Partnerzy serwisu:

Koleje Holenderskie poszukują dostawcy przynajmniej czterdziestu piętrowych ezt

Michał Szymajda 17.04.2020 91

Koleje Holenderskie poszukują dostawcy przynajmniej czterdziestu piętrowych ezt
Piętrowy zespół trakcyjny serii DDZFot. Michał Szymajda
Koleje Holenderskie poszukują dostawcy nowej, dużej serii pociągów o dużej pojemności do przewozów krajowych w ruchu regionalnym. Część wagonów w składach będzie piętrowa. Właśnie wystosowano zapytanie ofertowe skierowane do producentów chętnych przystąpić do zapowiadanego przetargu.
Nederlandse Spoorwegen zainteresowane są zakupem zestawów o długości od 150 do 160 metrów, które można będzie ze sobą łączyć. Holendrzy przedstawili swoje wstępne oczekiwania techniczne i czekają na propozycje producentów.

Wiadomo na razie, że sześciowagonowe ezt mają być zdolne do operowania z prędkością 160 km/h. Holendrzy precyzują jedynie zapotrzebowanie na liczbę miejsc siedzących we wszystkich składach. Dane te pozwalają przypuszczać, że NS chciałyby kupić w ramach zamówienia podstawowego około 40 ezt dużej pojemności, z możliwością rozszerzenia zamówienia o ok. 60 zestawów. Dostawy miałyby trwać do 2036 roku. Holendrzy, w ramach zamówienia, chcieliby kupić też pewną liczbę pojazdów do ruchu międzynarodowego, z myślą o połączeniach do Belgii, z możliwością zasilania ich napięciem 3 kV prądu stałego, czyli takiego jak w Polsce. W Holandii, poza szybką linią z Amsterdamu do Brukseli, pociągi poruszają się pod 1,5kV DC. Pojazdy będą oczywiście posiadały ETCS.

Wagony sterownicze będą jednopoziomowe, a pozostałe – piętrowe. Te pierwsze będą przygotowane do przyjęcia na pokład tych wszystkich, którym mogą przeszkadzać schody w wagonach dwupokładowych, a więc osób niepełnosprawnych, rodziców z dziećmi w wózkach, rowerzystów i osób z większym bagażem. Znajdzie się tu również toaleta dla niepełnosprawnych.

– Przetarg chcemy przygotować dokładnie, wiemy bowiem, że od teraz do dostawy pierwszych pojazdów upłynie około 7 lat. Swoje potrzeby dokładnie sprecyzujemy po przedstawieniu nam możliwości rynku i skonfrontowania ich z naszymi oczekiwaniami  – powiedział prezes NS Roel Okhuijsen. Dodał, że potrzeba zakupów wynika z rosnącego udziału kolei w przewozach na terenie kraju, choć oczywiście także w Holandii, ze względu na epidemię koronawirusa, obecnie i pociągów i pasażerów jest znacznie mniej. Umowa z dostawcami nowych piętrowych ezt ma zostać podpisana w końcu 2022 roku.

Nowe zestawy mają zastąpić flotę pięćdziesięciu piętrowych pociągów DDZ wyprodukowanych w latach 1992 – 1994 i 1997 – 1998 przez zakłady Talbota z Akwizgranu, później przejętego przez Bombardiera. Część z pojazdów została z sukcesem przebudowana na pociągi Intercity, zyskując zupełnie nowe, komfortowe, designerskie wnętrze.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony