Partnerzy serwisu:

Koleje Mazowieckie nie zamówią 10 krótkich Flirtów dla Radomia

Jakub Madrjas 18.02.2021 7k

Koleje Mazowieckie nie zamówią 10 krótkich Flirtów dla Radomia
Fot. KM
Koleje Mazowieckie nie kupią 10 krótkich pociągów Flirt do obsługi linii wychodzących Radomia. Oznacza to, że w ramach umowy ramowej ze Stadlerem kupionych zostanie 61 z 71 możliwych pojazdów.
W 2018 roku Stadler i Koleje Mazowieckie podpisały ogromną umowę ramową na dostawy do 71 pociągów. Podpisano już trzy umowy wykonawcze na łącznie 30 pięcioczłonowych pojazdów Flirt – ostatnią niecałe pół roku temu. Natomiast przed końcem 2020 roku Stadler zakończył dostawy Flirtów z dwóch pierwszych umów z Kolejami Mazowieckimi.

Bez 10 krótkich ezetów

Od początku pandemii trwały obawy o kolejne zamówienia w ramach umowy ramowej, ale jeszcze w listopadzie wydawało się, że Kolejom Mazowieckim uda się przejść przez kryzys nie ograniczając inwestycji. Teraz jednak samorząd województwa, w odpowiedzi na interpelację radnego Wojciecha Zabłockiego, poinformował, że nie jest planowane zawarcie umowy na dostawę 10 krótkich ezetów do obsługi tras w okolicach Radomia.

Jednocześnie samorząd potwierdził chęć realizacji pozostałych zamówień: na dostawę 15 EZT dla trasy: Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Modlin tymczasowa zmiana na: Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Nasielsk. Termin podpisania umowy zaplanowany jest już w krótce, na 25 lub 26 lutego 2021 roku; oraz na 16 EZT dla trasy: Warszawa – Tłuszcz. Zawarcie tej umowy zaplanowane jest na styczeń 2022 r. Miejscem docelowym serwisowania wszystkich pojazdów pięcioczłonowych (61 sztuk) jest przygotowywana do budowy hala na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji w Sochaczewie.

Szansa dla Radomia z KPO


Radny pytał, czy rezygnacja z inwestycji w zakupy pociągów, które miały stacjonować w Radomiu, stanowi odpowiedź Marszałka na pojawiające się w mediach informacje dotyczące planów związanych z reformą struktur administracyjnych Mazowsza. Urząd Marszałkowski zaprzecza. – Ze względu na obecną sytuację społeczno-gospodarczą związaną z epidemią COVID-19, przewidywanymi spadkami dochodów w budżecie Województwa Mazowieckiego, nie ma w tej chwili możliwości wyasygnowania dodatkowych środków na zakup taboru. Na chwilę obecną Spółka KM zrezygnowała (nie podpisała umowy wykonawczej) z tej inwestycji, gdzie przewidywany koszt zakupu 10 EZT wymaga finansowania ze środków własnych w wysokości ok. 116 mln zł – wyjaśnia UMWM.

Urząd Marszałkowski podkreśla na koniec, że w ramach projektu „Krajowy Program Odbudowy” Spółka KM złożyła fiszki na zakup taboru, w tym zakup 10 dwuczłonowych EZT do obsługi subregionu radomskiego. Więcej na ten temat pisaliśmy w tym miejscu.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
STADLER
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony