Partnerzy serwisu:

Kolej utrudnia rozwój konurbacji górnośląskiej

pr, Rynek Kolejowy 27.12.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
 
 
Komentarze:
2014-12-27 13:38:11 Autor: haha
---.g-net.pl
"Master Plan sygnalizował konieczność budowy nowych odcinków torów szlakowych "

Rozumiem że nikt z MIR o tym nie wiedział, dlatego pieniądze z kolei należy przekazać drogowcom. Rozumiem także, że nie wiedział też o tym wspaniały zarząd PLK z prezesem kolegą pani Bieńkowskiej, i dlatego temat jest na półce?

Ta spójność i logika działań i wydarzeń jest porażająca.
2014-12-27 13:46:35 Autor: jackfree
---.dynamic.chello.pl
A moim zdaniem wystarczy zrewitalizować porządnie to co jest tzn podnieść szybkość, przywrócić do życia pozamykane tory główne dodatkowe na stacjach, zrobić banalizację na szlakach dwutorowych i przepustowość się zwiększy. To samo z obwodnicami dla ruchu towarowego, one są tylko w agonalnym stanie z prędkościami 10-20 km/h. Budowa drugiego toru do Rybnika oczywiście konieczna.
2014-12-27 13:56:14 Autor: Kolejarz realista
---.dynamic.mm.pl
Te inwestycje dla Górnego Śląska są bardzo potrzebne. Nastąpi duża "komasacja" robót inwestycyjnych . Natomiast bakstery z PKP PLK S.A strzeliły sobie w piętę. Najpierw zlikwidowano Oddział Inwestycji w Katowicach, później przeniesiono ZLK Katowice do Sosnowca i nazwano ZLK Sosnowiec, następnie połaczono ZLK Gliwice z Tarnowskimi Górami ( największy moloch w Polsce ) z siedzibą w Tarnowskich Górach. SAME GŁUPOTY w krótkim czasie !
2014-12-27 14:47:33 Autor: M.
---.tktelekom.pl
@Kolejarz realista

Faktycznie, to że IZ jest w mieście obok stolicy województwa, gdzie i tak oba te miasta wchodzą w skład sporej konurbacji, jest niesamowitą tragedią dla procesu zarządzania liniami kolejowymi.
2014-12-27 16:06:12 Autor: scorpio
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Można częściowo odciążyć ruch aglomeracyjny z dalekobieżnym trasując część pociągów TLK na przykład trasą Katowice Ligota - Tychy przez Staszic, po doprowadzeniu jej do stanu używalności. Obecna prędkość czyli 40 km/h odcinkowo i dalej 20 km/h nie pozwala na perspektywiczne planowanie nią przewozów choć jest to trasa objazdowa I rzutu - jak było w przypadku wykolejenia Flirta na podg Mąkołowiec. Potrzebna jest NB toru i NBO do minimum 80 km/h by móc trasować nią pociągi pasażerskie i doprowadzenie rozjazdów na stacjach do prędkości nominalnej 40 km/h na bok oraz usunięcie szkód górniczych w rejonie KWK Staszic, ewentualnie od podg Mąkołowiec włączenie jej toru do szlaku E65. Drugą rzeczą jest przebudowa linii Katowice Ligota - Nędza tak, by tor tej linii można było włączyć w szlak E65 na odcinku Katowice Ligota - Katowice Piotrowice. Wymagałoby to kosztów, niemniej odcinkowo poprawiłoby przepustowość szlaku. Część pociągów TLK należałoby prowadzić przez Sosnowiec Kazimierz, Sosnowiec Porąbkę i Sosnowiec Dańdówkę na Sosnowiec Południowy by uniknąć kolizji z Pendolino, po doprowadzeniu tej trasy do minimum 80 km/h co przełoży się również na poprawę czasu jazdy pociągów regionalnych, natomiast Karkonosze, Bolka i Sztygara jako pociągów blokujących Pendolino tak na CMK jak i na liniach klasycznych należy prowadzić całkowicie po linii Tunel - Sosnowiec Główny, zamiast po CMK (więcej postojów - czas jazdy porównywalny po optymalizacji szlakowych i więcej pasażerów z Sosnowca, Dąbrowy Górniczej, Sławkowa, Bukowna, Olkusza, Tunelu, Kozłowa, Sędziszowa, Jędrzejowa).
2014-12-27 16:12:03 Autor: Y
---.multimetro.pl
Widzę, że koło historii zatoczyło pełny obrót. Nagle ktoś mądry wymyślił konieczność oddzielenia ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego. A przecież na początku lat 80-tych na trasie Katowice-Gliwice była budowana druga para torów (nowe tory dotarły chyba na przedmieścia Zabrza) i co ? I nic. Postawiono kilka obiektów inżynieryjnych, zlikwidowano część stacji towarowej w Katowicach, położono kilometry nowych torów a w końcu wszystko to rozebrano. Ciekaw jestem kto za to wszystko zapłacił? A dzisiaj nowe pokolenie budowniczych Polski peroruje o konieczności oddzielenia ruchu aglomeracyjnego na tej trasie. Czyżby powtórka z historii?
2014-12-27 16:53:49 Autor: www
---.dynamic.chello.pl
A po co budować nowe tory kiedy obecny układ jest niewykorzystany? Trzeba zobaczyć rozkłady jazdy z lat 80. tych gdzie pociągi jeździły na Śląsku kilkakrotnie częściej niż dzisiaj. Dwa tory wystarczały. Co się stało, że nagle układ torów jest problemem? Po co wydawać miliardy złotych, żeby pociągi jeździły co godzinę. Kiedyś pociągi jeździły bardzo często i stąd można wyciągnąć wniosek, że wystarczy dobrze zrewitalizować istniejące linie.
2014-12-27 16:54:22 Autor: stary emeryt kolejowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To miała być regionalna kolej pomiędzy Gliwicami,a Zawierciem z odseparowanym regionalnym ruchem. Ktoś jednak wtedy myślał. No ,ale pokazali się wszystkowiedzący styropianowcy, co to rozebrali , bo budowa była za niesłusznej władzy.Elektrownia jądrowa brodatemu też była niepotrzebna.Dziś nawet nie pisną o tym ile pieniędzy zmarnotrawili.Teraz to senior ekspert robi za znawcę, tylko czego?.
2014-12-27 17:01:04 Autor: Rekin
---.dynamic.chello.pl
Sęk w tym, że dwa tory nie wystarczały i rozkłady były teorią.
2014-12-27 17:54:20 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@ scorpio. A ja proponuję wytyczyć trasy TLK przez księżyc , następnie marsa , tytana ( to ksieżyc saturna), potem KDP na wenus , (tam wsiadasz) , i już na ziemi po linii WKD do przystanku Tworki. Wysiadka. Brama główna. Izba przyjęć. Pasy. Koniec trasy.
2014-12-27 17:54:48 Autor: RRR
---.leon.com.pl
Najgorzej będzie między Katowicami a Ligotą. W przypadku rozwoju ruchu aglo do Rybnika, Tychów czy Bielska - nie będzie odpowiedniej przepustowości. Wprawdzie są jakieś plany aby tam dobudować dwa tory ale czy to będzie możliwe z punktu widzenia technicznego?
2014-12-27 18:05:31 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Zlikwidować kolej - nie będzie problemu
2014-12-27 18:39:46 Autor: FilmBOX
---.play-internet.pl
Pierdzielenie w bambus!!!! Mieszkam na Śląsku i przy ułożeniu rozkładu z głową (cyklicznie) zmieścimy 3x więcej pociągów...
Końcówki w kierunku Szopienic:
00 - CMK;
04 - Osobowe Zawiercie;
19 - Przyspieszone Częstochowa;
30 - TLK Gdynia, Warszawa via Częstochowa;
34 - Osobowe Częstochowa;
39 - Kozłów;
49 - Osobowe Zawiercie;
w kierunku Ligoty:
10, 40 - Tychy Lodowisko;
00, 30 Bielsko, Zwardoń;
46 Wisła / Cieszyn;
26, 56 EC EIC IC TLK RE IR;
35 Rybnik;
....Jak się chce to się da...
2014-12-27 18:50:35 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
GOP jest konurbacją wprost stworzoną do jazdy samochodem.
2014-12-27 19:19:16 Autor: qr
---.free.aero2.net.pl
kretyni (aron, ariwecośtam) zakończyli świętować
2014-12-27 19:29:10 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Kolej w wielu miejscach utrudnia rozwój miast. W takiej Łodzi, brak spójności węzła kolejowego jest jednym z powodu zapaści kolei pasażerskiej.
2014-12-27 19:40:50 Autor: Gross Bahn
---.dynamic.chello.pl
Rozwój? Tam wszystko popada w ruinę, kopalnie, całe dzielnice, miasta, jaki rozwój?
2014-12-27 19:57:17 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Popatrz ile galerii powstało w Katowicach w miejscu kopalń, hut itp.
2014-12-27 20:11:54 Autor: n2
---.res.pl
Aglo miała kończyć się nie w Gliwicach tylko Pyskowicach i zdaje się żadnych szyn nie położono - przygotowano tylko miejsce na torowisko i to nie na całej trasie. Podobnie nie uruchomiono produkcji dedykowanego taboru.
Z drugiej strony współcześnie zlikwidowano tramwaje (a wcześniej wąskotorówkę) mamiąc, że kolej ma je zastąpić.
Tym niemniej może by wystarczył 3 tor dedykowany dla ciężkiego ruchu towarowego?

PS: jeśli mowa o dawnych planach to LHS miał dostać połączenie z kanałem, też z tego nici 8-/
2014-12-27 20:22:26 Autor: n2
---.res.pl
PS->www: tak wystarczały, że z powodu najbłahszego wykolejenia przez cały dzień pociągi łapały powyżej 5 godzin opóźnienia. Rozkład zaś mijał się z rzeczywistością.
2014-12-27 20:32:57 Autor: wasiu
---.derkom.net.pl
Z tym rosnącym ruchem towarowym to bym się tak nie rozpędzał, bo to co teraz jest to i tak cień przewozów z lat 70. czy 80. Autor artykułu chyba nie doczytał ile zakładów przemysłowych (kopalń i hut) zlikwidowano na Górnym Śląsku przez ostatnie 20 lat. Rozrządówek w Glc i Pyskowicach już nie ma, Kato ledwo dycha, a Tarnowskie to też nie ta same przewozy, co za nieboszczki komuny. Skoro więc za Gierka czy nawet Jaruzela na szlaku Gliwice - Katowice można było upchnąć ruch towarowy, osobowy aglomeracyjny i pośpieszny to jakoś ciężko mi uwierzyć, że w obecnej dobie rozwoju transportu samochodowego i mocnego ograniczenia ruchu towarowego są problemy, żeby wszystko to połatać. Chyba że znowu nasze kochane PLK daje po prostu d... w kwestii zabezpieczenia szlaku i sygnalizacji.
Żeby nie było - uważam że wstrzymanie budowy Górnośląskiej Kolei Średnicowej na początku lat 90. było olbrzymim błędem.
2014-12-27 21:22:52 Autor: jas
---.telpol.net.pl
do scorpio
trasa Muchowiec-mąkołowiec zrób poprawkę 10 km/h nie znalazłem w instrukcjach takiej szybkości co na to UTK -należało by zamknąć linię ?chyba że ....zresztą mniejsza o to nierealne
2014-12-27 22:03:19 Autor: WCH
---.tktelekom.pl
Jak by "solidaruchy" nie dorwały się do koryta to KKA by już dawno funkcjonowała.
2014-12-27 22:47:11 Autor: Przemek IC
---.xdsl.centertel.pl

Przemek IC
"Kolej utrudnia rozwój konurbacji górnośląskiej"

Bez komentarza.
2014-12-27 23:05:49 Autor: And
---.adsl.inetia.pl
To przedsięwzięcie z lat 80. nazywało się KRR. Do dzisiaj zostały jeszcze resztki wybudowanej infrastruktury. Faktycznie pociągi jeździły częściej, tylko były notorycznie spóźnione, bo priorytetem ówczesnej władzy były pociągi z węglem. A osobowe to mogły sobie stać w polu.
2014-12-27 23:18:43 Autor: M.
---.eaw.com.pl
@FilmBOX

Samo planowanie takiego natężenia ruchu jest samobójstwem. Wystarczy drobne zakłócenie i punktualność leży do końca doby. Już tu wspomniano, jak wyglądała realizacja tych rozkładów z lat 80.
2014-12-28 07:59:01 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Tylu
bogatych
polaków i ........
nikogo
chętnego aby........
wozić na torach tylko ciągle państwo musi dawać aaaaa..................
oczekujących miliony na darmoche,zniżkę,ulgę czy rabat :-)

To cena za lata nic nie robienia,myślenia polskiego rządzenia.
2014-12-28 18:16:11 Autor: mariuszrt
---.opera-mini.net
dlaczego Pendolino nie zatrzymuje się w Zawierciu tylko we Wloszczowie?
2014-12-28 18:20:15 Autor: mariuszrt
---.opera-mini.net
*FilmBOX juz w jedynym rozkladzie byly osobowe do Zawiercia z Katowic 5 po i co ruszaly opóźnione bo wiekszosc dalekobieznych IC o pelnej byla opozniona co dezorganizowalo caly ruch
2014-12-28 19:21:14 Autor: ab
---.207.107.13
Takich slabych stron kolei w GOPie jest znacznie wiecej:

- brak zintegrowanych biletow jednorazowych KŚ + KZK. Jedynie miesieczny "śląski", procz tego wylamuja sie Tychy z biletami pomaranczowymi na Tychy - Katowice + tyski mzk, trajtki i autobusy.
- kiepski stan infrastruktury: 33 km Katowice - Oswiecim 1 godz jazdy, 1:07h na Katowice - Tarnowskie Góry. Ta relacja to dodatkowo brak liniowego biletu, tylko taryfa podstawowa, stare trupy EN57 "full plastik" i kiepska oferta
- niewykorzystane szanse, np. Tychy - Oświęcim az sie prosi o jakis szynobus

No ale takich mamy włodarzy. Oczkiem w glowie jest DTŚ na wschód, A1, S1, w przyszlosci A4 bis.. skrótem raj dla blachosmrodziarzy.
2014-12-28 22:01:17 Autor: As23
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ta cała "rewitalizacja" kolei na Górnym Śląsku trwa już chyba ze 20 lat. Efektem owej "rewitalizacji" jest rozwój każdego innego środka transportu pomiędzy Podkarpaciem i Małopolską, a zachodnimi rejonami południowej Polski, z wyjątkiem kolei, która przeżywa ciągły regres. Jak tak dalej pójdzie, to słowo "rewitalizacja" nabierze nowego, odwrotnego niż ma obecnie znaczenia.
2014-12-29 07:32:53 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
GOP jest wprost stworzony dla samochodów osobowych, dlatego kolej jest tam przewoźnikiem marginalnym - podobnie zresztą jak KZK GOP.
2014-12-29 11:48:52 Autor: Kolejarz realista
---.dynamic.mm.pl
do @M

"Proces zarządzania liniami kolejowymi" - cóż to za nowe naukowe podejście do tematu ?
Proszę przeczytać całość krótkiego wywodu a resztę sobie dopowiedzieć pod warunkiem, że ma się trochę pojęcia o funkcjonowaniu kolei.
2014-12-29 19:07:36 Autor: n2
---.res.pl
Co do wzrostu wymagań: owszem ruch towarowy spadł, tylko że pasażerom trzeba dziś zaoferować prędkości zdecydowanie większe. Wciśniecie towar między 2 pasażerskie z v=120?

PS: aron- na Śląsku chyba tylko Toszek znasz. Fakt, tam dowożą wyłącznie samochodami ;-]
2014-12-30 07:12:53 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Byłem na Śląsku nie raz i stwierdzam - jest to raj dla samochodziarzy w porównaniu z Warszawą czy Wrocławiem. Niższa gęstość zaludnienia. Niemiec tak zbudował ten GOP żeby wygodnie się po nim jeździło samochodem, choć samochodów jeszcze wtedy nie było.
2014-12-30 10:20:29 Autor: miś uszatek
---.atlanta.hp.com
Za to na wschodzie debilni planiści cara budowali koleje OMIJAJĄCE (sic!) miasta! I chociaż Rzeczpospolita Polska istenieje od 96 lat nadal tego nie naprawiono....

Dlatego właśnie wschód pozostanie wschodem i "Polską B". Transport zorganizowany leży i kwiczy
2014-12-30 11:47:52 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
na wschodzie ludzie po prostu bardziej cenią częste połączenia busowe niż rzadkie kolejowe ot i cała tajemnica.
2014-12-30 12:56:49 Autor: Gubernator Kalifornii
---.244.156.116

Gubernator Kalifornii
Bardzo wiele trafnych komentarzy tutaj padło. Bardzo chętnie się dołączę, ale wpierw pokomentuję, te które się już pojawiły:

@jackfree, @www, @wasiu - o konieczności budowy drugiego toru tylko do Rybnika, a resztę tylko remontować - POPIERAM!!!

@scorpio - o wyimaginowanych trasach dla TLK. No tu się uśmiałem co nie miara. Ale koleś masz bujną i bardzo zachwianą wyobraźnię :):):) Twój komentarz najlepiej skwitował: @jas :):):):) @Jasiu!!! Boski komentarz :) Prawdziwy cukierek wśród komentarzy ;)

@Y, @stary emeryt kolejowy, @wasiu - o projekcie KRR. Czyli Kolejowy Ruch Regionalny. Bardzo śmiały i nieprawdopodobnie logiczny pomysł na wzór trójmiejskiej SKMki. Sam osobiście widziałem już gotowy układ torowy od Zabrza do granicy z Rudą Śląską. Nadal stoi budynek nastawni oraz wiadukty na całej trasie do Rudy Chebzie... Niestety wszystko na nic... W latach 90-tych tory rozebrano...

Warto poczytać: http://www.katedr.republika.pl/krr.htm

@aron - o tym, że GOP jest wręcz stworzony dla aut - POPIERAM!!! :):):)

@Przemek IC - sarkazm dotyczący tytułu artykułu - jak najbardziej uzasadniony!!! :):):)

Naprawdę miło się to czytało :):):):)


Naprawdę, Górny Śląsk wciąż ma najgęstszą sieć kolejową w Polsce i wciąż nie ma na niej koniecznych remontów!!! Wcale nie trzeba budować drugiego toru (z wyjątkiem tego na Rybnik) na szlakach. Co ciekawe, Pendolino wcale nie jedzie szybciej na Górnym Śląsku, niż jeździły składy klasyczne, nawet nie jest ich więcej niż kiedyś, więc skąd ten dziwny opis, że na styk osiągnięto kompromis przy tworzeniu rozkładu jazdy? Może w końcu PLK przestanie bawić się w chore rezerwy czasowe??? Ponadto Koleje Śląskie zlikwidowały odkąd powstały 40% połączeń regionalnych!!! Teraz chwali się sukcesem, że mają płynność finansową... Czy naprawdę ktoś uwierzy, że nagle Koleje Śląskie zwiększą swe przewozy o 20, 40, 60, 80% kiedykolwiek??? Ja przestałem już być optymistą w tym zakresie... Nie wierzę...

Ponadto kompletne olanie wspólnego biletu na kolej, autobus, tramwaj, trolejbus w GOPie jest największym grzechem wszystkich dziadowskich miast wchodzących w skład GOPu... Niestety, ale taka jest prawda!

Sam pomysł KRR był pomysłem genialnym, ale nie wierzę w jego odrodzenie... Jak już dobrze napisał aron - naprawdę w GOPie mamy świetne drogi!!! Nic tylko kupić auto i śmigać, jak większość mieszkańców GOPu :) Włodzarze Górnego Śląska nie chcą wydawać kasy na tory, więc cudów nie będzie...

W sumie artykuł napisany po to, żeby był ;) Ale to nic. Lubię poczytać o moich terenach, które znam tak dobrze :)
2015-01-30 20:05:46 Autor: Rekin
---.dynamic.chello.pl
Koleje Śląskie mają płynność finansową, bo dostają 2x większą dotację od marszałka niż Przewozy Regionalne w czasach gdy oferta była 2x większa.
GOP jest zawalony autami i dobrze się jeździ tylko turystom pokroju arona i kaliforniaka - tranzytem przez DTS, a i to poza godzinami szczytu. najważniejsza droga czyli DK86 i A4 w szczytach są zakorkowane.
2015-04-14 15:20:20 Autor: Oberlausitzer
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jestem ciekaw, jakby wyglądała rewitalizacja kolei na Górnym Śląsku & w Zagłębiu i integracja taryfowa, gdyby stolica leżała nie w W-wie, a w Katowicach.
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony