Koleje Austriackie otrzymają trzydzieste Desiro
Witold Urbanowicz ⚫ 21.09.2016 ⚫
234










Podczas targów Innotrans Siemens przekazał uroczyście Innotrans Kolejom Austriackim OBB trzydziesty pociąg ze stu zamówionych przez spółkę. Dostawy składów przeznaczonych zarówno dla ruchu regionalnego, jak i miejskiego rozpoczęły się pod koniec 2015 r. i potrwają jeszcze półtora roku.
Kontrakt na dostawę ezt-ów dla OBB ma już długą historię. Siemens otrzymał zlecenie już w kwietniu 2010 r., ale dopiero w marcu 2013 r. zawarto kontrakt na dostawę stu pociągów Desiro ML. Zgodnie z nim 31 składów trafi do Wiednia i Dolnej Austrii, gdzie będą obsługiwać ruch podmiejski, natomiast pozostałe pociągi są przeznaczone do obsługi ruchu regionalnego Dolnej Austrii (35), Górnej Austrii (17) i Styrii (18). Wartość umowy sięga 550 mln euro.
Większość produkcji końcowej odbywa się w zakładach OBB w Austrii. Wózki dostarcza natomiast zakład Siemensa w Graz. - Dzisiaj pokazujemy trzydziesty pociąg ze stu, które z przyjemnością dostarczamy Kolejom Austriackim OBB. To bardzo udany projekt - komentuje Jochen Eickholt, szef działu Mobilność w Siemensie.
W miejskiej i podmiejskiej wersji Desiro przewidziano 244 miejsc siedzących, natomiast w pociągu regionalnym - 259 miejsc. Dużo uwagi poświęcono kwestii komfortu pasażerów. - Pociąg wyróżnia wnętrze. Mamy inne siedzenia i zupełnie inne podejście do przestrzeni pasażerskiej. To szerokie przejścia, szerokie drzwi, które wpływają na czas wymiany pasażerów - podkreśla Eickholt. Przewidziano regulowane siedzenia z podóżkami, gniazdka, stoliki. Pociąg podmiejski ma sześć par drzwi, natomiast regionalny - cztery.
Większość produkcji końcowej odbywa się w zakładach OBB w Austrii. Wózki dostarcza natomiast zakład Siemensa w Graz. - Dzisiaj pokazujemy trzydziesty pociąg ze stu, które z przyjemnością dostarczamy Kolejom Austriackim OBB. To bardzo udany projekt - komentuje Jochen Eickholt, szef działu Mobilność w Siemensie.
W miejskiej i podmiejskiej wersji Desiro przewidziano 244 miejsc siedzących, natomiast w pociągu regionalnym - 259 miejsc. Dużo uwagi poświęcono kwestii komfortu pasażerów. - Pociąg wyróżnia wnętrze. Mamy inne siedzenia i zupełnie inne podejście do przestrzeni pasażerskiej. To szerokie przejścia, szerokie drzwi, które wpływają na czas wymiany pasażerów - podkreśla Eickholt. Przewidziano regulowane siedzenia z podóżkami, gniazdka, stoliki. Pociąg podmiejski ma sześć par drzwi, natomiast regionalny - cztery.
Komentarze:
InnoTrans 2016

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |