Partnerzy serwisu:

Koleje Czeskie kupują 10 spalinowych zespołów trakcyjnych

Martyn Janduła 30.08.2017 4,1k

Koleje Czeskie kupują 10 spalinowych zespołów trakcyjnych
fot. Martyn Janduła
Ruszył przetarg Kolei Czeskich na zakup 10 spalinowych zespołów trakcyjnych. Miałyby one obsługiwać trasę z Pragi do Kladna. Przewoźnik chce zaoferować pasażerom nie tylko wysoki komfort podróżowania, ale także nowe usługi na pokładzie, jak bezprzewodowy internet. Czy i tym razem na czeskich torach pojawią się kolejne Linki?
– Od kilku lat obserwujemy rosnące zainteresowanie transportem kolejowym. Tylko w tym roku przewoziliśmy 1,3 miliona pasażerów więcej niż w 2016 r. Najdynamiczniej rozwijają się połączenia dalekobieżne i podmiejskie Przykładem tego jest linia Praga – Kladno, która jest jedną z najbardziej ruchliwych, lecz niezelektryfikowanych tras w naszym kraju. Dlatego naturalnie zgodziliśmy się z tamtejszymi władzami regionalnymi, że trzeba kupić nowe pociągi do jego obsługi – zaznaczył Paweł Krtek, prezes Kolei Czeskich.

Koleje Czeskie chcą nabyć dziesięć nowoczesnych i niskopodłogowych składów wolnych od barier dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, ale także dla seniorów, matek z wózkami lub rodziców z małymi dziećmi. Pojazdy mają oferować wygodne tapicerowane fotele w pierwszej i drugiej klasie. W toaletach znajdą się przewijaki dla niemowląt. Uniwersalna przestrzeń z siedzeniami składanymi umożliwi łatwy transport wózków i rowerów. Oczywiście będzie też system informacji audiowizualnej. Pojawią się też ułatwienia dla osób niedowidzących.

– Nowoczesne jednostki zaoferują pasażerom na trasie Praga – Kladno nową jakość podróży i udogodnienia znane im z innych tras w Czechach. W pojazdach zamontowane mają być klimatyzacja czy gniazdka elektryczne 230 V do zasilania małych urządzeń, takich jak laptopy i telefony komórkowe. Przewoźnik zapewni też na pokładzie nowych pojazdów coraz bardziej oczekiwany bezprzewodowy dostęp do internetu – wymienia Mirosław Kupec, członek zarządu Kolei Czeskich.

Przewoźnik stawia wysokie wymagania co do parametrów technicznych nowych jednostek. By zapewnić dobrą dynamikę pojazdu, moc jednostkowa na masę ma wynosić co najmniej 8 kW/t. Maksymalna prędkość składów ma wynosić 120 km/h. Jednym z wymogów jest możliwość złączenia pociągów w trakcji wielokrotnej składającej się z trzech jednostek, co ma zapewnić przewóz co w efekcie ma dać 360 miejsc dla pasażerów. – Chcemy aby pociągi wyposażone były w nowoczesną technologię w postaci systemów GSM-R i ETCS poziomu 2. W związku z tym wymagamy także zamontowania hamulców magnetycznych, które mogą maksymalnie skrócić dystans niezbędny do zatrzymania pociągu w razie zagrożenia – podkreśla Mirosław Kupec, członek zarządu Kolei Czeskich.

Nowe jednostki obsługiwać będą przede wszystkim trasę z Pragi do Kladna. Przewoźnik zapowiada jednak, że pociągi pojawią się także na innych trasach, jak np. z Kladna do Rakovníka czy z Kladna do Kralup nad Wełtawą. W przyszłości, po zakończeniu planowanej modernizacji linii z Pragi do Kladna i jej elektryfikacji, nowe pociągi pojawią się na innych liniach w Regionie Środkowoczeskim.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony