Partnerzy serwisu:

Kolej na Ostrołękę. Będzie lepszy dojazd do Warszawy

Jakub Madrjas 15.09.2016 888

arrow
arrow
Kolej na Ostrołękę. Będzie lepszy dojazd do Warszawy
Wyszków - most kolejowy na rzece Bug Fot. brzeszczot, CC-BY-2.5
Kolej na Ostrołękę. Będzie lepszy dojazd do Warszawy
Kolej na Ostrołękę. Będzie lepszy dojazd do Warszawy
PKP PLK zleci przygotowanie dokumentacji dla prac na linii kolejowej nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka. Na poprawę stanu linii, która będzie stanowiła objazd dla modernizowanej Rail Baltiki może wydać nawet 148 mln złotych. 
Jednotorowa, ale zelektryfikowana linia kolejowa nr 29 Tłuszcz – Ostrołęka konstrukcyjnie jest przystosowana do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Jednak obecnie prędkość pociągów jest na niej obniżona ze względu na stan linii – głównie do 80 lub 70 km/h, ale punktowo nawet do 40 km/h. W tym roku przeprowadzono prace remontowe na odcinku pomiędzy stacjami Przetycz a Pasieki za 5 mln złotych, co pozwoliło podnieść prędkość z 50 km/h do 80 km/h. Pisaliśmy o tym tutaj

To nie cena zadecyduje

Generalna naprawa linii jest  zapisana w Kontrakcie Terytorialnym województwa. Dlatego zarządca infrastruktury ogłosił właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla poprawy stanu linii nr 29 na prawie całej jej długości – od stacji Mostówka do Ostrołęki. Dziesięciokilometrowy odcinek z Tłuszcza do Mostówki naprawiono przed dwoma laty. Pozostały 64–kilometrowy odcinek znalazł się na liście rezerwowej znowelizowanego Krajowego Programu Kolejowego; koszt prac określono na 148 milionów złotych. 

Zwycięzca przetargu będzie miał 435 dni na opracowanie potrzebnej dla naprawy linii dokumentacji. Zostanie on wybrany przede wszystkim na podstawie wartości technicznej oferty (60 proc. oceny), a nie ceny (40 proc.). Oferty można składać do 10 października.

Awans Ostrołęki

Położona praktycznie na granicy województwa mazowieckiego Ostrołęka była kiedyś bardzo ważnym węzłem kolejowym. Teraz ma szanse na szybki awans kolejowy – inwestycje na liniach prowadzących do miasta zapisane w Krajowym Programie Kolejowym przekraczają ćwierć miliarda złotych. Bardzo ważne będzie przywrócenie przejezdności linii nr 36 Ostrołęka – Łapy o długości ok. 80 km. PKP PKL ogłosiła przetarg na naprawę tej linii wspólnie z pozostałymi objazdami dla Rail Baltiki: dwutorowej linii nr 31 Czeremcha – Siedlce o długości 85 km i jednotorowej linii nr 32 Czeremcha – Białystok o długości 70 km przeszło rok temu. Od ogłoszenia w styczniu listy wykonawców przetarg utknął.

Natomiast w czerwcu tego roku siedem spółek złożyło oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej modernizacji linii nr 35 do Szczytna na odcinku Ostrołęka – Chorzele. Najtańsza była oferta spółki Idom, którą przed miesiącem wybrano jako najkorzystniejszą. Bardzo ciekawą najnowszą historię tej linii można poznać tutaj, a plany dla jej modernizacji i zdjęcia – tutaj.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Inwestycje liniowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony