Partnerzy serwisu:

Koleje Mazowieckie nie chcą narzuconej przez UTK umowy

jm, Rynek Kolejowy 24.12.2013 103

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-12-24 10:48:44 Autor: Kflik
---.gdynia.asseco.pl
to jest jakby jedna kilka!

PKP IC ma najlepsze dotacje, brak przetargu, może uruchmiać co chce i nie uruchamiać czego nie chce, stawki PLK są ustawiane pod nich...a za to wszystko płacą samorządy poprzez przewoźników regionalnych!

u nas linie magistralne (a coraz mniej takich...) utrzymuje się kosztem linii regionalnych!! tak nie ma nigdzie na świecie! (jeśli już to odwrotnie a i to jest mocno dyskusyjne czy to dobre...według mnie nie)
Co więcej u nas linie "regionalne" to często byłe magistrale.

Samorządy ponoszą zbyt dużą część kosztów utrzymania infrastruktury kolejowej, to zabija kolej w regionach. Zabijanie kolei w regionach zabija całą kolej.

Sposób wyliczania stawek PLK jest z resztą u samych podstaw anty-rozwojowy bo jak szynobus z np. Opole do Kluczborka pojedzie co godzinę a nie co trzy godziny to koszty PLK z tytułu utrzymania tej linii wcale nie wzrosną trzykrotnie!!
To się musi skończyć, albo zostanie nam tylko Pendolino (i to będziemy je...musieli tez dotować...)
2013-12-24 11:22:35 Autor: mikol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z Całego Serdca Życzę osobom odpowiedzialnym za ten stan rzeczy,aby Sylwestra nie doczekały!!!
2013-12-24 13:30:06 Autor: walczanin
---.centertel.pl
@mikol

Na swoich stanowiskach oczywiscie
2013-12-25 08:37:36 Autor: nowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Kflik- tu nie chodzi o klikę. To jest celowo robione. Jak wchodziła ustawa o komercjalizacji PKP to tam jacyś mądrzy wymyślili że docelowo ma być 15 000 km linii. W tym roku ile miało być zlikwidowane linii? Udało się przepchnąć ok 800 km a i to po wielkich wrzaskach w mediach. Ktoś z PLK podał że im wystarczyłoby ok 12 000 km linii. I oni będą do tego dążyć z całą stanowczością. I po to są takie stawki na liniach regionalnych. One mają zniechęcić przewoźników pasażerskich do jazdy po nich, potem się zniechęci przewoźników towarowych a potem się zmknie linię. A dodać jeszcze nalezy że stawki prefrują jednego z przewoźników. Tylko to jest na krótką metę. Są kolejny rok z spadki w przewozach pasażerskich. Ludzie przesiadają się do aut bo kolej nie spełnia podstawowych wymogów. Dobrze zauważyłeś że nie ważne ile pociagów przejedzie , trzeba utrzymać nastawnie , robić przeglądy urządzeń itp . A to kosztuje. Był tu na RK wywiad z byłym juz prezesem PLK Panem Szafrańskim. i on powiedział że to co daje budżet państwa na utrzymanie infrastuktury kolejowej starcza na ok 4000-5000 km linii. O czym my mówimy. Dla przykładu kolej w Niemczech dostaje więcej pieniędzy niż MON u nas a przecież oni mają autostrady i zdaje się że planuja wprowadzić na nich opłaty
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony