Koleje Czeskie chcą uruchomić pociąg Praga – Kopenhaga
Michał Szymajda ⚫ 06.02.2023 ⚫
2,6k

W 2025 roku pojedziemy z Pragi do KopenhagiFot. NÖLB Mh, lic. CCA 3.0/Wikimedia Commons
České dráhy od 2025 roku chcą uruchamiać pociągi w relacji Praga – Kopenhaga. Za chwilę otrzymają pakiet nowych wagonów i lokomotywy, które będą mogły połączyć trzy państwa.
České dráhy od 2025 roku chcą uruchamiać pociągi w relacji Praga – Kopenhaga. Sprzyja temu zakup nowy wagonów (w liczbie 180 sztuk) i lokomotyw Vectron, które będą mogły kursować przez Niemcy nawet z prędkością 230 km/h. Z taką prędkością nowe pociągi mogłyby kursować między Berlinem a Hamburgiem, gdzie linia jest przygotowana właśnie do takich parametrów. Nieco wolniej, z prędkością 200 km/h, pojedziemy też na połowie trasy z Drezna do Berlina.
– Projekt Praga – Berlin – Hamburg – Kopenhaga powinien zostać uruchomiony do grudnia 2025 roku. Celem całego projektu jest bezpośrednie i wygodne połączenie ważnych europejskich miast i metropolii. Warunkiem sukcesu jest przede wszystkim wystarczająca przepustowość infrastruktury na całej rozpatrywanej trasie – powiedział w rozmowie z czeskim portalem zdopravy.cz Petr Šťáhlavský, rzecznik prasowy České drah. Chodzi o to, by przy starcie połączenia wykorzystać maksymalne parametry całej trasy, aby tym samym szybko zachęcić do połączenia pasażerów.
Pociąg z Pragi do Kopenhagi jeździł. Teraz dojeżdża pod duńską granicę
Wejście Kolei Czeskich na tę linie nie będzie rewolucją na niemieckich torach. Wiele lat temu Czesi uruchamiali już ten pociąg, kursował on jednak nocą. Obecnie między Pragą a Berlinem kursuje sześć bezpośrednich pociągów, z których cztery jadą dalej do Hamburga, a jeden kursuje do Flensburga, zlokalizowanego zaledwie kilka kilometrów od duńskiej granicy. Połączenie realizowane jest w ścisłej współpracy z Kolejami Niemieckimi, przy wykorzystaniu czeskich wagonów (z jednym wyjątkiem połączenia Hungaria z Budapesztu do Hamburga, gdzie jeżdżą wagony węgierskie) i wielosystemowej lokomotywy Vectron, należącej do Kolei Czeskich.
Jak zaznacza portal zdopravy, pociągi międzynarodowe na korytarzu Praga – Kopenhaga, podobnie jak na dziewięciu innych korytarzach, mogą liczyć na wsparcie Komisji Europejskiej, lecz na razie nie wiadomo, o jakim wsparciu mowa.
Powstaje podwodny tunel dla pociągów z Niemiec do Danii
W 2029 roku Niemcy i Danię ma połączyć tunel drogowy i kolejowy, który już jest budowany. Wówczas podróż między Berlinem a Kopenhagą może skrócić się nawet o 2 godziny i rzeczywiście może stanowić konkurencję dla połączeń lotniczych. Przejazd pociągiem między Pragą a Kopenhagą mógłby wówczas trwać niewiele ponad 8 godzin.
– Projekt Praga – Berlin – Hamburg – Kopenhaga powinien zostać uruchomiony do grudnia 2025 roku. Celem całego projektu jest bezpośrednie i wygodne połączenie ważnych europejskich miast i metropolii. Warunkiem sukcesu jest przede wszystkim wystarczająca przepustowość infrastruktury na całej rozpatrywanej trasie – powiedział w rozmowie z czeskim portalem zdopravy.cz Petr Šťáhlavský, rzecznik prasowy České drah. Chodzi o to, by przy starcie połączenia wykorzystać maksymalne parametry całej trasy, aby tym samym szybko zachęcić do połączenia pasażerów.
Pociąg z Pragi do Kopenhagi jeździł. Teraz dojeżdża pod duńską granicę
Wejście Kolei Czeskich na tę linie nie będzie rewolucją na niemieckich torach. Wiele lat temu Czesi uruchamiali już ten pociąg, kursował on jednak nocą. Obecnie między Pragą a Berlinem kursuje sześć bezpośrednich pociągów, z których cztery jadą dalej do Hamburga, a jeden kursuje do Flensburga, zlokalizowanego zaledwie kilka kilometrów od duńskiej granicy. Połączenie realizowane jest w ścisłej współpracy z Kolejami Niemieckimi, przy wykorzystaniu czeskich wagonów (z jednym wyjątkiem połączenia Hungaria z Budapesztu do Hamburga, gdzie jeżdżą wagony węgierskie) i wielosystemowej lokomotywy Vectron, należącej do Kolei Czeskich.
Jak zaznacza portal zdopravy, pociągi międzynarodowe na korytarzu Praga – Kopenhaga, podobnie jak na dziewięciu innych korytarzach, mogą liczyć na wsparcie Komisji Europejskiej, lecz na razie nie wiadomo, o jakim wsparciu mowa.
Powstaje podwodny tunel dla pociągów z Niemiec do Danii
W 2029 roku Niemcy i Danię ma połączyć tunel drogowy i kolejowy, który już jest budowany. Wówczas podróż między Berlinem a Kopenhagą może skrócić się nawet o 2 godziny i rzeczywiście może stanowić konkurencję dla połączeń lotniczych. Przejazd pociągiem między Pragą a Kopenhagą mógłby wówczas trwać niewiele ponad 8 godzin.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |