Koleje Austriackie pokazały wnętrza nowych Railjetów. Wracają przedziały [grafiki]
Michał Szymajda ⚫ 18.06.2020 ⚫
7,2k


![Koleje Austriackie pokazały wnętrza nowych Railjetów. Wracają przedziały [grafiki] Koleje Austriackie pokazały wnętrza nowych Railjetów. Wracają przedziały [grafiki]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200618130932s3.jpg_60-60.jpg)
![Koleje Austriackie pokazały wnętrza nowych Railjetów. Wracają przedziały [grafiki] Koleje Austriackie pokazały wnętrza nowych Railjetów. Wracają przedziały [grafiki]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200618130939s1.jpg_60-60.jpg)
![Koleje Austriackie pokazały wnętrza nowych Railjetów. Wracają przedziały [grafiki] Koleje Austriackie pokazały wnętrza nowych Railjetów. Wracają przedziały [grafiki]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200618130939s2.jpg_60-60.jpg)
![Koleje Austriackie pokazały wnętrza nowych Railjetów. Wracają przedziały [grafiki] Koleje Austriackie pokazały wnętrza nowych Railjetów. Wracają przedziały [grafiki]](https://www.rynek-kolejowy.pl/img/20200618130940s4.jpg_60-60.jpg)
Koleje Austriackie pokazały wnętrza nowych pociągów Railjet, które zamówiły w Siemensie. Do ich zaprojektowania zatrudniono studio designerskie, które wzięło pod uwagę wnioski i doświadczenia pasażerów. Efekt jest świetny.
ÖBB zamówiły w Siemensie osiem zestawów Railjet nowego typu. Będą się dość mocno różnić zastosowanymi rozwiązaniami technicznymi. Najbardziej zauważalnym elementem będzie podłoga, która w siedmiu z dziewięciu wagonów (w nich znajdzie się przestrzeń dla niepełnosprawnych i 6 rowerów) znajdować się będzie na równi z peronem, podobnie jak w przypadku Stadlera Giruno. To wymusza inne projektowanie przestrzeni. Połączone ekipy Kolei Austriackich, Siemensa i biura designu PriestmanGoode postawiły sobie poprzeczkę wysoko.
Przedziały wracają do łask
Co ważne: część wagonów będzie posiadała klasyczne, lubiane w Austrii przedziały. Postawiono w nich na delikatnie dzielone kanapy, a półki bagażowe znajdują się nie przy ścianach, lecz przy oknie i drzwiach wejściowych do wagonu. O zajętości każdego z miejsc będzie informował niewielki wyświetlacz, również znajdujący się nad oknem. W przedziałach będzie znacznie większy niż dotąd stolik.
– Przedziały zapewnią pasażerom w większych grupach, a także podróżującym z dziećmi, czy businessmanom, więcej prywatności – napisało Obb. Badania wykazały, że pasażerowie lubią taką formę podróży.
Inna filozofia budowy siedzeń. Wracamy do tego, co dobre i sprawdzone
Bardzo silny nacisk położono na komfortowe siedzenia, które zostały zaprojektowane specjalnie dla nowych Railjetów. OBB słusznie zauważa, że to, czy wygodnie siedzimy podczas podróży, ma kluczowe znaczenie dla zadowolenia z podróży. W nowych Railjetach, także w przestrzeni bezprzedziałowej, nie będzie typowych siedzeń skorupowych, lub „lotniczych”. Siedzenia mają być duże, mają dawać możliwość ruchu i regulacji, a nie wymuszać określoną pozycję. Będą podświetlane, z podparciami, część będzie wyposażona w podnóżki. W pierwszej klasie siedzenia będą skórzane, a ściany – z prawdziwego drewna.
O takich udogodnieniach, jak ładowarki USB i gniazdka, wspominamy tylko z konieczności. Warto natomiast zwrócić uwagę na dopracowany w każdym szczególe system informacji pasażerskiej, który w możliwie kontrastowy sposób ma informować pasażerów o całej trasie podróży, bez szybkich zmian treści.
Na nowo zaprojektowano przestrzeń barową, w której znajdzie się 6 hokerów i 6 miejsc siedzących do spożywania ciepłych posiłków. Będzie też automat z przekąskami i np. słuchawkami czy innymi gadżetami podróżnymi.
W ruchu od 2023 roku
Pierwsze nowe Railjety będą gotowe na początku 2023 roku. Pojadą z Wiednia przez Przełęcz Brenner, do Włoch. Budowane są w wiedeńskim zakładzie Siemensa, z części, które w większości pochodzą z Austrii, czym chwali się ÖBB.
Przedziały wracają do łask
Co ważne: część wagonów będzie posiadała klasyczne, lubiane w Austrii przedziały. Postawiono w nich na delikatnie dzielone kanapy, a półki bagażowe znajdują się nie przy ścianach, lecz przy oknie i drzwiach wejściowych do wagonu. O zajętości każdego z miejsc będzie informował niewielki wyświetlacz, również znajdujący się nad oknem. W przedziałach będzie znacznie większy niż dotąd stolik.
– Przedziały zapewnią pasażerom w większych grupach, a także podróżującym z dziećmi, czy businessmanom, więcej prywatności – napisało Obb. Badania wykazały, że pasażerowie lubią taką formę podróży.
Inna filozofia budowy siedzeń. Wracamy do tego, co dobre i sprawdzone
Bardzo silny nacisk położono na komfortowe siedzenia, które zostały zaprojektowane specjalnie dla nowych Railjetów. OBB słusznie zauważa, że to, czy wygodnie siedzimy podczas podróży, ma kluczowe znaczenie dla zadowolenia z podróży. W nowych Railjetach, także w przestrzeni bezprzedziałowej, nie będzie typowych siedzeń skorupowych, lub „lotniczych”. Siedzenia mają być duże, mają dawać możliwość ruchu i regulacji, a nie wymuszać określoną pozycję. Będą podświetlane, z podparciami, część będzie wyposażona w podnóżki. W pierwszej klasie siedzenia będą skórzane, a ściany – z prawdziwego drewna.
O takich udogodnieniach, jak ładowarki USB i gniazdka, wspominamy tylko z konieczności. Warto natomiast zwrócić uwagę na dopracowany w każdym szczególe system informacji pasażerskiej, który w możliwie kontrastowy sposób ma informować pasażerów o całej trasie podróży, bez szybkich zmian treści.
Na nowo zaprojektowano przestrzeń barową, w której znajdzie się 6 hokerów i 6 miejsc siedzących do spożywania ciepłych posiłków. Będzie też automat z przekąskami i np. słuchawkami czy innymi gadżetami podróżnymi.
W ruchu od 2023 roku
Pierwsze nowe Railjety będą gotowe na początku 2023 roku. Pojadą z Wiednia przez Przełęcz Brenner, do Włoch. Budowane są w wiedeńskim zakładzie Siemensa, z części, które w większości pochodzą z Austrii, czym chwali się ÖBB.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |