Partnerzy serwisu:

Koleje Dolnośląskie uruchomią nowe połączenia

Koleje Dolnośląskie 09.12.2015 229

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2015-12-09 09:09:19 Autor: dróżnik
---.145.106.162
Niestety, przejmowanie kolejnych tras z rąk PR działa na niekorzyść podróżnego. Przybywa odcinków, na które już nie pojedziemy na jednym bilecie. Że nie wspomnę o honorowaniu biletów sieciowych.

Nowa jakość byłaby wtedy, gdyby KD uruchomiły komunikację na liniach, na których jest ona obecnie zawieszona. A tam, na Dolnym Śląsku jest wiele takich linii.
Najłatwiej jednak pójść na obsługę linii przynoszących kokosy i wykosić PR.
2015-12-09 09:29:54 Autor: d3
---.146.3.22.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@dróżnik
Zgadza się dobry przykład z tym Dzierżoniowem, Dzierżoniów, Bielawa połączenie z Wrocławiem zawsze miał najkrótszą trasą przez Piławę, Kobierzyce, Świdnica zaś przez Sobótkę Kobierzyce przy okazji obsługiwali wioski i małe miejscowości obecnie wszystko pchają przez Jaworzynę na dodatek chcieli by łącznicy w Jaworzynie, takie przejazdy przez Jaworzynę to czysta komercja powinny być bez dofinansowania, misja społeczna jest starymi najkrótszymi trasami i nimi powinni jeździć, po remoncie czas przejazdu będzie podobny.
2015-12-09 10:17:58 Autor: pasazer1
---.play-internet.pl
@d3
Być może podane trasy są najkrótsze tylko pamiętam że pociągi przez Kobierzyce wlokły się 2h-2,5h.
Jeżeli czas przejazdu Świdnica/Dzierżoniów-Wrocław przekroczy 1h10min ludzie nie wybiorą pociągu.
Nic oprócz pieniędzy nie stoi na przeszkodzie żeby pociągi między tymi miastami jeździły przez Jaworzynę (może nawet bez postojów pośrednich ) jak i Kobierzyce (z myślą o mieszkańcach po drodze).
Te linie służą przede wszystkim dojazdom do pracy/szkoły - a tu w badaniach na pierwszym miejscu jest czas przejazdu a na drugim częstotliwość . O odległości nikt nie wspomniał.
2015-12-09 10:28:59 Autor: dróżnik
---.145.106.162
@~

hehe, nie uznają sieciówek PKP IC, które są honorowane przez PR. W ten sposób zakres działania biletu, który nadal jest najbardziej uniwersalnym biletem na sieci kolejowej, dalej się zawęża. (Nb. sporo złego zrobiło samo PKP IC, likwidując w czasach Massela bilety sieciowe krótkoterminowe, od tygodnia do miesiąca.)

Natomiast zdaje się honorują sieciówki PR, które straciły znacznie po wycofaniu prawie wszystkich iR. Wcale nie jestem przekonany że na jednym bilecie wydanym w kasie PR mogę pojechać pociągiem regio PR/osobowym KD np. z Gliwic do Jaworzyny.
2015-12-09 10:39:08 Autor: SP45-116
---.dynamic-ww-3.vectranet.pl
W odpowiedzi na post dróżnik:
"@~

hehe, nie uznają sieciówek PKP IC, które są honorowane przez PR. W ten sposób zakres działania biletu, który nadal jest najbardziej uniwersalnym biletem na sieci kolejowej, dalej się zawęża. (Nb. sporo złego zrobiło samo PKP IC, likwidując w czasach Massela bilety sieciowe krótkoterminowe, od tygodnia do miesiąca.)

Natomiast zdaje się honorują sieciówki PR, które straciły znacznie po wycofaniu prawie wszystkich iR. Wcale nie jestem przekonany że na jednym bilecie wydanym w kasie PR mogę pojechać pociągiem regio PR/osobowym KD np. z Gliwic do Jaworzyny."
Możesz jechać i do Kołobrzegu na jednym bilecie i to chyba nawet od konduktora KD. Oni mają wyróżnik R i przewoźnika PR, a nie Os, na KD. Nawet bilet kolejowy za 2 złote jest ważny i na PR i na KD razem. Kumpel jechał z Kudowy do Wro i wszystko przeszło,
bo KD w zasadzie nie sprzedaje swoich biletów. Obowiązuje u nich taryfa R Przewozów Regionalnych.
2015-12-09 10:45:49 Autor: TomTom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@dróżnik

Właściwie wszystkie bilety PR są honorowane w KD.
I możesz pojechać z Jeleniej Góry do Kutna lub Katowic używając jednego biletu, pomimo tego, że jedziesz pociągami osobowymi 3 różnych spółek.

Co do Bielawy to faktycznie przydałoby się ją odbudować.
Linia przez Sobótkę nie ma jednak sensu innego niż turystyczny dla mieszkańców Świdnicy. Przez Jaworzynę można bez problemu już teraz ciągnąć 100-120 km/h, a przez Sobótkę hmm - wymagałoby to całkowitej modernizacji. Po tańszej rewitalce może byłoby tam 60/80 km/h i dla Świdniczan i tak przez Jaworzynę byłoby szybciej.

Mnie osobiście najbardziej cieszy bezpośredni pociąg osobowy Wrocław-Kudowa no i możliwość bezproblemowego wjazdu do Görlitz.
Za dodatkową parę na Sowiogórskiej też plusik:)
2015-12-09 10:52:09 Autor: ~
---.static.tvk.wroc.pl
@dróżnik:

Od ponad roku sieciówka PKP IC czy to roczna, czy kwartalna nie upoważnia do jazdy pociągami PR, w tym Regio. Kumple dojeżdżają z Rawicza i muszą brać dwie osobne. To, że większość konduktorów/kierowników PR to olewa jak pokazuje im się sieciówkę IC to inna bajka.
2015-12-09 11:06:17 Autor: kontroler ic
---.153.126.1
Jedyny bilet IC "krajowy" uznawany w PR to tzw.kolorową karta Intercity, nie wiem czy tych biletów jest w obiegu więcej niż 100 sztuk... Pracownicze sieciowe PKP IC są ważne tylko w pociągach PKP IC patrz wypis na bilecie: "* - bilet ważny wyłącznie w poc.Spółki ''PKP Intercity'' S.A., na przejazd poc. EIP należy posiadać wskazanie miejsca do siedzenia". Kiedyś było uhonorowanie biletów miesięcznych ogólnodostępnych czego zaprzestano w listopadzie 2013. Pozdrawiam.
2015-12-09 11:12:25 Autor: strunobetonowiec
---.146.141.41.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
I bedziemy spalinami smrodzic juz od Wrocławia az do Kłodzka prawda?by do kudowy z Wrocka dojechac.
2015-12-09 11:13:32 Autor: 1!
---.jeleniagora.vectranet.pl
@d3:

Tak sobie teraz spoglądam na połączenie Wrocław Główny - Dzierżoniów Śląski i w porównaniu z obecnym rozkładem wychodzi na plus, gdyż z jednej strony skróci się czas przejazdu z 1:22 do 1:14, a z drugiej strony od 13 grudnia 2015 r. jest pięć kursów (5:39, 11:10, 14:11, 17:10 oraz 20:22), podczas gdy w rozkładzie jazdy obowiązującym do 12 grudnia 2013 r. są cztery kursy (8:25, 13:34, 16:52, 20:40).

@pasażer1:

Według mojej oceny rozkład jazdy obowiązujący od 13 grudnia 2015 r. na trasie Wrocław Główny - Dzierżoniów Śląski i Dzierżoniów Śląski - Wrocław Główny jest o tyle dobry, że jest dodatkowa para pociągów oraz skrócił się czas przejazdu na w/w trasie. Jak dla mnie rewelacja, bo KD przeważnie wszędzie zwiększyły liczbę pociągów. Dla przykładu podam Ci tylko trasę Jelenia Góra - Wrocław Główny, gdzie obecnie jest 8 par pociągów, a od nowego rozkładu będzie 10 par pociągów. Jak widać zmiany na plus.

Jedynym mankamentem, do którego można mieć zastrzeżenia jest to, że KD muszą popracować nad niektórymi połączeniami, bo dla przykładu na trasie Wrocław Główny - Zgorzelec często jest tak, że w niejednym pociągu pasażerowie jeżdżą w ścisku.
2015-12-09 11:23:13 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
Widać, że jednak tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016 dla Wrocławia zobowiązuje. I dobrze, że KD rosną w siłą, cieszy Drezno.
2015-12-09 12:30:09 Autor: marek w.
---.118.131.11
Szkoda, że przy okazji zlikwidowano poranny weekendowy pociąg z Wałbrzycha do Kłodzka, umożliwiający dojazd mieszkańcom Wałbrzycha i innych okolicznych miejscowości na Ziemię Kłodzką. W zamian puszczono bezpośredni szynobus z Wrocławia do Kudowy, tak jakby ciężko było się przesiąść mieszkańcom Wrocławia na stacji w Kłodzku z EZT-a na szynobus. Brawo KD! To pokazuje jaka jest polityka tego przewoźnika. Wygoda dla mieszkańców Wrocławia najważniejsza, nawet kosztem mieszkańców innych rejonów Dolnego Śląska, którym zabiera się jedyny pociąg umożliwiający dojazd w rejon Kłodzka.

Zresztą widać po tym wyliczeniu w artykule, że znowu przybywa połączeń z/do Wrocławia, a co z pozostałymi liniami? Takie trasy jak podsudecka, Wałbrzych - Kłodzko czy Jelenia Góra - Węgliniec pewnie najchętniej by zaorali, bo 4 pary pociągów na dobę do żadna oferta.
2015-12-09 12:46:02 Autor: tadzik
---
No właśnie, tytuł artykułu wprowadza w błąd, bo jest mowa tylko o tym, że KD uruchomią nowe połączenia, a nic nie pisze się na temat, które połączenia zlikwidują. Uruchomiono prestyżowe pociągi do Drezna i pewnie na pociągi na linii Wałbrzych - Kłodzko kasy zabrakło. Albo szynobusów, bo te będą wozić wygodne wrocławskie d..y do Kudowy pod drutem . Dodatkowe połączenia z Wrocławia, to pewnie gdzieś indziej cięcia, bo pieniędzy na kolej raczej nie jest więcej na Dolnym Śląsku, a z tego co słyszałem to nawet mniej. Całe KD - pozytywny pijar przez wybiórcze podawanie faktów.

Media wrocławskie a za nimi wrocławskie lemingi to łykną, ale czy wszyscy Dolnoślązacy? Wątpię.
2015-12-09 13:00:17 Autor: TomTom
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@marek w. @tadzik

Jakim więc cudem w codziennych połączeniach widnieje w nowym rozkładzie 5 par na Kłodzko-Wałbrzych zamiast dzisiejszych 4?
2015-12-09 13:08:04 Autor: alfik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@TomTom:

A w weekendowych też jest jedna para więcej?

Czytaj ze zrozumieniem komentarze, do których się odnosisz.
2015-12-09 13:38:00 Autor: peter
---.245.110.111
Na linii do Harrahowa też przybędzie nowych połączeń? Jakoś w rozkładzie jazdy ich nie widać - czeskie tabele kompletnie wyczyszczone z wszelkich pociągów na tym odcinku. Brawo KD! Kolejny "sukces", tym razem międzynarodowy.
2015-12-09 14:00:13 Autor: Jаn
---.free.aero2.net.pl
W odpowiedzi na post marek w.:
"Szkoda, że przy okazji zlikwidowano poranny weekendowy pociąg z Wałbrzycha do Kłodzka, umożliwiający dojazd mieszkańcom Wałbrzycha i innych okolicznych miejscowości na Ziemię Kłodzką. W zamian puszczono bezpośredni szynobus z Wrocławia do Kudowy, tak jakby ciężko było się przesiąść mieszkańcom Wrocławia na stacji w Kłodzku z EZT-a na szynobus. Brawo KD! To pokazuje jaka jest polityka tego przewoźnika. Wygoda dla mieszkańców Wrocławia najważniejsza, nawet kosztem mieszkańców innych rejonów Dolnego Śląska, którym zabiera się jedyny pociąg umożliwiający dojazd w rejon Kłodzka.

Zresztą widać po tym wyliczeniu w artykule, że znowu przybywa połączeń z/do Wrocławia, a co z pozostałymi liniami? Takie trasy jak podsudecka, Wałbrzych - Kłodzko czy Jelenia Góra - Węgliniec pewnie najchętniej by zaorali, bo 4 pary pociągów na dobę do żadna oferta."
Bardzo sensowny wpis! (Szkoda, że takich rzeczowych komentarzy jest na tym portalu tak mało w wątkach dolnośląskich). KD są spółką finansowaną z pieniędzy podatników, więc mamy prawo oczekiwać od niej pewnej misji społecznej, a więc zapewnienia komunikacji tam gdzie tej komunikacji brakuje. A nie konkurowania z prywatnymi przewoźnikami na najbardziej rentownych trasach, np. do Świdnicy czy Trzebnicy, gdzie busy jeżdżą co kilkanaście minut za 5 złotych. A my dofinansowujemy z naszych podatków nie tylko pociągi, ale też różnego rodzaju promocje, bo bilety na pociągi muszą być w takiej sytuacji prawie za darmo, żeby mieszkańcy w ogóle chcieli nimi jeździć. Przez to też jest mniej pieniędzy na kolej na innych trasach.

Ale co tam, słupki idą w górę, KD mają więcej pasażerów i większe zyski, więc dla prezesa KD i władz województwa wszystko jest OK. A że misja publiczna i w ogóle misja powołania KD (przypomnę, że ta spółka została powołana nie do wypracowywania zysków, ale przede wszystkim do reanimacji najmniej rentownych linii na Dolnym Śląsku) poszły gdzieś... Cóż, wcześniej była kolej dla kolejarzy, dziś mamy kolej dla polityków i prezesów. Czy kiedyś będzie u nas normalne i doczekamy się kolei dla pasażerów, tak jak jest np. w Czechach? Chciałbym żeby tak było.

Pozdrawiam
2015-12-09 14:14:58 Autor: asd
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pasażerom z tych nowo przejmowanych linii jak Żmigród czy Kudowa szybko przejdzie zachwyt nad cudowną spółeczką pana marszałka, jak po kilku darmowych jazdach Impulsami czy Linkami przyjdzie szara rzeczywistość, a więc charakterystyczne dla KD spóźnienia, odwołania pociągów czy tłok z pociągach (chciałbym zobaczyć np. Linka wracającego w niedzielny wieczór z Kudowy tuż przed Wrocławiem) . Pasażerowie z linii zgorzeleckiej czy jeleniogórskiej jakoś nie wypowiadają się dzisiaj w "ochach" i "achach" o KD. Co więcej, KD wchodzą również na połączenia międzynarodowe (Goerlitz, Dresden, Harrachow), a więc sława KD rozleje się po całej Europie Środkowej. Namiastkę tego już mamy na linii Szklarska Poręba - Harrachow.
2015-12-09 16:50:31 Autor: d3
---.146.13.104.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@pasazer1

"Nic oprócz pieniędzy nie stoi na przeszkodzie żeby pociągi między tymi miastami jeździły"

DRUT PRZESZKADZA - te szynobusy zakupiono aby reaktywować umierające szlaki aby realizować misję społeczną poprawiając dostępność komunikacyjną po dających miasteczek i wsi. Teraz te szynobusy śmigają linią zelektryfikowaną, KD jak sobie zelektryfikują dojazd do Jaworzyny z Dzierzoniowa to ja im nic nie powiem jak będą jeździć nawet impulsami teraz pieniądze idą nie tam gdzie powinny - nie według społecznych kryteriów.
2015-12-09 17:23:12 Autor: kolejofan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Przydałaby się jakaś specjalna oferta na połączenie Vogtlandbahn & KD Dresden - Jelenia Góra. Bilet Euro-Nysa niestety nie obowiązuje do samego Drezna. Z Drezna do Wrocławia ma być kilka interesujących ofert biletowych (w tym bilet jednorazowy za 79 zł), szkoda że nie pomyślano przy okazji o podobnych ofertach do Jeleniej Góry. Wprawdzie nie będzie tam bezpośrednich pociągów, ale też będą trzy połączenia na dobę z przesiadką w Goerlitz, całkiem dobrze skomunikowane. Te skomunikowane połączenia do Jeleniej Góry są nawet w tabelach na stronie Trillexu. Więc pewnie wielu Niemców i Polaków będzie chciało skorzystać. Jest dwóch tych samych przewoźników, więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zrobić podobne oferty biletowe. Wygląda na to, że te połączenia zrobiono na odwal się, a potem będzie zdziwienie że mało jest pasażerów w pociągach. Dlaczego w KD nie myślą? chyba że prawdą jest to co piszą niektórzy, że pępkiem dla KD jest Wrocław i E30, a reszta to na zasadzie "nie chcem, ale muszem", czyli tak jak się pracowało w PRL-u i tak samo funkcjonowała wtedy kolej.
2015-12-09 17:41:34 Autor: leviatan
---.242.219.50
Też uważam, że powinna być jakaś atrakcyjna oferta biletowa z Drezna do Jeleniej Góry. A najlepiej od razu do Szklarskiej Poręby. Rozreklamować połączenie Dresden - Goerlitz - Jelenia Góra (- Szklarska Poręba) w Niemczech razem z podaniem ceny biletu na całą trasę i hit murowany. Dobrze by było też dogadać się z jeleniogórskim PKS-em i stworzyć coś analogicznego do Karpacza, ale to już jest wyższa szkoła jazdy o którą nie podejrzewał bym KD & UMWD. Choć może te 18 pociągów do Goerlitz na coś się przyda, za kilka lat może nauczą się od Niemców jak to powinno wyglądać w cywilizowanym świecie.
2015-12-09 23:26:16 Autor: KrakusE30
---.centertel.pl
@marek w.:

Jasne, no, żeby takie problemy były w Małopolsce, gdzie linie kolejowe nie przechodzą przez Kraków... 4 pary u Was to i tak o 4 więcej niż u nas.
2015-12-09 23:44:53 Autor: marco polo
---.free.aero2.net.pl
W odpowiedzi na post kolejofan:
"Przydałaby się jakaś specjalna oferta na połączenie Vogtlandbahn & KD Dresden - Jelenia Góra. Bilet Euro-Nysa niestety nie obowiązuje do samego Drezna. Z Drezna do Wrocławia ma być kilka interesujących ofert biletowych (w tym bilet jednorazowy za 79 zł), szkoda że nie pomyślano przy okazji o podobnych ofertach do Jeleniej Góry. Wprawdzie nie będzie tam bezpośrednich pociągów, ale też będą trzy połączenia na dobę z przesiadką w Goerlitz, całkiem dobrze skomunikowane. Te skomunikowane połączenia do Jeleniej Góry są nawet w tabelach na stronie Trillexu. Więc pewnie wielu Niemców i Polaków będzie chciało skorzystać. Jest dwóch tych samych przewoźników, więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zrobić podobne oferty biletowe. Wygląda na to, że te połączenia zrobiono na odwal się, a potem będzie zdziwienie że mało jest pasażerów w pociągach. Dlaczego w KD nie myślą? chyba że prawdą jest to co piszą niektórzy, że pępkiem dla KD jest Wrocław i E30, a reszta to na zasadzie "nie chcem, ale muszem", czyli tak jak się pracowało w PRL-u i tak samo funkcjonowała wtedy kolej."
W KD chyba wreszcie zaczęli myśleć albo przeczytali komentarze na RK, bo w opublikowanej dzisiaj informacji pojawił się wariant "Promocji Drezdeńskiej" do Jeleniej Góry - cena biletu 64 zł w jedną stronę:

https://www.kolejedolnoslaskie.eu/pl/aktualno%C5%9Bci/grudniowe-zmiany-i-nowo%C5%9Bci-w-ofertach-kolei-dolno%C5%9Bl%C4%85skich.html

Z Euro-Nysą i tak wychodzi taniej (25 zł + 8,10 euro za odcinek Grosshartau - Dresden Hbf = ok. 60 zł; w dwie strony wyjdzie jeszcze taniej), ale plus dla KD za dobre chęci ;)
2015-12-10 00:00:43 Autor: neron
---
@ KrakusE30:

Linie kolejowe nie przechodzą przez Kraków? Och, jacy wy biedni w tym Krakowie. To pewnie i pociągów nie macie...
2015-12-10 01:14:58 Autor: Dedete
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post d3:
"@dróżnik
Zgadza się dobry przykład z tym Dzierżoniowem, Dzierżoniów, Bielawa połączenie z Wrocławiem zawsze miał najkrótszą trasą przez Piławę, Kobierzyce, Świdnica zaś przez Sobótkę Kobierzyce przy okazji obsługiwali wioski i małe miejscowości obecnie wszystko pchają przez Jaworzynę na dodatek chcieli by łącznicy w Jaworzynie, takie przejazdy przez Jaworzynę to czysta komercja powinny być bez dofinansowania, misja społeczna jest starymi najkrótszymi trasami i nimi powinni jeździć, po remoncie czas przejazdu będzie podobny."
No zwłaszcza 285-tka miała by sens. Dodatkowo gdyby sensownie wydłużyć pociągi do Jelcza (ale przez Wr. Sołtysowice) to dodatkowo mogła by to się stać prawdziwa kolej miejska - większy sens dopłacania miasta KD i PR za uznawanie biletów miejskich (nawiasem pisząc jazda do Wrocka od str. Wojnowa rano to koszmar - reaktywacja linii 292)

Ale kto by tam się zastanawiał.....nie da się.
2015-12-10 08:46:44 Autor: mysz.1974
---.dip0.t-ipconnect.de
Wrocław – Strzelin – Kłodzko – Kudowa-Zdrój (D9), na którym pojawi się jedna para połączeń w dni robocze i dwie pary w soboty i niedziele,

Wstydzili by się. To ma być dobra wiadomość?
2015-12-10 09:53:59 Autor: stary kolejarz
---.static.ip.netia.com.pl
Drezno Drezno!! a co z Berlinem z Wroclawia??
2015-12-10 11:14:45 Autor: noel
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Drezna, Berliny marzą się KD. A gdzie linia Kamienna Góra - Lubawka? Prędkość tam cały czas jest dobra, szynobusy też już są. Wystarczyłby jeden szynobus na połączenie Sędzisław - Lubawka w takcie 2h skomunikowany z pociągami do Jeleniej Góry i Wrocławia w Sędzisławiu. Spróbujcie dojechać PKS-em do Wrocławia czy Jeleniej Góry - zostało kilka ogryzków dziennie na krzyż z Kamiennej Góry, a z Lubawki nie ma nic! Zamiast zająć się na poważnie koleją KD wolą mamić dolnoślązaków drogimi pociągami do Drezna i Berlina, które wożą powietrze do Niemiec a na szynobusach organizują kolejkę turystyczną pod drutem dla mieszkańców Wrocławia. Wstyd!
2015-12-10 12:20:54 Autor: trainer
---.free.aero2.net.pl
@Dedete

Ja tu sensu nie widzę. Mnóstwo pieniędzy wywalone na remont, a pociąg za grosz nie będzie konkurencyjny z autobusami czy pociągiem przez Jaworzynę ze Świdnicy. Lepiej za te pieniądze uruchomić pociągi na liniach bardziej potrzebnych mieszkańcom, np. tak jak pisze poprzednik do Kamiennej Góry i Lubawki, do Bogatyni, Lubina, czy wyremontować Karpacz, Stronie Śląskie i Lwówek. Tam nakłady będą dużo mniejsze a korzyść społeczna o wiele większa. Rozumiem, że mikole najbardziej kochają swoją własną linię ale warto spojrzeć trochę szerzej na kolej.
2015-12-12 16:36:17 Autor: Fan Umysłowy
---.eaw.com.pl
Wszyscy tak płaczą nad zlikwidowaniem jednego kursu Wałbrzych-Kłodzko i uruchomieniu Wrocław-Kudowa, a jadąc kilkakrotnie na Wałbrzych - Kłodzko, widziałem, że w szynobusie nie było więcej niż 10 osób. Z powrotem było to samo. Uważam, że mimo wszystko pociąg Wrocław-Kudowa jest dobrym pomysłem, a przekonanie o upodobaniu do kolei wałbrzyszan czy noworudzian mających potrzebę dojechać w weekend do Kotliny jest czystym mitem.
2015-12-12 16:49:22 Autor: mieszkaniecc
---.124.35.172
@ Fan umysłowy:

No tak, parę razy jechałeś i już wszystko wiesz. A ja jeżdżę tymi pociągami prawie co tydzień i powiem ci, że poza sezonem faktycznie zdarza się czasem około 10 osób na pociąg, ale w wakacje jeździł on prawie zawsze pełny. Z powrotem o jakim konkretnie kursie piszesz? Likwidowanie potrzebnego szynobusu jeżdżącego po linii spalinowej i dawanie go na trasę w 90% pod drutem, bo wrocławianom ciężko przenieść cztery litery z EZT-a do szynobusu w Kłodzku jest idiotyzmem, na który stać chyba tylko KD, znane z dbania przede wszystkim o potrzeby mieszkańców Wrocławia i olewania potrzeb mieszkańców innych miejscowości na Dolnym Śląsku. W takim razie przenieśmy wszystkie szynobusy z lokalnych linii na zelektryfikowane magistralne i frekwencja jeszcze bardziej się poprawi.
2015-12-12 17:30:00 Autor: Fan Umysłowy
---.eaw.com.pl
Ten kurs nie będzie tylko udogodnieniem dla Wrocławian, ale przede wszystkim dla mieszkańców i jadących na kurację do Polanicy, Dusznik czy Kudowy. Myślisz, że dla ludzi jadących kawał drogi przesiadanie się z tobołami na stacji Kłodzko Główne, to przyjemna sprawa? Nie popadajmy w skrajności, że tą relacją będą jeździć tylko mieszkańcy Wrocławia. Druga sprawa jest taka, że pociąg KD jest realną konkurencją dla PKS, bo trasę Wrocław - Kudowa pokona w 2 godz. 40 min, a autobus w 3 godziny.
2015-12-12 20:56:17 Autor: artur.z
---
Właśnie: udogodnieniem. A mieszkańcy Wałbrzycha, Nowej Rudy i innych okolicznych miast tracą jedyne połączenie na Ziemię Kłodzką. Bo hrabiom z Wrocławia nie chce się przejść z jednego pociągu do drugiego stojącego na tym samym peronie. Co to za turyści, co nie potrafią przejść z jednego pociągu do drugiego? Chyba tacy upośledzeni z Wrocławia. To ty popadasz w skrajność, bo postulujesz żeby zabierano innym pociągi żeby baronowie z Wrocławia mogli przewieźć swoje d..py wygodnie do Kudowy. Nie kompromituj się takimi argumentami.
2015-12-13 11:18:57 Autor: Fan Umysłowy
---.eaw.com.pl
2015-12-13 11:41:30 Autor: artur.z
---
2015-12-13 12:08:47 Autor: Fan Umysłowy
---.eaw.com.pl
2015-12-13 21:42:07 Autor: Lubuski77
---.google.com
To się nazywa promocja z Görlitz do Wrocławia za DARMO!!!!!!! Wystarczy mówić po angielsku i niemiecku lub w innym języku i mieć Kartę zamiast kasy i już konduktor z KD ma zonka i mówi plis łejt i jest ok HA HA HA .ZAPRASZAMY !!!!!
2015-12-14 10:53:22 Autor: kamilo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Lubuski77:

Promocja za nasze pieniądze.
Rozkład jazdy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony