Partnerzy serwisu:

Koleje Małopolskie kupią autobusy, żeby dowieźć więcej ludzi do pociągów

Jakub Madrjas 13.04.2021 3,1k

arrow
arrow
Koleje Małopolskie kupią autobusy, żeby dowieźć więcej ludzi do pociągów
Fot. Koleje Małopolskie
Koleje Małopolskie kupią autobusy, żeby dowieźć więcej ludzi do pociągów
Koleje Małopolskie kupią autobusy, żeby dowieźć więcej ludzi do pociągów
Spółka Koleje Małopolskie wkrótce uruchomi kolejne linie autobusowy dowożące pasażerów do pociągów. Jak mówi „Rynkowi Kolejowemu” prezes Tomasz Warchoł, przewoźnik przymierza się nawet do zakupu autobusów.
Jak podał niedawno portal transport-publiczny.pl, Województwo Małopolskie zamierza zlecić Kolejom Małopolskim obsługę przewozów autobusowych w ramach linii dowozowych do pociągów na 12 nowych liniach. Mają ruszyć z początkiem 2022 roku.

Koleje Małopolskie rozwiną markę ALD i kupią autobusy

– Strategia działania Kolei Małopolskich na kolejne lata oprócz rozwoju segmentu kolejowych przewozów aglomeracyjnych w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej obejmuje budowę zintegrowanej siatki połączeń autobusowych pod marką ALD (Autobusowe Linie Dowozowe) – mówi „Rynkowi Kolejowemu” prezes przewoźnika Tomasz Warchoł, dodając, że docelowo spółka zamierza stać się „operatorem multimodalnym” oferującym przewozy kolejowe i autobusowe w ramach wspólnego systemu taryfowo-biletowego, z wykorzystaniem Małopolskiej Karty Aglomeracyjnej.

Autobusowe Linie Dowozowe już funkcjonują – dowożą pasażerów na dworzec kolejowy w Wieliczce. System ALD jest realizowany w oparciu o współpracę z przewoźnikami lokalnymi. – W kolejnej perspektywie unijnej spółka zamierza pozyskać tabor autobusowy, który będzie służył do samodzielnej realizacji przewozów na liniach dowozowych, a także pomocniczo w ramach Zastępczej Komunikacji Autobusowej – informuje Tomasz Warchoł. Warto przypomnieć, że ostatnio w komunikacji zastępczej przewoźnik wprowadził nowości: autobusy ekspresowe i przyczepy do przewozu rowerów (na zdjęciu).

KMŁ chcą wykorzystać dotacje z FRPA i walczyć z wykluczeniem transportowym

Zdaniem prezesa, rynek lokalnych przewozów autobusowych podlega obecnie przeobrażeniu z uwagi na gwałtowny spadek przewozów wywołany pandemią. – Koleje Małopolskie, dostrzegając potrzeby zgłaszane przez samorządy i lokalne społeczności, przy wsparciu Marszałka Województwa jako organizatora przewozów, zamierzają wykorzystać możliwości, jakie daje Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych i zaangażować się w poprawę dostępności transportu zbiorowego w województwie małopolskim – informuje prezes KMŁ.

Jak się dowiadujemy, w 2021 r. spółka planuje uruchomienie w ramach pilotażu łącznie 7 linii komunikacyjnych dowożących pasażerów do stacji kolejowych w Wieliczce, Bochni, Brzesku i Słomnikach z terenu powiatów jak i większych miejscowości pozbawionych bezpośredniego dostępu do kolei. W kolejnym roku liczba linii komunikacyjnych uruchamianych w ramach ALD powinna wzrosnąć do dwunastu (zgodnie z ogłoszeniem samorządu).

Przewozy będą realizowane na zlecenie Samorządu Województwa. – Zaoferujemy również możliwość uruchamiania linii dowozowych do kolei na zlecenie innych jednostek samorządu terytorialnego – podsumowuje prezes Warchoł.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony