Partnerzy serwisu:

Kolej w Bieszczadach

jar, Rynek Kolejowy 29.11.2013 387

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
Komentarze:
2013-11-29 09:27:51 Autor: Kolins
---.wejherowo.vectranet.pl
"...Układ linii, jaki odziedziczyliśmy po zaborach, a co za tym idzie dużą odległość i czas przejazdu." - ciekawe słowa. Kiedy te zabory się skończyły? Ominąłem jakąś lekcję historii? Nic się od tego czasu nie działo?
2013-11-29 09:49:11 Autor: Bardi78
---.internetdsl.tpnet.pl
Cytat:
..." Należy jednak pamiętać, że linia nr 107 to jedyna alternatywa w międzynarodowym ruchu kolejowym dla „Kryniczanki” która zdana jest na kaprysy płynących wzdłuż niej Białej i Popradu. Gdyby oprzeć całość przewozów ze Słowacją na niej, to w kryzysowych sytuacjach odcinamy się od świata na bardzo długi czas. A do wstrzymania ruchu na „Kryniczance” dochodziło chociażby w 2004 r. i 2010 r. Wtedy ta linia była zablokowana i jedyną możliwością jazdy z towarami na Słowację była przez Łupków. Dlatego choćby z tego powodu nie należy zapominać o tej drodze żelaznej."

Szanowny Panie ze Słowacją jest jeszcze połączenie przez Zwardoń i to nie wiem czy czasem nie więcej towarów tam jedzie ( węgla na pewno ) niż przez Muszynę...

Kończenie biegu pociągów dalekobieżnych w Zagórzu jest bez sensu-koniec biegu tylko w Ustrzykach lub w Krościenku+busy rozwożące nad Solinę i do Polańczyka z Uherc Mineralnych.

Moja wariacja na temat kolei w Bieszczadach to oprócz oczywiście kolei regionalnej do samego Krościenka a nawet przejścia granicznego z Ukrainą( nowoczesny ładny peron), to w przypadku linii do Łupkowa zrobić łącznice aby pociągi z Zagórza wjeżdżały do Łupkowa od strony Zachodniej a nie tak jak teraz od wschodu i dalej pociągnąć normalny tor do Wetliny wykorzystując stary zarośnięty szlak do Majdanu-a następnie dogadać się z właścicielami Koleji Bieszczadzkiej aby pozwoli ułożyć tor o dwóch szerokościach aby mogła jeździć kolej i wąskotorowa i normalnotorowa.
Oczywiście aby czasem jakiś racjonalizator w przyszłości nie mieszał coś z tym torem z ramienia rządu to Kolej Bieszczadzka musiała by otrzymać na papierze potężne gwarancje prawne i finansowe że na tym nie straci.
Pociągi dalekobieżne były by rozłączane w Zagórzu i jeden skład jechał do Krościenka a drugi do Wetliny.

Ruch regionalny to relacja Krościenko-Rzeszów przez Jasło ( oczywiście zdaje sobie sprawę że nikt by nie jechał z terenów bieszczad do Rzeszowa koleją ale po co dzielić relację na Krościenko-Jasło i Jasło -Rzeszów)
Druga relacja to Sanok-Dąbrówka (należało by dobudować tor postojowy dla szynobusów na stacji Dąbrówka i wtedy taki szynobus zaliczałby cały Sanok przez Łupków (wspomnianą łącznicą do Łupkowa wjazd od strony zachodniej)-w Łupkowie skomunikowanie z motorakiem ze Słowacji i dalej do Wetliny...

Zbyt piękne ale może kiedyś...
2013-11-29 10:48:33 Autor: toramir
---.krosno.vectranet.pl
Moim zdaniem, mogliby dobudować około 6 km torów od Uherc do Soliny i pociągi puszczać bezpośrednio do Soliny, a takie pociągi jak Warszawa - Solina lub Gliwice - Solina na pewno zyskałyby na popularności.
2013-11-29 10:54:23 Autor: d3
---.31.94.134.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No to Ukraińcy zarządzający naszymi przedwojennymi dyrekcjami Lwowską i Stanisławowską się śmieją, u nich pociągi kursują a nawet za czasów ZSRR jedną linię ta przez Stryj -Wołowiec przerobili na dwutorową.
2013-11-29 10:58:19 Autor: Bardi78
---.internetdsl.tpnet.pl
@toramir

heh dokładnie o tym samym myślałem ale już nie pisałem bo chyba za dużo tych wariacji-ale patrzyłem na mapie satelitarnej- jak najbardziej za Ustianową tor pod Solinę i z powrotem wlot przed obozem szybowcowym...:)
2013-11-29 10:58:34 Autor: Leniwiec
---.litnet.osi.pl
Linia przez Zwardoń ma bardzo krótkie stacje (co strasznie skraca pociągi) i kiepski profil, PKP CARGO wycofuje się z obsługi tej linii, do Żyliny będą jeździć przez Zebrzydowice, Czeski Cieszyn. realną alternatywą pozostanie tylko Łupków i Krynica.
2013-11-29 11:00:12 Autor: Gnowak
---.zetorzeszow.pl
Nie musiał kolega nic przegapić, lub nie wiele. Od czasów zaborów tak na prawdę to rozebrano drugi tor od obecnej granicy z Ukrainą do Łupkowa, a w latach 60-tych wybudowano łącznicę omijającą Jasło. I tyle....niestety
2013-11-29 11:39:50 Autor: Bardi78
---.internetdsl.tpnet.pl
@Leniwiec

Póki co to towary dalej ciągną przez Zwardoń i nie przesadzałbym z tymi krótkimi stacjami a bardziej z dużą ich ilością i stosunkowo dużym ruchem pasażerskim jak na jednotor.
Apropo to od kiedy Cargo kończy ze Zwardoniem i przenosi się całkowicie na Zebrzydowice?
2013-11-29 15:21:39 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
Krosno-Przybówka, 2 tory Rzeszów - Przybówka i po sprawie.
2013-11-29 22:01:04 Autor: Euro2222
---.free.aero2.net.pl
Oj panowie pomarzyć zawsze można ale... fakty są takie że ludzie nie jeżdżą do Soliny tylko do kurortu czyli Polańczyka a to jeszcze kawałek jest i pod górkę i to taką ze pewnie tylko zębatka by rade dała- a koszty budowy...ho ho pewnie tyle do autostrady na tym samym odcinku...
Pociągi normalnotorowe do Wetliny ciekawy pomysł ale czy wykonalny? Chyba nie za bardzo - przynajmniej w granicach rozsądku -bo nie sztuka wydać kilka mld. Zadam zasadnicze pytanie - dlaczego w Szwajcarii jest tyle wąskotorówek - tak dla jaj? I z Wetliną jest podobnie - taką linią można swobodnie manewrować ciasne łubi prawie uniemożliwiały by budowę normalnego toru , że nie wspomnie o pochyleniach. A i pozostaje jeszcze jeden problem...Bieszczadzki Park Narodowy - już teraz się czepiają ze lokomotywy kopcą a co by było w przypadku dużej lokomotywy, i ostatni aspekt - czy opłaca się budować linie dla kilku składów sezonowych
2013-11-30 10:48:03 Autor: sebek
---.182.75.72.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jak wygląda sytuacja z torami po stronie Ukrainy, żeby wróciły połączenia z Przemyśla do Zagórza p. Chyrów? Tam był dawniej normalny tor, przecież Solina jeżdziła regularnie.
2013-12-02 08:00:37 Autor: diablak
---.212.79.1
@Euro2222
Zgadzam się z Tobą w temacie opłacalności linii do Wetliny oraz walki z Parkiem Narodowym.
Dla kolei sezon to tylko ferie zimowe i wakacje, natomiat w Bieszczadach sezon trwa tak jak w Zakopanem a więc wiosna, lato, jesień, zima z pominięciem dwóch miesięcy od połowy października do połowy grudnia oraz może jeszcze kwietnia.
2013-12-02 18:25:22 Autor: tomasz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wlasnie czy PKP PLK nie moze sie dogadac z ukrainskimi kolejarzami zeby ci poprawili po swojej stronie te kilkanascie km torow i znowu uruchomic tranzyt przez Ukraine przez ten Chyriw i dalej z powrotem do Zagorza ?
Po naszej stronie tez materialami starouzytecznymi naprawic linie nr 108.
To nie sa przeciez ogromne koszty - tu chodzi by wozic coraz wiecej turystow...by miejscowi mogli zarabiac...placic podatki...sklepy..baza turystyczna...wypozyczalnie rowerow itp...

Ja sie pytam czy sa jeszcze madrzy ludzie w Polsce ktorzy
wiedza po co tworzymy strukture panstwowa - moze niektorzy politycy czy decydenci uwazaja ze Bieszczady nie leza w Polsce ?????

Ostatni glupek w cywilizowanym swiecie taki raj dla turystow traktowalby jak dojna krowe i zrobilby wszystko by dawala jak najwiecej mleka....
Przeciez panstwo poprzez pkp plk musi stworzyc mozliwosc rozwoju Bieszczadom. Po to do cholery istnieje aparat panstwowy i jego wyspecjalizowane sluzby.
Chyba ze mamy do czynienia z dzialaniami na szkode panstwa..interesu publicznego..prywatnego.....
O co tu chodzi to sie nie oplaca tamto sie nie oplaca tylko watachy coraz liczniejszych urzednikow - to jest oplacalne - przeciez niedlugo szeroko pojeta administracja..urzedy itp zjedza nasz kraj doslownie.
Pieniadze sa przejadane przez niewydolne i do granic absurdu rozbudowane struktury oraz poprzez ....dziwne
spolki slupy ktore wysysaja publiczne pieniadze
transferujac je ....(do jakis rajow podatkowych) i
przy okazji spektakularne upadlosci wydawaloby sie solidnych podmiotow...

Polacy nie potrafia w czasach pokoju solidnie zadbac o swoja przyszlosc...a historia caly czas zatacza kola...macie dzieci i nie lekacie sie o ich przyszlosc ?????
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony