Koleje Czeskie na razie nie kupią 60 spalinowych pojazdów. Oferty złożyła Pesa, Newag i CAF
Michał Szymajda ⚫ 21.07.2020 ⚫
6,5k

Link z Pesy w barwach CD z Zliniefot. M. Szymajda
České dráhy unieważniły przetarg na 60 spalinowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych. Przyczyną niewyłonienia oferty była, zdaniem Čd, wysoka cena, jaką za pojazdy chcieli producenci.
– Trzy oferty jakie otrzymaliśmy, przekroczyły kosztorys, który mieliśmy przygotowany dla tego zadania – poinformowały na łamach portalu zdopravy.cz České dráhy.
Na zakup aż 60 dwuczłonowych zespołów trakcyjnych o pojemności 120 pasażerów (na miejscach siedzących) państwowy operator chciał przeznaczyć 5,1 miliarda koron, czyli, w przybliżeniu wycenił każdą sztukę na 14,2 miliona złotych. Tymczasem zarówno polski Newag, jak i Pesa, a także hiszpański CAF, przedstawiły droższe oferty. Na jaką kwotę? O tym Koleje Czeskie nie informują.
Przetarg na zakup spalinowych klimatyzowanych pojazdów, mogących poruszać się w trakcji potrójnej i z ETCS, został ogłoszony w 2018 roku. To, że nie znalazł pozytywnego zakończenia powoduje w Czechach pewną konsternację. Także, dlatego, że inny konkurs ofert na 10 podobnych jednostek dla linii Praga – Kladno nie zakończył się sukcesem. Tam ofertę złożył wyłącznie Newag, ale Čd również w tym wypadku nie zdecydowały się na podpisanie umowy.
Ostatni duży zakup spalinowych dwuczłonowych pojazdów České dráhy zrealizowały w latach 2011-2012. Wówczas na czeskie tory trafiło 31 Linków z Pesy. Wkrótce dowiemy się, czy przetarg na 60 pojazdów zostanie ponowiony.
Na zakup aż 60 dwuczłonowych zespołów trakcyjnych o pojemności 120 pasażerów (na miejscach siedzących) państwowy operator chciał przeznaczyć 5,1 miliarda koron, czyli, w przybliżeniu wycenił każdą sztukę na 14,2 miliona złotych. Tymczasem zarówno polski Newag, jak i Pesa, a także hiszpański CAF, przedstawiły droższe oferty. Na jaką kwotę? O tym Koleje Czeskie nie informują.
Przetarg na zakup spalinowych klimatyzowanych pojazdów, mogących poruszać się w trakcji potrójnej i z ETCS, został ogłoszony w 2018 roku. To, że nie znalazł pozytywnego zakończenia powoduje w Czechach pewną konsternację. Także, dlatego, że inny konkurs ofert na 10 podobnych jednostek dla linii Praga – Kladno nie zakończył się sukcesem. Tam ofertę złożył wyłącznie Newag, ale Čd również w tym wypadku nie zdecydowały się na podpisanie umowy.
Ostatni duży zakup spalinowych dwuczłonowych pojazdów České dráhy zrealizowały w latach 2011-2012. Wówczas na czeskie tory trafiło 31 Linków z Pesy. Wkrótce dowiemy się, czy przetarg na 60 pojazdów zostanie ponowiony.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |