Partnerzy serwisu:

Koleje Małopolskie otworzyły swoje nowe zaplecze techniczne [zdjęcia]

Michał Szymajda 17.01.2023 2,1k

arrow
arrow
Koleje Małopolskie otworzyły swoje nowe zaplecze techniczne [zdjęcia]
Fot. Koleje Małopolskie
Koleje Małopolskie otworzyły swoje nowe zaplecze techniczne [zdjęcia]
Koleje Małopolskie otworzyły swoje nowe zaplecze techniczne [zdjęcia]
Koleje Małopolskie otworzyły swoje nowe zaplecze techniczne [zdjęcia]
Koleje Małopolskie otworzyły swoje nowe zaplecze techniczne [zdjęcia]
Koleje Małopolskie otworzyły swoje nowe zaplecze techniczne [zdjęcia]
Koleje Małopolskie otworzyły swoje nowe zaplecze techniczne [zdjęcia]
Koleje Małopolskie otworzyły swoje nowe zaplecze techniczne [zdjęcia]
Koleje Małopolskie otworzyły swoje nowe zaplecze techniczne [zdjęcia]
Koleje Małopolskie otworzyły swoje nowe zaplecze techniczne [zdjęcia]
16 stycznia Koleje Małopolskie otrzymały nową bazę techniczno-obsługową. Długo oczekiwana inwestycja ma znacznie poprawić logistykę przeglądów i napraw nowoczesnych pojazdów spółki.
Oficjalna nazwa długo wyczekiwanego obiektu to "Punkt Techniczno-Eksploatacyjny w Krakowie". Dzięki działalności punktu możliwe będzie terminowe i planowe wykonywanie czynności utrzymaniowych, serwisowych oraz naprawczych.

Na hali znajdują się 3 tory o długości 140 m. Dwa tory są przygotowane do czynności przęglądowo-naprawczych i są zelektryfikowane. Możliwe jest jej szybkie izolowaniedzięki czemu można wykonywać czynności serwisowe na dachu bez obawy o porażenie prądem (takie rozwiązanie mają też Koleje Śląskie, ale nie jest ono zbyt popularne). W halach Koleje Małopolskie będą wykonywać naprawy bieżące i awaryjne taboru oraz przeglądy okresowe w zakresie poziomów utrzymania P1, P2 oraz P3.

Na jednym torze znajduje się nowoczesna myjnia w obiegu zamkniętym, która zapewnia całoroczne mycie taboru. Ten tor nie jest związany z siecią trakcyjną.

Budowa hali Kolei Małopolskich mogła się rozpocząć po długim i żmudnym procesie poszukiwania terenu i wykonawcy inwestycji, a i tak opóźnił się jeszcze proces inwestycyjny, głównie z uwagi na pandemię. Ostatecznie budowa rozpoczęła się 1 października 2021 roku, a jej zakres opisaliśmy wyczerpująco tutaj. Wykonawcą było konsorcjum Budimex i KZN Rail. Co ciekawe - teren pod którym stoi hala nie jest własnością ani marszałka, ani przewoźnika. Został na 30 lat wydzierżawiony z PKP.

Inwestycja ta finansowana była z funduszy unijnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, budżetu Województwa Małopolskiego oraz środków własnych Spółki "Koleje Małopolskie". Całkowita wartość inwestycji wynosi 92 384 199,76 zł, natomiast wartość dofinansowania to 69 890 337,18 zł.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony