Partnerzy serwisu:

Koleje Mazowieckie: Firma kontrolerska wybrana bez przetargu. „Jesteśmy zadowoleni”

Roman Czubiński 22.06.2021 3,8k

Koleje Mazowieckie: Firma kontrolerska wybrana bez przetargu. „Jesteśmy zadowoleni”
fot. KF
Mazowiecki przewoźnik regionalny od początku swego istnienia nie zmienił firmy kontrolującej bilety ani nie ogłosił przetargu, który by to umożliwił. KM nie widzą potrzeby zmiany tego stanu, nie ujawniają jednak, ile kosztuje współpraca z ZW „Renoma”. Przewoźnik nie wyklucza jednak powołania w przyszłości własnej struktury zajmującej się kontrolą.
Na początku czerwca KM w odpowiedzi na interpelację jednego z radnych Sejmiku Wojewódzkiego ujawniły, że firma ZW Renoma – kontrolująca bilety w pociągach przewoźnika od czasu jego powstania w roku 2004 – nie została wybrana w konkurencyjnym przetargu. Spółka kontynuuje współpracę nawiązaną jeszcze przez jej poprzednika – mazowiecki oddział PKP Przewozy Regionalne. Kontrakt jest bezterminowy, a rozwiązania go nie planuje żadna ze stron.

Dlaczego przewoźnik nie planuje ogłosić przetargu na wybór firmy kontrolerskiej, choćby w celu porównania dostępnych na rynku ofert? – Koleje Mazowieckie są zadowolone z jej [tzn. współpracy z Renomą – przyp. RC] efektów – odpowiada rzecznik spółki Donata Nowakowska. – Kontrolerzy przeprowadzają kontrole na wszystkich liniach obsługiwanych przez KM, a ich działania przynoszą wymierne efekty ekonomiczne. Mamy wypracowane sposoby postępowania i system kontroli. Firma szybko i elastycznie reaguje na potrzeby, jakie zgłaszamy – deklaruje rzecznik.

Nasza rozmówczyni nie odpowiada na pytania o zmiany w zasadach współpracy z firmą (waloryzacja stawek, rozszerzenie zakresu usług, procedury postępowania podczas kontroli etc.) w latach 2004-2021. Jak twierdzi, zagadnienia te stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. – Pracownicy Firmy ZW „Renoma” są zobowiązani do przestrzegania zasad kontroli, a także wypełniania swoich obowiązków należycie z zachowaniem odpowiedniego poziomu kultury. Współpracujemy w zakresie szkolenia pracowników z zasad obsługi klienta. W przypadku ujawnienia niewłaściwego postępowania kontrolera są wobec niego wyciągane konsekwencje. Pragnę jednak zaznaczyć, że liczba skarg związanych z niewłaściwym zachowaniem kontrolerów spadła – w 2020 roku było ich 42, z czego 5 zostało uznanych za zasadne – informuje tylko Nowakowska. W lokalnych mediach co jakiś czas pojawiają się natomiast informacje o arogancji kontrolerów i o niesłusznym nakładaniu kar na podróżnych.

Kontynuacja współpracy z Renomą nie jest jednak jedynym rozwiązaniem, rozważanym przez KM na przyszłość. – Rozważamy różne opcje, w tym także powołanie własnego organu kontrolnego – ujawnia rzecznik.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony