Partnerzy serwisu:

Kolej w Radomiu jak komunikacja miejska? Zabraknie Radomia Wschód

Michał Szymajda 23.01.2018 42

Kolej w Radomiu jak komunikacja miejska? Zabraknie Radomia Wschód
Stacja RadomFot. PKP PLK
Poseł Andrzej Kosztowniak zapytał Ministerstwo Infrastruktury o to, czy istnieje szansa na powstanie drugiej w Radomiu węzłowej stacji Radom Wschód. Co odpowiedziało ministerstwo?
Poseł zauważa, ze w związku z przebudową układu torowego w Radomiu (związanego z przebudową stacji Radom), PKP PLK pozostawiły rezerwę terenu w miejscu gdzie linia w kierunku Warszawy (linia 8) i linia w kierunku Dęblina rozbiegają się. Miejsce gdzie mógłby powstać nowy przystanek znajduje się między torami linii 8 do Warszawy, układ torowy po modernizacji nie umożliwia zajazdu pod peron, który mógłby powstać, pociągów jadących z/do Dęblina.

– Przystanek Radom Wschodni mógłby mieć duże znaczenie w obsłudze śródmieścia, jako że jest położony na przedłużeniu ulicy Żeromskiego, głównej ulicy miasta – pisze do ministerstwa Andrzej Kosztowniak i pyta, czy taki przystanek (a nawet stacja, gdyby pociągi z Dęblina również mogły się tu zatrzymać) powstanie w ramach planowanej na najbliższe lata modernizacji linii 8.

Rezerwa terenu i... tyle

Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury odpowiada, że modernizacja odcinka Warka – Radom nie obejmuje budowy przystanku kolejowego Radom Dzierzków (Radom Wschodni) w miejscu rezerwy pod wiaduktem w ciągu ul. Żeromskiego. Również układ torowy w rejonie tego miejsca nie zostanie zmieniony.

– Ruch aglomeracyjny jest wpisany w stację Radom, która znajduje się w odległości około 1,5 km od proponowanej lokalizacji przystanku Radom Dzierzków i tam docelowo znajduje się punkt obsługi podróżnych i możliwość dogodnego skomunikowania pociągów z linii kolejowych nr 8 i 26. Przydzielenie podobnej funkcji dla przystanku Radom Dzierzków wymaga rozpatrzenia z punktu widzenia generowania ruchu aglomeracyjnego dla pociągów relacji Dęblin – Radom. Ponadto, dostosowanie układu torowego linii kolejowej nr 26 wymagałoby szczegółowej analizy istniejących uwarunkowań technicznych – poinformował minister.

Powstaną dwa inne przystanki


Brak realizacji wspomnianego przystanku lub stacji utrudni wpisanie w system transportu miejskiego pociągów Kolei Mazowieckich, mimo, ze w mieście, przy okazji modernizacji linii 8 powstaną dwa inne przystanki. Zlokalizowane będą w rejonie ul. Żółkiewskiego i ul. Kozienickiej.

– Budowa przystanków wynika z uzgodnień pomiędzy PKP PLK a prezydentem miasta z 2007 r., co znalazło potwierdzenie w zapisach decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego w ramach przygotowania projektu modernizacji linii nr 8 oraz przebudowy stacji Radom – pisze Andrzej Bittel.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony