Partnerzy serwisu:

Koleje Mazowieckie nie chcą nowych stawek PKP PLK

Czesław Sulima, Koleje Mazowieckie 30.03.2015 141

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-03-30 14:32:07 Autor: Kflik
---.60.129.178
sposób(!) wyliczania stawek PLK jest szkodliwy dla kolei w Polsce.

Trzeba zmian w przepisach.

Może opcja ryczałtu, niezależnego od ilości uruchamianych połączeń, oraz jawność kosztów utrzymania danego odcinka linii kolejowej.
2015-03-30 14:53:34 Autor: Michał_
---.29.248.98
20% wzrostu stawek na linii W-wa - Skierniewice?! Na tej linii w ostatnich miesiącach jest permanentny bałagan - jak nie remontują przejść w Ursusie i Włochach, to budują Niedźwiadka albo robią linię do Łodzi...
2015-03-30 14:55:47 Autor: nick oryginalny
---.play-internet.pl
Te stawki to kpina jakaś. PLKa jedną wielką ubojnią gdzie mięsem są spółki kolejowe.

By żyło się lepiej prezesom dyrektorom na stołkach premie za coś muszą dostać. Kosztem dostępu do infrastruktury.
2015-03-30 15:44:58 Autor: tt
---.tktelekom.pl
Ja bardzo przepraszam, ale koszty te wynikają wprost z faktu utworzenia w Centrali PLK biura infrastruktury pasażerskiej, w którym pracuje prawie 60 osób, które zajmują się.... yyyyy..... no właśnie. Czym?
Zwalniamy kolejarzy, w biurach technicznych jest zakaz przyjęć, ale kto jest blisko ;) ten może zatrudniać do woli. Czekamy na nowy zarząd - może zrobi porządek z kolesiostwem, a fachowcy od ławeczek i tabliczek pójdą do zakładów, gdzie powinni być!!
2015-03-30 19:27:07 Autor: pasażer113
---.internetdsl.tpnet.pl
i kto to mówi ? A ceny biletów w KM to nie wynikają z monopolu ? Proszę porównać z innymi przewoźnikami
2015-03-30 19:28:47 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Ciekaw jestem czy PKP Cargo i inni towarowi przewoźnicy też wnoszą opłatę megafonową...
W takiej na ten przykład Trzebini (duży węzeł towarowy) pociągi towarowe przejeżdżające obok peronów są zapowiadane. Niby to tylko ostrzeżenie dla oczekujących, ale ileż pracy w to trzeba włożyć!

BTW na dworcu głównym w Krakowie zauważyłem kiedyś, że inna osoba zapowiada pociągi PICu, a inna Kolei Małopolskich. Pewnie w ramach oszczędności. Żadna nie zalatywałą Ivoną.
2015-03-30 19:53:02 Autor: brum brum
---.adsl.inetia.pl
"i kto to mówi ? A ceny biletów w KM to nie wynikają z monopolu ?"

No właśnie.

Najdroższa kolej regionalna w pl.

Pod każdym względem.

Spokojnie - koszty przerzucą na pasażera....
2015-03-30 20:17:10 Autor: Ave Ja
---.242.138.101
@brum brum

Ta "najdroższa kolej regionalna" kupuje i modernizuje z tego swojego budżetu takie ilości taboru rocznie którymi inne województwa wyrobiłyby normę na 10 lat.

Do tego znajdź gdziekolwiek w Polsce rozkłądy z takimi taktami jak na Mazowszu.

I teraz zrób to za darmo. Myślisz że PR-om by taniej wyszło?
2015-03-30 22:22:33 Autor: jarek123
---.static.ip.netia.com.pl
Myślisz, że krzykacz jeden z drugim to zrozumie? Siedzi taki przed komputerem i nawet nie chce mu się sprawdzić kilku informacji zanim walnie bzdurę, by się podniecić z tego powodu... Wszystko by chciał za darmo, żeby piętrusiki i flirciki woziły, a na gapę i tak jeździ...
2015-03-30 23:21:13 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
"(...) Wprowadzenie powyższych opłat spowoduje, że np. za zatrzymanie pociągu pasażerskiego na stacji Warszawa Centralna lub przystanku Warszawa Śródmieście (za które PKP PLK nie pobiera tzw. opłaty peronowej), w nowym rozkładzie jazdy pociągów przyjdzie zapłacić 4,53 zł (tj. o 225,9% więcej niż obecnie). Natomiast za korzystanie z części dalekobieżnej stacji Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia zestawione razem opłaty peronowe i opłaty za obsługę urządzeń informacyjnych wzrosną o 22,22% (...)".

Co tu komentować? Może warto dodać, że i tak niedługo wszystkie 3 główne w W-wie pójdą w odstawkę, a pociągi będą kierowane na dworzec Gdański. Poza tym, PLK wciąż nie traktuje przewoźników jak partnerów, szkoda... No i MIR, jak i cały rząd skąpi kasy na utrzymanie. I tu wracamy do punktu wyjścia, a więc tego, że PLK już najpóźniej w 1995 roku powinna być agendą rządową.
2015-03-30 23:37:16 Autor: j-s.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Za każde zwolnienie do 20 km/h na przejazdach kolejowych PLK powinna płacić przewoźnikom pasażerskim ciężkie kary, i ja wnoszę właśnie o taki projekt :]
2015-03-31 08:48:39 Autor: myślący
---
"Myślisz że PR-om by taniej wyszło?"

Już po tym widać jak twoje wypowiedzi są .... tendencyjne.
Za to co teraz "przyklaskujesz" KM-om to PR-y byś zje....
No nie ma co, typowo polskie.
2015-03-31 09:02:51 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
PKP PLK nie powinno być żadną agencją rządową.
Jeśli postSowiecki system po 26 latach III RP ciągle nie dojrzał do prywatyzacji*, to lepszym rozwiązaniem jest pocięcie PLK na pojedyncze linie i przekazanie ich gminom przez które przebiegają.
Proszę zauważyć, że rozwój i stabilna sytuacja panuje jedynie w LHS i WKD, które szczęśliwie nie mają nic wspólnego z PLK i jeżdżą po swoim.

* - prywatyzacji pod kątem przewoźników towarowych. Kolej wymyślono dla masowych przewozów towarowych, są nie dla MiKoli z dotacją marszałka czy MIRu. Dotacje się niebawem skończą..
2015-03-31 10:26:48 Autor: Stefan banderą
---.dynamic.gprs.plus.pl
a nie dla Mikoli miało być.
KM jest drogie, bo w Warszawie wiele rzeczy jest drogich, np.ZTM
2015-03-31 13:15:54 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
Stefan, nie trolluj dowcipnisiu, co xD KM jest drogie, bo Warszawka jest droga? Nie każdy tam musi jeździć, a są tacy co pociągami jeżdżą nie tylko do Warszawki a i tak muszą płacić srogo. No i z tym pocięciem PLK na osobne linie to dowaliłeś xD ewidentny troll. Suabo 0/10.

A co do taboru, gdyby w PR pchanoby tyle samo pieniądza co w KM to myślicie że nie mieliby lepszych pojazdów? Mieliby, i to jeszcze jak... A, i ciekawe jak wytłumaczycie fakt, że inne kolejki samorządowe, nawet Arriva, będąca własnością molocha zza Odry honoruje oferty specjalne PR, a KM już nie? Owszem, KM ma do tego prawo (niestety), ale to rujnuje i tak już nadwyrężoną spójność transportu kolejowego w Bolsce.

Elo.
2015-03-31 13:42:39 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@Człowiek Małpa
Napisano powyżej, że KM jest drogie, bo uruchamia b.dużo pociągów i inwestuje w flotę. Oczywiście jest drogie także dzięki temu, że ma zbyt dużo związków zawodowych i mało efektywnie pracuje utrzymując tysiące etatów, ale to cecha całego sektora państwowego.
90% pasażerów KM jeździ do Warszawki. Połączenia w pozostałych relacjach (Radom, Płock) są głęboko nierentowne. Mimo, że jest drogo, to i tak taniej niż w korkach samochodem do Warszawki.

Dlaczego nie rozbić PLK i nie sprywatyzować? Czasy wielkich państwowych molochów dawno się skończyły. Oczywiście łatwiej mnie nazwać trollem niż to zrozumieć jak się ma sowiecką/unijną mentalność
2015-03-31 13:50:25 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
Ah, czyli wracamy do XIX wieku gdzie każdy sobie rzepkę skrobał? Super, w takim razie wydzielmy z PLK Kolej Warszawsko-Terespolską, Kolej Warszawsko-Wiedeńską, Kolej Warszawsko-Petersburską, i inne takie. O, albo lepiej oddajmy samorządom to zrobią ścieżki rowerowe xD No kurna korwinizm intensyfikuje się. Zjedz mielone bo gwiazdorzysz.
2015-03-31 22:02:18 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
@człowiek małpa
Oczywiście, że wydzielamy ww.linie i dajemy w dzierżawę dla Freightliner PL na 35 lat.
Samorządy ścieżki robią na liniach lokalnych. Na głównych by zarabiały, ale Freightliner PL zarobi więcej i lepiej.
Dlaczego linie kolejowe mają być w gestii Agencji Rządowej PO / PIS ?
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony