Partnerzy serwisu:

Koleje Rosyjskie remontują serbskie tory

Tomasz Kościelny 19.11.2017 71

Koleje Rosyjskie remontują serbskie tory
Fot. RŻD International
800 mln dolarów – kredyt eksportowy w takiej wysokości otrzymał rok temu rząd Serbii od Rosji w ramach współpracy gospodarczej. Inny owoc dobrych relacji między tymi krajami to m.in. modernizacja wyeksploatowanej linii z Belgradu do Baru. Koleje Rosyjskie zakończyły właśnie przebudowę tej trasy na odcinku Resnik – Valjevo.
Prace ruszyły w lipcu 2016 roku i zostały zakończone w terminie, pomimo tego, że wykonawca wstrzymał inwestycję na czas sezonu trystycznego – tak, by nie powodować znaczących utrudnień dla podróżnych. Wicepremier Serbii Zorana Michajlović powiedziała, że jest bardzo zadowolona ze współpracy z RŻD oraz że jest pewna sukcesu realizowanego projektu.

Dwukrotnie szybciej

Modernizację przeprowadziła firma RŻD International – spółka zależna RŻD. Prace objęły całkowitą przebudowę torowiska, budowę dwóch tuneli, 17 mostów, montaż nowych systemów sterowania, sygnalizacji oraz przebudowę dziesięciu stacji i przystanków. Dzięki inwestycji, na odcinku Resnik – Valjevo pociągi mogą rozpędzać się do prędkości 110 km/h. Wcześniej maksymalna prędkość wynosiła 50 km/h. Wartość inwestycji to około 80 mln dolarów.

W kierunku Budapesztu

Przedstawiciele Kolei Rosyjskich zawarli również aneks do kontraktu zawartego z rządem Serbii na modernizację liczącej 40 km linii Stara Pazova – Nowy Sad, która jest częścią trasy Belgrad – Budapeszt. Inwestycja obejmie budowę dwutorowej trasy, w tym trzech wiaduktów, 2,2-kilometrowego dwutorowego tunelu Čortanovci oraz m.in. 19 mostów, z czego dwa, każdy o długości ok. 3 km, powstaną nad terenami zalewowymi. Prace obejmą również modernizację stacji i przystanków. Po zrealizowaniu inwestycji, pociągi będą mogły rozpędzać się na tym odcinku nawet do prędkości 200 km/h. Wartość projektu to ok. 247 mln dolarów. Prace ruszą w pierwszych miesiącach 2018 roku.

Linia z Belgradu do Baru w Czarnogórze to jedna z najpiękniejszych tras widokowych w Europie. To najdłuższa linia kolejowa na terenie Serbii. Kraj od lat boryka się z brakiem pieniędzy na realizację infrastrukturalnych inwestycji. Gdyby nie wsparcie Rosji, projekt prawdopodobnie nie zostałby zrealizowany.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony