Partnerzy serwisu:

Feniksy w Kolejach Małopolskich przez kolejny rok [aktualizacja]

Michał Szymajda 18.12.2020 184

Feniksy w Kolejach Małopolskich przez kolejny rok [aktualizacja]
Pożyczony z PTS EN57 Feniks w barwach Kolei MałopolskichFot. Koleje Małopolskie
Koleje Małopolskie rozpisały przetarg na dzierżawę na okres roku dwóch elektrycznych zespołów trakcyjnych. Potrzebują ich z uwagi na planowane naprawy okresowe własnego taboru i konieczność wzmocnienia składów, w których obecnie może przebywać jedynie 50% nominalnej liczby pasażerów z miejsc siedzących. Do przetargu zgłosił się tylko Polski Tabor Szynowy i to pojazdy przez niego oferowane będą wozić mieszkańców Małopolski.
Aktualizacja [18.12]

Koleje Małopolskie zdecydowały się przyjąć ofertę Polskiego Taboru Szynowego, który zaoferował mu pojazdy. Oznacza to, że dwa gruntownie zmodernizowane Feniksy będą pojawiać się na małopolskich torach do końca 2021 roku.

W przetargu 2 grudnia Kolei Małopolskich wpłynęła tylko jedna oferta na dzierżawę dwóch ezt-ów dla Kolei Małopolskich. Przedstawiła ją spółka Polski Tabor Szynowy. Jej oferta została wyceniona na 3 904 020 zł brutto, natomiast Koleje Małopolskie mogą sfinansować zamówienie w maksymalnej kwocie 4 243 500 zł brutto.

Koleje Małopolskie potrzebują taboru "na już"

Koleje Małopolskie krótko będą czekały na oferty od pooli taborowych. Można je składać jedynie do 24 listopada. Przewoźnik uzasadnia konieczność wypożyczenia przynajmniej trójczłonowych pojazdów tym, że od początku 2021 roku będzie musiał skierować na prace poziomu P4 swoje ezt Acatus II, a wkrótce po tym Impulsy 31WE i 45WE. Wyjaśnia ponadto, że pojazdów musi mieć więcej, „by dostosować się do ograniczeń związanych z wystąpieniem stanu epidemii”. Operator zamierza korzystać z pożyczonych ezt w okresie od 1 stycznia do ostatniego dnia 2021 roku.

Dwa ezt muszą być identyczne, muszą posiadać klimatyzację, miejsce do montażu automatu biletowego oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej. Prędkość maksymalna to minimum 120 km/h. KM chcą ponadto, by pojazdy były monitorowane i w czasie rocznego cyklu pracy nie musiały być wyłączane na żadne z poważniejszych napraw okresowych od P3 w górę włącznie. Kryterium zamówienia stanowi w 100% cena.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony