Škoda przejęła spółkę Molinari Rail Austria
Michał Szymajda ⚫ 03.02.2023 ⚫
1,3k

Fot. Skoda Transportation
Škoda Group mocniej wchodzi do Austrii. Na bazie austriackiej spółki Molinari z siedzibą w Wiedniu powstała właśnie spółka zależna Škoda Group Austria GmbH. Czeska spółka, coraz mocniej rozpychająca się w Europie, liczy na kontrakty z sąsiedniego kraju.
Škoda Group będzie zatrudniać w Austrii 40 pracowników. Niemal wszyscy byli zatrudnieni wcześniej w spółce Molinari Rail Gmbh Austria, która borykała się z kłopotami finansowymi, a od listopada 2022 stała się niewypłacalna. Škoda kupiła więc po prostu firmę razem ze specjalistami, którzy zajmują się m.in. projektowaniem taboru, jego designem, prowadzą consulting w przetargach i certyfikację pojazdów kolejowych, a także integrację ich systemów. Portfolio spółki ze szwajcarskim rodowodem jest naprawdę spore. Škoda zaznacza słusznie, że przejmuje doświadczony zespół.
– W ostatnim roku nasza grupa przeszła zmiany w strukturze organizacyjnej. Naszym celem jest wejście na nowe rynki i poszerzenie naszego portfolio. Przejęcie Molinari umacniania pozycję Grupy Škoda w Europie Zachodniej i wpisuje się w naszą strategię. Dzięki tej akwizycji zyskaliśmy zespół 40 bardzo doświadczonych projektantów – powiedział Mike Niebling, dyrektor zarządzający dla regionu zachodniego w Grupie Škoda.
Wsparcie w projektowaniu pojazdów na rynki zachodnie, zgodnie z indywidualnym podejściem wielu austriackich i niemieckich regionów z pewnością przyda się Skodzie, która m.in. rozpoczęła współpracę z Siemensem przy budowie wagonów (ich szkielety budowane są także w Wiedniu), a także buduje tramwaje dla wielu niemieckich miast oraz chce tam certyfikować swoje pojazdy kolejowe.
– W ostatnim roku nasza grupa przeszła zmiany w strukturze organizacyjnej. Naszym celem jest wejście na nowe rynki i poszerzenie naszego portfolio. Przejęcie Molinari umacniania pozycję Grupy Škoda w Europie Zachodniej i wpisuje się w naszą strategię. Dzięki tej akwizycji zyskaliśmy zespół 40 bardzo doświadczonych projektantów – powiedział Mike Niebling, dyrektor zarządzający dla regionu zachodniego w Grupie Škoda.
Wsparcie w projektowaniu pojazdów na rynki zachodnie, zgodnie z indywidualnym podejściem wielu austriackich i niemieckich regionów z pewnością przyda się Skodzie, która m.in. rozpoczęła współpracę z Siemensem przy budowie wagonów (ich szkielety budowane są także w Wiedniu), a także buduje tramwaje dla wielu niemieckich miast oraz chce tam certyfikować swoje pojazdy kolejowe.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |