Partnerzy serwisu:

Koleje Małopolskie testują 14WE od Industrial Division

Dominik Lebda 04.08.2017 4,6k

Koleje Małopolskie testują 14WE od Industrial Division
Fot. Industrial Division
Dwa elektryczne zespoły trakcyjne 14WE, które są własnością firmy Industrial Division, są obecnie eksploatowane przez Koleje Małopolskie. Wszystko wskazuje na to, że przewoźnik będzie wykorzystywał te pojazdy w regularnym ruchu.
Koleje Małopolskie eksploatują dwa elektryczne zespoły trakcyjne 14WE własności Industrial Division. Firma ta posiada 4 ezt serii 14WE, będące najbardziej zaawansowaną istniejącą konwersją EN57 (z tego pojazdu pozostał szkielet oraz, niestety, silniki trakcyjne). Pojazdy przeszły modernizację, w ramach której zostały wyposażone np. w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, monitoring czy udogodnienia dla osób niepełnosprawnych (czytaj więcej). 

EZT 14WE pojawiły się na jednej z krakowskich bocznic kilka dni temu. – W związku z dynamicznym rozwojem spółki Koleje Małopolskie, stale rosnącą liczbą podróżnych korzystających z uruchamianych połączeń oraz planowanym rozszerzeniem działalności przewozowej o kolejne trasy, Koleje Małopolskie we współpracy z Industrial Division Sp. z o.o. rozpoczęły próby eksploatacyjne elektrycznych zespołów trakcyjnych 14WE-004 i 14WE-006 – czytamy w komunikacie Kolei Małopolskich.

– Obecnie pojazdy są testowane w jazdach bez pasażerów. Jeśli pojazdy przejdą pozytywnie testy wówczas zostaną skierowane na kolejny etap jakim będą próby w ruchu liniowym z pasażerami na trasach obsługiwanych przez Koleje Małopolskie – informują Koleje Małopolskie.

Przewoźnik województwa małopolskiego nie podjął jeszcze decyzji o regularnym wykorzystaniu 14WE. Przypomnijmy, że w 2016 roku woj. małopolskie zakończyło odbiory Impulsów z Newagu i po tym zamówieniu nie pojawiły się nowe. W ubiegłym roku Koleje Małopolskie uruchomiły swoje pociągi na trzeciej linii SKA z z Krakowa do Tarnowa, oraz do Nowego Sącza i Krynicy-Zdroju. Od grudnia 2017 roku ma rozszerzyć się druga linia SKA z (Sędziszów - Kraków) do Skawiny, dzięki budowie łącznicy kolejowej w Krakowie Krzemionkach. Koleje Małopolskie, w liście do Prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego, wyraziły również gotowość do obsługi towarowych obwodnic Krakowa, o czym pisaliśmy tutaj
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony