Partnerzy serwisu:

Koleje Czeskie kupują siedem Railjetów Siemensa

lp, Rynek Kolejowy 23.08.2012 174

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2012-08-23 11:15:36 Autor: Gliwiczanin
---.gl.digi.pl
i nasuwa sie jedna mysl Czy railjet-y nie byly by unas lepsze niz te pendolino bez wychylnego pudla
2012-08-23 11:21:08 Autor: Stalowowolanin
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie jechałem ETR 600, ale RJ to najlepszy pociąg, jakim jechałem. Pod względem komfortu i designu bije na głowę wszelkie pociągi dużych prędkości. To zbyt piękne by było prawdziwe, żeby takie jeździły u nas :/
2012-08-23 11:22:53 Autor: Maciek
---.50.108.98
Wychodzi o połowę taniej od Pendolinków.
2012-08-23 11:30:55 Autor: Gliwiczanin
---.gl.digi.pl
to ze taniej to raz a dwa mamy juz lokomotywy siemensa railjety w ic tez by bylo fajnie jak by taki chrobry krakus gornik panorama itd podjechal Mysle ze pendolino ktore ma unas jezdzic max 200 km/h a railjet ktory tez by jechal 200km/h wole railjeta
2012-08-23 11:49:25 Autor: Euro2222
---.core.lanet.net.pl
I dalej jedna śpiewka... A jechałem tym i tym i te całe railjety wcale takie dobre nie są - po podróży 8 godzinnej tym pociągiem miałem dość...
2012-08-23 11:56:57 Autor: Denix
---.play-internet.pl
piękny tabor i bardziej SENSOWNY niż jakieś Pendolino, a raczej \"kastrat\" bez wychylnego pudła
2012-08-23 12:35:15 Autor: Goofy
---.internetdsl.tpnet.pl
Prawda jest taka, że te Railjety bardzo fajnie by się wkomponowały w obecną infrę. Loki już u nas śmigają, tylko wagony sterownicze trzeba by dopuścić. 200 km\\\\h pojedzie, więc byłoby i szybko, i komfortowo i dużo taniej od Pendopodobnych. Nie wspominając o tym, że RJ pozwoliły by na prowadzenie ciekawych relacji międzynarodowych... No ale co, kto woli...
2012-08-23 13:51:34 Autor: ja
---.adsl.inetia.pl
Nie zbyt ładne to malowanie czeskich RJ...
2012-08-23 15:13:59 Autor: bad worm
---.255.37.129
Lokomotyw nie mamy bo posiadane Siemensy praktycznie na styk wystarczaja do obslugi pociagow miedzynarodowych: ostatnio nawet doszlo do sytuacji, ze niektore BWE jezdzily miedzy Warszawa a Poznaniem z dziewiatkmi a tylko pomiedzy Berlinem a Poznaniem prowadzil je Siemens. Husarze przy naszym systemie zasilania nie pojada szybciej niz 200km/h a ETR610 moze pojechac 230km/h. Poza tym niektorzy tutaj zapominaja, ze podana w artykule cena jest za same wagony - za ES64U4 trzeba by dodatkowo zaplacic 10mln Euro. Co do komfortu jazdy to sie nie wypowiadam bo nie wiem czy nasze Pendolino beda mialy takie same pudla jak wloskie i szwajcarskie, ktore z racji tilta sa chyba nieco wezsze przez co jest ciasniej w przejsciu miedzy rzedami foteli. Oba typy taboru maja swoje wady i zalety.
2012-08-23 21:32:57 Autor: Edward G.
---.tktelekom.pl
@ Euro2222 : Nie ma takiego pociągu w którym po 8 godz. jazdy nie odczuwa się zmęczenia.
2012-08-23 23:31:53 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No i to jest pociąg, a nie jakieś tramwaje!

:-)

...i jaki tani!!! Cegielski by zrobił jeszcze taniej!
2012-08-24 00:43:16 Autor:
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
YYY tam, Newagowe tramwaje są lepsze ,
a i czy , sprawa sie oprze o czeske KIO ?
2012-08-24 10:35:31 Autor: Goofy
---.internetdsl.tpnet.pl
@bad worm - zapominasz, że ten skład, dzięki standardowemu kablowi sterowania, może współpracować z większością nowoczesnych lokomotyw - możesz więc wynająć choćby Traxxa i po problemie... więc, de facto, twój wydumany problem \\\\\\\"kupna\\\\\\\" loków odpada...
Do Pseudolino raczej nic nie wynajmiesz, bo i na półsprzęgu za szybko jechać się nie da...

A to, że PIC ma problem z obsługą pociągów Husarzami, świadczy tylko o PICu i ich sposobie myślenia... z resztą postawienie na Pendo, to kolejny argument przeciwko nim... Tym bardziej pitolenie, że \\\"z powodu tilta jest węższe przejście\\\" jest także przykładem jak pokrętną logikę prezentują fanboye tych składów - czyli lepiej kupić nowy pociąg, wykastrowany ze swojej największej zalety tilta, tylko po to aby uzyskać marne kilka cm... a to, że bez tilta pojedziesz dłużej - kij, ważne, że \\\"przejście między fotelami będzie szersze\\\"...
2012-08-24 14:13:04 Autor: straphan
---.156.210.141
Jesli chodzi o ceny Railjetow dla CD i Pendolino dla PKP to porownanie jest IMHO nietrafione. Umowa warta 665 mln Euro zawarta miedzy PKP a Alstomem obejmuje kupno taboru, budowe zaplecza technicznego i utrzymanie przez 17 lat. Umowa miedzy CD a Siemensem obejmuje wylacznie kupno taboru.

Mozemy sie oczywiscie spierac, czy Railjety mozna by bylo w Polsce eksploatowac wykorzystujac istniejace zaplecza techniczne, ale to juz inna bajka.
2012-08-24 17:34:30 Autor: badworm
---.adsl.inetia.pl
@Goofy: jakby nie było lokomotyw nie ma i różnica czy je wynająć czy kupić jest nieduża. Traxxów w wersji na 200km/h póki co nie ma więc jeśli nie Taurus to tylko Vectron albo Skoda wchodzi w grę - wybór nie jest wielki. Co do Husarzy - 6 sztuk ma non-stop zajęcie z pociągami międzynarodowymi z tym, że chyba nie wszystkie 10 może wjechać do Niemiec ze względu na systemy zabezpieczeń. Maszyny wypadają ze względu na przeglądy, usterki, kolizje z samochodami (niestety...), za jakiś czas pewnie każda po kolei będzie odstawiana na jakiś czas na montaż ETCS. Nawet jeśli dochodzi do takiej sytuacji jak ostatnio, że Husarz jedzie z BWE tylko na odcinku Poznań-Berlin to opóźnienie z tego tytułu wyniesie raptem kilka minut a te pociągi nierzadko już na granicy mają po kilkadziesiąt minut opóźnienia. Gdzie ja napisałem, że Pendolino bez tilta jest lepsze bo ma szersze przejście? Stwierdziłem tylko, że szwajcarskie i włoskie ETR610 mają nieco węższe przejście i chyba wynika to z zawężenia pudła w związku z koniecznością zachowania skrajni przy tilcie. New Pendolino bez tilta jeszcze nie miałem okazji jechać. Co do prędkości - po przebiciu przechyłek różnica tilt-nietilt na E65 byłaby nieduża - po szczegóły odsyłam do stosownego wątku na forum SSC. Gdybym miał się kierować komfortem jazdy przy wyborze składów zespolonych dla Intercity to powstało by skrzyżowanie szwajcarskiego Pendolino (seria RABDe 500) z duńskim \"gumowym nosem\" w wersji spalinowej (seria IC3). Nic ich nie przebije.
2012-08-25 21:37:55 Autor: MichałM
---.via.zamek.net.pl
Z tym brakiem lokomotyw to chyba jest coś na rzeczy bo w piątek widziałem jak Ondraszka ciągnęła \"siódemka\" i to nie pierwszy raz.

Może w przyszłości czeski RailJet zastąpi skład EC Praha.
2012-08-25 21:40:51 Autor: Smystrzak
---.dynamic.gprs.plus.pl
@straphan
Rzeczywiście nietrafione. RailJet na 446 miejsc siedzących, a Pendolino 402. Jakby nie było 10% mniej bez klasy business. Poza tym umowa na pendolino nie obejmuje stawki od km - kolejne 2 euro za km.
2012-08-27 21:23:32 Autor: mikolaj
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
brawo, już wielokrotnie na forum wychwalałem Railjety są najlepszym rozwiązaniem dla linii do 200km/h. Niestety nie w Polsce ale co tam będę z Wiednia jeżdził do Ostrawy RJ a potem EZTem do Krakowa 6 godzin wkońcu jade na wschód.....
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony