Partnerzy serwisu:

Koleje Dolnośląskie jednak z unijnym dofinansowaniem na rozbudowę bazy?

Michał Szymajda 19.08.2020 14

Koleje Dolnośląskie jednak z unijnym dofinansowaniem na rozbudowę bazy?
Istniejąca baza KD w LegnicyFot. ms, rynek-kolejowy
Koleje Dolnośląskie mają szansę na pozyskanie ponad 30 mln złotych unijnego dofinansowania na rozbudowę swojego zaplecza technicznego. Spółka złożyła wniosek o dofinansowanie tego mocno opóźnionego w stosunku do pierwotnych planów projektu.
Koleje Dolnośląskie przeznaczą na inwestycję prawie 14 mln złotych środków własnych, a dofinansowanie ma wynieść niemal 31 mln złotych. Przy kwocie wydatków kwalifikowanych na poziomie blisko 36,5 mln złotych oznacza to wsparcie ze środków wspólnotowych na poziomie 85%. Środki zewnętrzne na realizację projektu mają pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020.

– Rozbudowując legnicką bazę serwisową chcemy w przyszłości samodzielnie wykonywać naprawy i przeglądy okresowe pociągów do poziomu P4. Dzięki temu zaoszczędzimy na serwisowaniu pojazdów kupionych kilka lat temu – powiedział Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich, który przypomniał, że spółka kupiła właśnie nowe elektryczne pociągi Elf2 i zamierza nabyć kolejne spalinowe i hybrydowe.

Hala główna ma posiadać cztery tory serwisowe o długości 120 metrów, z których jeden będzie dedykowany na całoroczną, nowoczesną myjnię automatyczną. Koleje Dolnośląskie chcą wyposażyć się również w m.in. tokarkę podtorową, instalację do opróżniania nieczystości oraz nową stację paliw.

Koleje Dolnośląskie oczekują zakończenia prac projektowych przez wykonawcę do 31 grudnia 2020 r. Rozpoczęcie budowy zaplecza jest planowane na trzeci kwartał 2021 roku, natomiast uruchomienie nowego, w pełni funkcjonalnego kompleksu serwisowo-remontowego może nastąpić w pierwszym kwartale 2023 roku.

Co istotne, gdyby Koleje Dolnośląskie nie zerwały umowy z poprzednio wyłonionym wykonawcą, nowa hala KD byłaby gotowa z końcem 2019 roku. Pięciomiesięczne opóźnienie projektu dla zarządu Kolei Dolnośląskich stało się powodem, dla którego miała być zagrożona unijna dotacja. Ta sama, po którą Koleje Dolnośląskie chcą sięgnąć teraz. Wówczas umowa z Pre-Fabrykatem opiewała jednak na kwotę odpowiednio 12,2 i 7 mln zł zgodnie z formułą „zaprojektuj i wybuduj”, dotyczyła jednak głównie budowy myjni i remontu zaplecza obsługowego. Obecnie planowana inwestycja jest jednak sporo większa.
PARTNERZY DZIAŁU




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony