Partnerzy serwisu:

Kolej Plus: Umowa dla Jastrzębia-Zdroju; przetarg dla linii 223 do Orzysza

Jakub Madrjas 04.06.2021 6,5k

Kolej Plus: Umowa dla Jastrzębia-Zdroju; przetarg dla linii 223 do Orzysza
fot. Mariuszjbie, lic. CC BY 3.0
Jest przetarg na opracowanie Studium dla naprawy linii nr 223 Czerwonka–Mikołajki–Orzysz w ramach programu Kolej Plus. Ważną informacją jest też podpisanie umowy na opracowanie takiego dokumentu dla linii do Jastrzębia Zdroju.
Mimo znacznego upływu czasu od rozpoczęcia drugiego etapu programu Kolej Plus, samorządy wciąż ogłaszają kolejne przetargi na opracowanie wymaganego przez PKP PLK studium planistyczno-prognostycznego. Czasu na wykonanie dokumentu jest coraz mniej - ten etap ma zostać zamknięty jesienia.

Kolej Plus na Mazurach z dofinansowaniem CPK

Kolejnym samorządem, który ogłosił postępowanie jest Województwo Warmińsko-Mazurskie. Zgłosiło ono do programu sześć projektów, w tym jeden właściwie absurdalny (biorąc pod uwagę zasady i cel programu), czyli budowę wiaduktu nad torami na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 16 z linią kolejową nr 9 (E65) pomiędzy Iławą i miejscowością Stradomno.

Na razie jednak ogłoszono postępowanie dotyczące tylko jednego projektu - modernizacja linii kolejowej nr 223 Czerwonka–Biskupiec–Mrągowo–Mikołajki–Orzysz. O szansach na modernizację tej linii pisaliśmy już na początku 2019 roku. Niedawno powstały obawy, że w realizacji planów przeszkodzi budowa ekspresowej drogi S16 na Mazurach, ale ministerstwo zapewnia, że tak się nie stanie, a linia jest elementem szerszego planu dotyczącego tzw. Szprych CPK. Dlatego spółka CPK dofinansuje przygotowanie modernizacji linii kwotą aż 20 mln złotych.

Szansa na powrót kolei do Jastrzębia-Zdroju

Kluczowym elementem programu Kolej Plus jest powrót kolei do Jastrzębia-Zdroju, czyli największego miasta bez kolei w Polsce (jeśli nie w całej UE). Kilka tygodni temu spytaliśmy samorząd województwa o termin podpisania umowy z wykonawcą studium planistyczno-prognostycznego po rozstrzygnięciu postępowania w tej sprawie.

Odpowiedzi niestety nie otrzymaliśmy, ale kilka dni temu w biuletynie zamówień unijnych pojawiła się informacja o podpisaniu umowy w tej sprawie w dniu 4 maja z konsorcjum Infra CD i Instytutu Kolejnictwa. Koszt dokumentu to 1,415 mln złotych netto. 

PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony