przepustowość linii ma teraz wynieść aż do 110 pociągów dziennie.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony