Partnerzy serwisu:

Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów

Martyn Janduła 21.10.2016 694

arrow
arrow
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Wagon typu Bdpee fot. Škoda
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Koleje czeskie odebrały ostatni z 62 zmodernizowanych wagonów
Ostatni zmodernizowany wagon typu Bdpee dla pociągów ekspresowych i EuroCity właśnie dotarł do Kolei Czeskich. 62 wagony wyremontowała Škoda Transportation. Spotkać je będzie można na trasach europejskich m.in. z Pragi do Brna, Bratysławy i Budapesztu.
O zwiększenie komfortu swoich podróżnych zadbały Koleje Czeskie, które zdecydowały się zmodernizować 62 wagony pasażerskie drugiej klasy typu Bdpee. Pojazdy zostały wyprodukowane w Morawsko-Śląskiej Vagónce w Studence w latach 1991 i 1992. Zadania podjęła się Škoda Transportation.

Wyremontowane wagony obsługiwać będą połączenia EuroCity z Pragi do Brna, Bratysławy i Budapesztu. Z kolei od grudnia spotkać będzie je można na krajowych trasach w pociągach ekspresowych z Pragi do Tabora, Czeskich Budziejowic i jako pociągi pospieszne z Pragi do Pardubic i Ołomuńca, do Prerova czy Otrokovic.

Wagony zyskały zupełnie nowe wnętrze. Do tego są w pełni klimatyzowane i wyposażone w nowoczesny system informacji audiowizualnej. Pasażerowie powinni docenić nowe fotele, które zyskały nową tapicerkę, składane stoliki i stoły ze składanymi skrzydełkami po bokach i gniazda elektryczne 230 V do zasilania małych urządzeń elektronicznych. Każdy wagon wyposażony jest w parę toalet z zamkniętym obiegiem. Dodatkowo przewidziano także miejsce – w postaci haków – dla 5 rowerów oraz dużą przestrzeń dla wielkogabarytowych bagaży. Drzwi wyposażono w siłowniki elektryczne lub układ pneumatyczno-hydrauliczny, dzięki czemu pojawi się możliwość ich obsługi za pomocą przycisków.

Maksymalna prędkość wagonów osobowych po modernizacji wzrośnie z 120 do 160 km/h. Są one specjalnie przeprojektowane, by spełniały standardy pod względem usług typu ekspres na liniach krajowych i międzynarodowych. W pierwszej połowie 2017 roku wagony mają być wyposażone także w Wi-Fi.

Jak informują Koleje Czeskie, przewoźnik planuje dokonać zmian w nowym rozkładzie jazdy na linii z Pragi przez Ołomuniec, Przerów, Uherské Hradiště do Luhaczowic, tak by po tej trasie całkowicie zastąpić starsze wagony, które posiadają jeszcze siedzenia ze sztucznej skóry – zmodernizowanymi typu Bdpee.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony